تعمیرات کولرگازی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 83752
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ |

تعمیرات کولرگازی

 تعمیرنصب سرویس انواع کولرگازی
تعمیرات کولرگازی

تعمیر و سرویس کولرگازی

با شروع فصل گرما سرویس کولرها و تعمیر و رسیدگی به آن‌ها برای رسیدن به عملکرد بهینه این تجهیزات سرمایشی نیز مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه این روزها بیشتر کاربران از کولرهای گازی اسپیلت و پنجره‌ای استفاده می‌کنند، می‌توان اهمیت تعمیروسرویس کولرگازی را درک کرد؛ چون نصب کولرگازی و تعمیر و سرویس آن یک فرآیند تخصصی است و مهارت و تجربه زیادی می‌طلبد. در تعمیروسرویس کولرگازی فاکتورهای متعددی مورد توجه قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه سیستم این کولرها به خصوص کولرهای گازی اینورتر کمی پیچیده است، عیب‌یابی اصولی این تجهیزات در تعمیرات آن بسیار حائز اهمیت است.

نصب کولرگازی

اگر قصد دارید برای شروع فصل گرما یک دستگاه کولرگازی جدید را نصب کنید، باید به چند فاکتور مهم توجه کنید. قبل از هر چیزی باید بدانید که نصب این تجهیز اصول خاصی دارد و باید نصب آن را به یک نصاب حرفه‌ای بسپارید. نصب غیر اصولی این دستگاه در عملکرد بهینه آن مشکل ایجاد کرده و هزینه‌های تعمیروسرویس کولرگازی را افزایش می‌دهد. برای نصب این دستگاه ابتدا باید محل دقیق نصب پنل را مشخص کنید. بهتر است پنل خارجی در فضای باز و پنل داخلی در فضایی به دور از منابع گرمایشی باشد.

نصب درست کولرگازی از ارتعاش و لرزش زیاد آن جلوگیری می‌کند. بهتر است دستگاه را در جایی قرار دهید که فضای کافی برای لوله‌کشی کولرگازی، نصب شلنگ‌ها و همچنین سرویس کولرگازی وجود داشته باشد. لوله کشی کولرگازی در فرآیند نصب آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. حتی این پروسه نیز به تخصص مهارت زیاد نیاز دارد. اگر نحوه خم کردن لوله به شکل صحیحی انجام نشود، ممکن است لوله معیوب شده و در مسیر آن انسدادی رخ دهد که در نهایت کل سیستم با اختلال مواجه می‌شود.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\تعمیرات کولرگازی_files\images_1679178557_64163b3d7a5d8.jpg

سرویس کولر گازی

حتی اگر اطمینان دارید که نصب کولرگازی به صورت اصولی انجام شده یا قبلا تعمیروسرویس کولرگازی را انجام داده‌اید، باز توصیه و تأکید می‌شود که قبل از استفاده مجدد از کولرگازی حتما آن را سرویس کنید. سرویس کولرگازی شامل نظافت و شستشوی پنل داخلی و خارجی، تست کردن تمام اجزای دستگاه می‌شود. اسپیلت‌ها و تمام تجهیزات برودتی جزو کالاهای مصرفی هستند، اما این بدان معنی نیست که این دستگاه‌ها عمر کوتاهی دارند. شما می‌توانید با سرویس به موقع کولر گازی ضمن کاهش هزینه‌های تعمیر و افزایش طول عمر دستگاه، بازدهی و راندمان آن را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهید.

تعمیر کولر گازی

کولرهای گازی به خصوص اسپیلت‌های اینورتر با وجود اینکه جزو دستگاه‌های برودتی قدرتمند به شمار می‌روند، عملکرد حساسی دارند و ممکن است حتی با وجود سرویس‌های فصلی دچار خرابی شوند‌. به همین خاطر تعمیروسرویس کولرگازی جزو مهم‌ترین خدمات پس از فروش کولرگازی محسوب می‌شود. به این نکته دقت کنید، تعمیر کولرهای گازی اینورتر به عنوان نسل جدیدی از کولرگازی بسیار حائز اهمیت است. کولرهای گازی اینورتر مصرف کمی دارند، اما به همان نسبت نیز هزینه خرید آن‌ها بالاست. از این رو اگر با هرگونه اختلال در عملکرد این نوع از تجهیزات بردوتی مواجه شدید، بهتر است تعمیر آن را به متخصصین حرفه‌ای و با تجربه بسپارید.

