تأثیر باور نکردنی مقاله isi در مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر دنیا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 51941
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲ |

تأثیر باور نکردنی مقاله isi در مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر دنیا

مقاله نویسی موضوعی است که فکر اکثر داوطلبان مهاجرت به کشورهای دیگر را به خود مشغول می کند.
تأثیر باور نکردنی مقاله isi در مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر دنیا

تأثیر مقاله isi در مهاجرت تحصیلی

مقاله نویسی موضوعی است که فکر اکثر داوطلبان مهاجرت به کشورهای دیگر را به خود مشغول می کند. شاید یکی از دلایل مهم این فکر و دغدغه این باشد که مهاجرت تحصیلی در بین دیگر روش های مهاجرت، روند سریع تر و مطلوب تری را طی می کند. تا جایی که برخی دانشجویان با هدف مهاجرت تحصیلی، برای قبول شدن در دانشگاه های معتبر کشور تلاش می کنند و با کسب نمرات خوب و نگارش مقالات علمی معتبر سعی در تسریع در انجام امور مربوط به مهاجرتشان را دارند. در این مطلب قصد داریم به موضوع مهم تأثیر مقاله isi در مهاجرت بپردازیم و از تجارب مدرسین وبسایت آموزشی مهارت مهندسی در این زمینه برای شما بگوییم.

 

تأثیر مقاله isi در مهاجرت

داشتن مقاله علمی چه ارزش ها و مزایایی دارد؟

نمونه مقاله علمی در تمامی کشورهای دنیا از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار هستند و وجهه مثبتی به نگارندگان این مقالات می بخشند. اکثر دانشگاه های معتبر جهان، برای پذیرش دانشجویان خارجی، ملاک های سخت‌گیرانه ای را در نظر می گیرند تا با جذب دانشجویان قوی و پرتلاش، سطح و رتبه علمی دانشگاه یا مؤسسات وابسته خود را ارتقا دهند و دستاوردهای علمی روز دنیا را به نام خود ثبت کنند. علاوه بر ملاک هایی نظیر تسلط به زبان انگلیسی و کسب نمره مطلوب در آزمون های تخصصی سنجش سطح زبان انگلیسی و همچنین برخورداری از یک رزومه قوی، داشتن مقالات علمی در مجلات و نشریات معتبر بین المللی نیز ملاک مهمی برای برخی از دانشگاه های معتبر به شمار می رود. برخی از این مقالات می توانند در روند مهاجرت تحصیلی دانشجویان بسیار مؤثر واقع شوند. البته هر مقاله ای مشمول این مقررات نمی شود. مقاله ای برای پذیرش در این دانشگاه ها ملاک قرار می گیرد که از نظر علمی پربار بوده و موضوعی علمی و کاربردی و به روز را مورد بررسی قرار داده باشد. تأثیر مقاله isi در مهاجرت در موارد بسیاری ثابت شده است. البته همانطور که پیشتر گفتیم، این ملاک در کنار وجود ملاک های دیگر قابل استناد می باشد.

مقالات مؤثر در تسریع مهاجرت تحصیلی

مقالات isi علاوه بر این که در پذیرش در مقاطع بالاتر در دانشگاه های داخل کشور مؤثر هستند، در اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی نیز مد نظر قرار می گیرند. تأثیر مقاله isi در مهاجرت تحصیلی زمانی برجسته می شود که این مقاله علاوه بر isi بودن در مجلاتی که ضریب تأثیر بیشتری دارند نیز چاپ شود. ضریب تأثیر یا impact factor عاملی است برای اعتبار نشریات و مجلات بین المللی. جدای از چاپ شدن مقاله در نشریات معتبر جهانی، تعداد citation یا ارجاعات به مقاله نیز در روند اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی مؤثر بوده و مراحل مهاجرت را سرعت می بخشد. تعداد ارجاعات به مقاله با مدت زمانی که از انتشار مقاله می گذرد، ارتباط مستقیم دارد. در واقع هر چه مدت بیشتری از چاپ آن گذشته باشد، در این بازه زمانی، تحقیقات بیشتری که موضوعی نزدیک و مرتبط با موضوع مقاله مورد نظر داشته اند، صورت می پذیرند و ممکن است از آن به عنوان منبع بهره گیری نمایند؛ بنابراین جهت افزایش تأثیر مقاله isi در مهاجرت تحصیلی خود بهتر است اولاً تلاش خود را برای نگارش یک مقاله مفید و در عین حال اصولی بیشتر کنید و ثانیاً پس از تأیید مقاله و انتشار آن، چند ماهی صبر کنید تا تعداد citation مقاله افزایش یابد و به عنوان یک امتیاز بسیار مثبت و مؤثر، در کارنامه و رزومه حرفه ای تان ثبت شود.

نکات مهم برای چاپ مقاله در مجلات معتبر بین المللی

همانطور که می دانید، isi در واقع یک بانک اطلاعاتی از مجلات و نشریات معتبری می باشد که از سطح بالایی در روند پذیرش و سپس چاپ مقالات برخوردارند. این بانک اطلاعاتی هر ساله به روز می شود و ممکن است برخی از مجلاتی که قبلاً در زمره مجلات isi بودند در بازبینی جدید از این فهرست حذف شوند؛ بنابراین قبل از ارسال مقاله به این مجلات جهت چاپ، بهتر است سوابق آن ها و رتبه علمی و نیز ضریب تأثیر آن ها را مورد بررسی قرار دهید و مقاله خود را در مجله ای ثبت کنید که معتبرتر بوده و مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص می دهد. تأثیر مقاله isi در مهاجرت تحصیلی به گونه ای است که هر چه مجله isi ای که مقاله در آن چاپ شده است، معتبر و موثق تر باشد، پذیرش دانشجو راحت تر امکان پذیر می شود. چرا که معتبر بودن منبع چاپ مقاله، نشان از تلاش زیاد و باانگیزه بودن دانشجو در رشته تخصصی خود دارد و این مسئله را به مدیران و مسئولان پذیرش دانشگاه های معتبر گوشزد می کند که می توانند بر روی دانش و تخصص و تلاش این شخص حساب کنند.

وبسایت های آموزشی مانند مهارت مهندسی، فرانش، فرادرس آموزش های مقاله نویسی گوناگونی دارند. شما میتوانید برای تهیه پکیج آموزش مقاله نویسی مهارت مهندسی از طریق آدرس زیر اقدام کنید.

https://engskill.ir/

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.