تحقق وعده‌های انتخاباتی نیازمند کابینه‌ای قدرتمند و پاک‌دست است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45938
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 03 تیر 1400 - 7:00 |
جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس:

تحقق وعده‌های انتخاباتی نیازمند کابینه‌ای قدرتمند و پاک‌دست است

جبار کوچکی نژاد ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اولویت‌های مهم در تشکیل دولت سیزدهم و مدنظر قرار دادن تحقق وعده‌های انتخاباتی، اظهار کرد: پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، خواسته عمومی مردم بود، چراکه باوجود تمام مشکلات و فشارهای اقتصادی و تحریمی که وجود داشت، مشارکت انتخاباتی مردم مطلوب بود و حجت‌الاسلام رئیسی وعده‌هایی داده‌اند که همان مطالباتی است که مردم از رئیس‌جمهور منتخب دارند
تحقق وعده‌های انتخاباتی نیازمند کابینه‌ای قدرتمند و پاک‌دست است

گروه سیاسی
جبار کوچکی نژاد ،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اولویت‌های مهم در تشکیل دولت سیزدهم و مدنظر قرار دادن تحقق وعده‌های انتخاباتی، اظهار کرد: پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، خواسته عمومی مردم بود، چراکه باوجود تمام مشکلات و فشارهای اقتصادی و تحریمی که وجود داشت، مشارکت انتخاباتی مردم مطلوب بود و حجت‌الاسلام رئیسی وعده‌هایی داده‌اند که همان مطالباتی است که مردم از رئیس‌جمهور منتخب دارند. قطعا این مطالبات در وهله اول، حل مشکلات اقتصادی، بهبود معیشت، ثبات و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال است.
کوچکی‌نژاد تصریح کرد: تحقق تمامی این موضوعات، نیازمند کابینه‌ای قدرتمند، پاک‌دست و هماهنگ است تا بتواند مطالبات را پیگیری کند. کابینه زمانی می‌تواند مطالبات را پیگیری کند که در ساختار کشور تحولات ایجاد شود. بدین‌صورت، ساختارهای کهنه و بوروکراسی زائد اداری که در اداره کشور مشاهده می‌شود و باعث ایجاد مشکلات اساسی در بخش تولید کشور شده است، باید رفع شود چراکه رفع این موانع نیز درگرو تغییر ساختار دولت است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در تشکیل کابینه دولت سیزدهم، در وهله اول تیم اقتصادی باید دارای هماهنگی و قدرتمندی بوده تا به یکدیگر اعتماد و اطمینان داشته باشند. دولت سیزدهم اگر همانند دولت‌های قبلی از بخش‌های مختلف تفکرات جامعه که یکدیگر را قبول ندارند تشکیل شود، قطعا در میانه مسیر نمی‌تواند با آن‌ها هماهنگ باشد و همان مشکلی که برای دولت‌های پیشین به وجود آمده برای آن‌هم اتفاق می‌افتد.
نماینده مردم رشت در مجلس افزود: رئیس‌جمهور منتخب باید از فرصتی که مردم به ایشان اعطا کرده، استفاده کنند و دولت هماهنگ، باتجربه و جوانی را به وجود آورد. درواقع، زمان برای دولت آینده بسیار محدود است، زیرا مطالبات مردم مطالباتی نیست که برای پیگیری و به نتیجه رسیدن آن صبر کنند. مردم نیاز دارند تحولات دولت را در زندگی خود حس کنند، یعنی مشکلاتی که در حوزه مسکن، ارزاق عمومی مردم، موانع تولید، فساد و رانت‌های موجود در سیستم اداری و حقوق‌های نجومی وجود دارد، برطرف شود. به اعتقاد من دولت آینده می‌تواند چنین مطالبات سنگینی را به‌واسطه تیمی هماهنگ و منسجم حل‌وفصل کند. 
این نماینده مجلس معتقد است: قطعا مردم به‌واسطه دغدغه‌های اجتماعی موجود با رئیس‌جمهور آینده هماهنگ هستند. از طرفی نیروهای انقلاب و افراد داخل نظام نیز آمادگی خود را برای کمک به دولت بیان کرده‌اند، یعنی هیچ‌گونه زاویه‌ای بین بخش‌های دولتی و غیردولتی وجود نخواهد داشت. قطعا این‌یک فرصت بسیار مناسبی است که شاید برای دولت قبلی مهیا نبود، بنابراین باید از آن استفاده شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای تحقق وعده‌های انتخاباتی نیازمند کابینه‌ای قدرتمند و پاک‌دست است بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.