خدمات مربوط به تعمیروسرویس کولرگازی

تعمیر کولرگازی شامل بخش‌های مختلف این دستگاه می‌شود. همانطور که اشاره کردیم در تعمیروسرویس کولرگازی، عیب‌یابی بیش از هر چیزی مورد توجه قرار می‌گیرد. عیب‌یابی اصولی به شما کمک می‌کند که سریع‌تر مشکل اسپیلت را مرتفع ساخته و عملکرد مجدد آن را امکان‌پذیر کنید. به علاوه اینکه در هزینه تعمیر کولرگازی نیز صرفه‌جویی می‌شود. در ادامه چند نمونه از خرابی‌های رایج مربوط به کولرگازی را بررسی می‌کنیم.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\تعمیرات کولرگازی_files\images_1679178494_64163afeaff67.jpg

  • تعمیربردالکترونیک کولرگازی یکی از خدمات مهم تعمیر این تجهیزات است. برد کولرگازی در واقع حکم فرمانده این دستگاه را به عهده دارد و خرابی برد به معنای خرابی کل سیستم برودتی و از کار افتادن کولرگازی است. با توجه به اینکه برد الکترونیک پیچیده‌ترین قسمت کولرگازی به شمار می‌رود و ارتباط مستقیمی با برق دارد، بهتر است که تعمیر آن را به تکنسین متخصص بسپارید. خرابی برد کولرگازی ممکن است به علت سوختن آی سی، خرابی پاور، ترانسفورماتور و رگولاتور، مادون قرمز، شل شدن فیش‌ها و سیم‌های برق و … اتفاق بیافتد.
  • جوشکاری و نشت‌یابی کولرگازی یکی دیگر از خدمات مهم مربوط به تعمیروسرویس کولرگازی است. از علائم نشتی کولرگازی می‌توان به برفک زدن پنل کولر، برفک زدن لوله‌ها، گرم شدن باد کولر و … اشاره کرد. اگر گاز کولر زود به زود تخلیه یا کم شود، قطعا دچار نشتی است. برای نشت‌یابی کولرگازی باید از یک سرویس‌کار حرفه‌ای کمک بگیرید. نشت‌یابی این دستگاه به تجهیزات خاصی نیاز دارد، همانطور که فرآیند جوشکاری آن نیز کاملا تخصصی است و تجهیزات خاصی می‌طلبد.
  • شارژ گاز کولر گازی به منظور ارتقا سیکل سرمایشی انجام می‌شود و اهمیت بسیاری دارد. اگر شارژ کولر گازی به هر دلیلی تخلیه شود، باید پس از نشت‌یابی و برطرف کردن آن، گاز کولر را مجددا شارژ کنید. شارژ گاز در کمپرسور کولر گازی به صورت وزنی و با ترازو و البته توسط تکنسین‌های مجرب انجام می‌شود.
  • تعویض کمپرسور کولرگازی به عنوان یکی از خدمات رایج مربوط به تعمیر و سرویس کولرگازی زمانی انجام می‌شود که پس از عیب‌یابی اطمینان حاصل کنید که کمپرسور یا همان موتور کولرگازی سوخته است. از علائم سوختن کمپرسور می‌توان به استشمام بوی سوختگی، سر و صدای غیر طبیعی، باد گرم کولرگازی، پریدن مداوم فیوز بعد از روشن کردن کولر و بالا رفتن غیر عادی قبض برق را نام برد‌. برای تعویض کمپرسور به ابزارآلات خاصی مانند : هواگاز، پمپ وکیوم، گاز مبرد، سیم حوش، سمباده و … نیاز است.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\تعمیرات کولرگازی_files\images_1679178439_64163ac79447e.jpg

جمع‌بندی

همانطور که گفتیم با آغاز روزهای گرم سال تعمیر و سرویس کولرگازی نیز به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد و کاربران باید قبل از استفاده از این سیستم‌های سرمایشی حتما از خدمات سرویس دوره‌ای جهت تست تمام قطعات کولرگازی و عیب‌یابی آن استفاده کنند. این روزها استفاده از کولرهای گازی اسپیلت و پنجره‌ای به یک امر معمول تبدیل شده و استفاده از این تجهیزات در اکثر ساختمان‌ها دیده می‌شود. با توجه به هزینه بالای خرید این دستگاه‌ها توصیه می‌شود نصب کولرگازی، تعمیر و سرویس آن را به افراد متخصص و کاربلد بسپارید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.