تروريست واقعي کيست؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 1856
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶ |

تروريست واقعي کيست؟

احمدرضا هدايتي رفتار تحقيرآميز و کينه‌توزانه آمريکايي‌ها عليه ملت ايران، از همان زمان که پا به خاک اين سرزمين گذاشتند و قانون کاپيتولاسيون را به مردم ايران تحميل و براي حضور در ايران حق توحش دريافت کردند و به دخالت در امور داخلي ايران مشغول شدند، تا پس از انقلاب اسلامي که با اجراي صدها […]

تروريست واقعي کيست؟

احمدرضا هدايتي
رفتار تحقيرآميز و کينه‌توزانه آمريکايي‌ها عليه ملت ايران، از همان زمان که پا به خاک اين سرزمين گذاشتند و قانون کاپيتولاسيون را به مردم ايران تحميل و براي حضور در ايران حق توحش دريافت کردند و به دخالت در امور داخلي ايران مشغول شدند، تا پس از انقلاب اسلامي که با اجراي صدها توطئه خُرد و کلان، اوج خصومت خود را به نمايش گذاشتند، پيوسته ادامه داشته است.
حمايت تمام قد از تجاوز رژيم بعثي عراق به ايران در سال‌هاي اوليه عمر انقلاب، وضع تحريم‌هاي ظالمانه عليه مردم ايران اسلامي در طول عمر انقلاب و ممانعت از ارسال کمک‌هاي انسان‌د‌وستانه ساير کشورها، براي مردم سيل‌زده ايران در روزهاي اخير، تنها بخشي از خصومت آمريکايي‌ها عليه ايران اسلامي است.
با اين‌حال کشوري که خود مبدع و مبدأ توليد و پرورش تروريسم و ايجاد جنگ و آشوب در نقاط مختلف دنيا بوده و هست و از آن سوي جهان، دائماً در حال فتنه‌انگيزي و توطئه‌گري در اين منطقه است، در اقدامي مضحک و در عين‌حال تحريک‌آميز، دوشنبه هفته جاري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در ليست به‌اصطلاح تروريستي خود قرار داد.
اگرچه اين اقدام بي‌اثر و فاقد ارزش است و بيشتر جنبه عمليات رواني دارد، اما امروز به يمن بيداري ملت‌هاي جهان و آگاهي آنها از ماهيت پليد نظام سرمايه‌داري آمريکا، اين سوال در افکار عمومي بسياري از مردم جهان شکل گرفته که تروريست واقعي کيست؟
رژيمي که عمر کثيف دولت بي‌هويتش به چهار قرن هم نمي‌رسد و پايه و بنيان کشورش بر اساس تصرف و تصاحب عُدواني سرزمين مردم بومي آمريکا بنا نهاده شده، يا کشوري مانند ايران که داراي تاريخي پرافتخار با قدمتي بيش از ۷ هزار سال است؟
کشوري که به اعتراف سردمدارانش خالق و پديدآورنده گروه‌هاي مختلف تروريستي مثل داعش است، يا کشوري مانند ايران که همواره در جهت حفظ و ثبات امنيت منطقه، جان و سلامت جوانان خود را براي مبارزه با اين گروه و ساير گروه‌هاي تروريستي در معرض خطر قرار داده است؟ کشوري که هزاران بمب اتمي و سلاح کشتار جمعي در اختيار دارد و در راستاي منافع خود، اولين و آخرين بمب اتمي جهان را عليه هزاران نفر از مردم غيرنظامي ژاپن به‌کار برده، يا کشوري مانند ايران که عقلاً و شرعاً، استفاده از تسليحات کشتار جمعي را جايز ندانسته و اين‌گونه تسليحات را تحريم نموده است؟
کشوري که در طول عمر نسبتاً کوتاهش، تقريباً هيچ‌يک از کشورهاي جهان، حتي کشورهاي همسايه آن از جمله؛ کانادا و مکزيک يا کشورهاي آمريکاي لاتين تا دورترين کشورهاي جهان در آفريقا، آسيا و حتي اروپا از گزند شرارت‌آفريني و جنگ‌افروزي سردمداران آن در امان نبوده‌اند، يا کشوري مانند ايران که در چند قرن گذشته آغازگر هيچ جنگي نبوده است؟
کشوري که با تمام قوا از رژيم کودک‌کش صهيونيستي که نقشه کشورگشايي از نيل تا فرات را در سر مي‌پروراند، حمايت مي‌کند، يا کشوري مانند ايران که در اوج موفقيت در پايان جنگ تحميلي، بدون هرگونه فشاري، مناطق تحت تصرف خود را رها نموده و به مرزهاي خود بازگشت؟ کشوري که با مشارکت شريک آدم‌کش خود يعني رژيم اشغالگر قدس، تاکنون جان هزاران دانشمند و شخصيت علمي، فرهنگي و سياسي را در ايران، عراق، سوريه و ساير بلاد اسلامي و غيراسلامي گرفته است، يا کشوري که خود قرباني تروريسم بوده و جان صدها نفر از جوانان خود را فداي مبارزه با تروريسم کرده است؟ رژيمي که به‌رغم ادعاي در اختيار داشتن دقيق‌ترين و پيشرفته‌ترين تجهيزات نظامي، هواپيماي مسافربري ايران را هدف تسليحات مدرن خود قرار مي‌دهد و به قول خودشان، اشتباهاً نيروهاي جبهه مقاومت را بمباران و متقابلاً کمک‌هاي به‌ظاهر انسان‌دوستانه را در محل استقرار تروريست‌ها فرو مي‌ريزد، يا کشوري مانند ايران که در تاريخ معاصر هرگز دستش به خون مردم بي‌گناه آلوده نشده است؟
کشوري که اولين شرکت‌هاي خصوصي توليد تسليحات نظامي جهان مانند؛ شرکت لاکهيد مارتين را پايه‌گذاري کرده است و با سازماندهي هزاران قاتل حرفه‌اي و آموزش ديده در کنار ارتش جنگ‌افروزش، رسماً و عملاً اولين شرکت‌هاي مزدور خصوصي مانند؛ بلک واتر را براي انجام عمليات‌هاي نظامي ايجاد نموده و با به‌کارگيري آنها صدها جنايت را در کشورهاي مختلف جهان مرتکب شده، تروريست محسوب مي‌شود، يا کشوري مانند ايران که سپاه قدسش بدون توسل به ابزار نظامي، اميد امکان مبارزه با ظلم و زور و استکبار را در دل مستضعفين جهان زنده کرده است.
کشوري که در بسياري از کشورهاي جهان پايگاه نظامي و زندان‌هاي فرامرزي احداث کرده و بدون دعوت و مجوز رسمي در کشورهاي مختلف جهان حضور دارد، تروريست است يا کشوري مانند ايران که بنا بر دعوت رسمي دولت‌هاي قانوني عراق و سوريه، براي مبارزه با تروريست وارد اين کشورها شده است؟
اين سوالات محدود به همين چند مورد خاص از رفتارهاي مستکبرانه آمريکايي‌ها نمي‌شود، بنابراين؛ دولت آمريکا بايد عواقب اين رفتار جاهلانه را بپذيرد، عاقبتي که ممکن است در ادامه افشاي مؤسسات و شرکت‌هاي مزدور و تروريستي آمريکا، به ساير اقدامات متقابل و درگيري مُوجه و البته ناخواسته نيروهاي سپاه و جبهه مقاومت با آنها در نقاط مختلف جهان منجر شده و آتش جنگ و خشونت در جهان را گسترش دهد.

نویسنده : احمدرضا هدايتي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.