تشکیل شورای عالی امنیت غذایی یکی از نیازهای اساسی کشور است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 94811
  پرینتخانه » اخبار, اقتصادی تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۶:۵۸ |
پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

تشکیل شورای عالی امنیت غذایی یکی از نیازهای اساسی کشور است

پرویز اوسطی، نماینده مردم قروه و دهگلان و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: امنیت غذایی یکی از حوزه‌های راهبردی و مهم کشور می‌باشد چراکه اقتدار غذایی، اقتدار ملی به همراه دارد و نتایج قابل توجهی را رقم خواهد زد.
تشکیل شورای عالی امنیت غذایی یکی از نیازهای اساسی کشور است

پرویز اوسطی، نماینده مردم قروه و دهگلان و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: امنیت غذایی یکی از حوزه‌های راهبردی و مهم کشور می‌باشد چراکه اقتدار غذایی، اقتدار ملی به همراه دارد و نتایج قابل توجهی را رقم خواهد زد. مادامی که در بخش غذایی کشور وابستگی به واردات وجود نداشته باشد، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد زد. در مقابل اگر برای تأمین محصولات اساسی و غذایی خود محتاج دیگر کشورهای دنیا باشیم، آسیب بسیاری خواهیم دید.

وی‌ افزود: خوشبختانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه‌ هفتم توسعه و همچنین سیاست‌های کلی ابلاغی به منظور تحقق هرچه بیشتر امنیت غذایی تلاش کرده و می‌کوشند تا در حوزه محصولات اساسی خودکفایی رقم بخورد. 
اوسطی تصریح کرد: تشکیل شورای عالی امنیت غذایی به ریاست شخص رئیس جمهور گامی حائز اهمیت با نتایج قابل توجه می‌باشد چراکه حوزه امنیت غذایی بسیار گسترده و نیازمند اقدامات راهبردی و عملیاتی می‌باشد. همچنین نیاز است تا تمامی دستگاه‌ها همکاری داشته باشند و وارد میدان عمل شوند. 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: وزارت جهادکشاورزی متولی این امر است و حال که شورای امنیت غذایی به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌گردد، می‌بایست امنیت غذایی با محوریت وزارت جهادکشاورزی دنبال گردد.
نماینده مردم قروه و دهگلان متذکر شد: تشکیل شورای عالی امنیت غذایی نتایج بسیار خوبی را رقم خواهد زد و امیدواریم همانند دیگر شوراهای فعال کشور به زودی تشکیل گردد. جایگاه شورای امنیت غذایی بسیار بالا و در شرایط حال حاضر یک نیاز اساسی می‌باشد. 

وی یادآور شد: بخش کشاورزی نیازمند بازمهندسی دارد و می‌بایست مطابق با سیاست‌های اجرایی و الگوی‌های مطرح شده، پیش برود. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد محصولات کشاورزی نیازمند آب می‌باشد و متأسفانه در این حوزه با کمبود رو به رو می‌باشیم. این درحالی ا‌ست که دیگر کشورها تنها ۴۰ درصد به آب نیاز دارند و مابقی را از مسیر کشت دیم تأمین می‌کنند. 
اوسطی در پایان این گفت‌وگو همچنین اظهارکرد: به سبب کم آب بودن کشور نیازمند باز تعریف الگوی توسعه بخش کشاورزی و تشکیل شورای عالی امنیت غذایی می‌باشیم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.