تحقق شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 78835
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰:۱۶ |

تحقق شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست

وزیر ارتباطات گفت: تلاش می کنیم تا دهه فجر یا نهایتاً پایان سال، تمام پیام رسان های داخلی به هم متصل شوند.
تحقق شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست

عیسی زارع پور در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات از شبکه ملی اطلاعات تا وضعیت اینترنت و پنجره واحد در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: حدود ۹۰ درصد از دستگاه ها به پنجره واحد الکترونیک متصل شده اند. الکترونیکی کردن دستگاه های دولتی اولین گام بزرگ در دولت بود که انجام شد، تا مردم خدمات دولتی خود را به راحتی انجام دهند.

او افزود: دولت سیزدهم به دنبال یک دولت هوشمند است. ما در نظر داریم در گام های بعدی از هوشمند سازی، هوش مصنوعی و اطلاعاتی که در اختیار ما به عنوان حاکمیت در بانک ها و دستگاه های مختلف قرار دارد، بتوانیم بدون مراجعه حضوری و بدون مداخله انسانی استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: ارتباط نگرفتن دستگاه ها با یکدیگر و لینک نشدن آن‌ها باهم یکی از موانع اصلی شکل گیری دولت هوشمند است. تا پایان امسال سرویس هایی که برخط شده اند دیگر اجازه هیچ‌گونه دریافت مدارک کاغذی از مردم را  نخواهند داشت.

او بیان کرد: بعضی از دستگاه ها خودشان دارای پنجره واحد هستند اما همچنان اتصالشان به پنجره ملی خدمات الکترونیک برقرار نشده است.

زارع پور گفت: دولت کارگروهی را در بهمن سال گذشته به عنوان کارگروه اقتصاد دیجیتال تشکیل داد که مسئولیت آن نیز با خود بنده است. هدف از تشکیل این کارگروه برداشتن موانع تولید اقتصاد دیجیتال در کشور بود. اقتصاد برخی از کشور ها ۳۰ الی ۳۵ درصد مربوط به اقتصاد دیجیتال است.

او ادامه داد:در حال حاضر از ۲۵ کسب و کار تنها ۵ کسب و کار تاییدیه برای ادامه کارشان را گرفته اند، افرادی که شغل خود را در پلتفرم های داخلی شروع کنند تا دو سال از حداقل پرداخت دو میلیارد تومان مالیات معاف می‌شوند.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: طبق آمار دادسرای جرایم رایانه‌ای ۸۰ درصد از پرونده هایی که تشکیل می‌شوند مربوط به کسب و کارهایی هستند  که در پلتفرم های فیلتر شده بودند که هیچ‌گونه قابلیت پیگیری  قانونی را  ندارند.

 او بیان کرد: تلاش می کنیم تا دهه فجر یا نهایتا پایان سال، تمام پیام رسان های داخلی را به هم متصل کنیم. تحقق شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست، اینترنت نه تنها قطع نمی‌شود بلکه سرعت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

زارع پور گفت: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پر سرعت و با کیفیت در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است که خدماتی ارزنده به مردم  ارائه می کند، اتصال اینترنت به خارج همچنان برقرار خواهد بود.

او بیان کرد: در کشور ۴ قطب مرکز داده درحال راه اندازی است تا نیاز های مردم را در فاصله نزدیک تر به آن‌ها فراهم کنیم. با وجود ۳۰ میلیون گیمر در کشور، تعداد زیادی از بازی های پر مخاطب خارجی را به داخل ایران انتقال داده ایم.

وزیر ارتباطات گفت: عامل اصلی کاهش سرعت اینترنت وجود فیلتر شکن در تلفن های همراه است که سرعت اینترنت را کند می‌کند و همچنین فیلتر شکن ها باعت افزایش هزینه اینترنت و به خطر انداختن حافظه تلفن همراه می‌شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.