به‌یادآر - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 1742
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ |
هشدار ایران به آمریکا در پی احتمال قرارگرفتن نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی

به‌یادآر

دونالد ترامپ رئيس جمهوري ايالات متحده آمريکا، مهرماه سال96 استراتژي جديد واشنگتن در قبال جمهوري اسلامي ايران را اعلام کرد و با بيان اين که نمي‌تواند پايبندي تهران به توافق جامع هسته‌اي با قدرت‌هاي جهاني را تاييد کند، گفت: اين توافق نقايص زيادي دارد و آمريکا در جهت اصلاح آن تلاش خواهد کرد.
به‌یادآر

حسن شجاعی- دونالد ترامپ رئيس جمهوري ايالات متحده آمريکا، مهرماه سال۹۶ استراتژي جديد واشنگتن در قبال جمهوري اسلامي ايران را اعلام کرد و با بيان اين که نمي‌تواند پايبندي تهران به توافق جامع هسته‌اي با قدرت‌هاي جهاني را تاييد کند، گفت: اين توافق نقايص زيادي دارد و آمريکا در جهت اصلاح آن تلاش خواهد کرد. آنچه در استراتژي جديد پيشنهادي از سوي رئيس جمهور آمريکا مورد توجه قرار گرفت سخنان وي درخصوص تحريم گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود. ترامپ بر اساس اين استراتژي به وزارت خزانه داري خود اين اختيار را خواهد داد تا تحريم‌هاي جديدي عليه سپاه پاسداران، بابت توهم تروريستي بودن اين نيروي انقلابي، وضع کند.
اما اگر اين نگاه احمقانه و يك جانبه دولت ايالات متحده رنگ واقعيت بگيرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و طرف‌هاي قرارداد با آن در فهرست تحريم‌هاي اداره بخش اطلاعات مالي و تروريسم وزارت خزانه داري آمريكا موسوم به اوفاک قرار خواهند گرفت. اوفاک از دو بخش اداره کنترل دارايي‌هاي خارجي و مرکز اجراي جرائم مالي تشکيل شده و مدير اطلاعات ملي موظف است هر ۶ ماه به وزراي خارجه، بازرگاني، خزانه‌داري و کميته هاي مرتبط در کنگره گزارش‌هاي لازم را ارائه دهد و بر اساس اين گزارش تحريم هايي را عليه شركت ها، سازمان ها و افراد مختلف اعمال كند.
اما اين سخنان ترامپ با واکنش‌هاي مختلف مسئولان جمهوري اسلامي ايران همراه بود. شايد نگاهي به بيانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در زمينه تحريم نيروهاي نظامي و انتظامي كشورمان، خط قرمزهاي نظام جمهوري اسلامي ايران را در برابر ياوه گويي هاي سردمداران كاخ سفيد بيش از گذشته نمايان سازد.
ايشان در سوم آبان‌ماه ۹۶ در مراسم مشترک دانش آموختگي، تحليف و اعطاي سردوشي دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش فرمودند: ” امکانات و قدرت دفاعي کشور قابل مذاکره و چانه‌زني نيست و درخصوص ابزارهاي دفاعي کشور و هر آنچه اقتدار ملي را تأمين يا پشتيباني مي‌کند، هيچ‌گونه چانه‌زني و معامله‌اي با دشمن نداريم و راه اقتدار را با قوت به پيش خواهيم برد.“
سرلشکر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران نيز طي سخناني با اشاره به ياوه‌گويي هاي رئيس جمهور ايالات متحده آمريكا در زمينه تحريم سپاه گفت: در صورتي که اخبار پراکنده موجود درخصوص حماقت دولت آمريکا مبني بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروريستي صحيح باشد، سپاه نيز ارتش آمريکا را در سراسر جهان به‌ويژه منطقه خاورميانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت.
سردارد جعفري با اشاره به اينكه در صورت چنين حماقتي، آمريکا آرامش امروز را در منطقه نخواهدداشت تصريح كرد: اگر آمريكايي‌ها دست به چنين حماقتي بزنند و امنيت ملي ما را به مخاطره بيندازند، مطابق سياست‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران اقدامات مقابله به مثل را عملياتي و در دستور کار قرار خواهيم داد.
وي همچنين تاكيد کرد: در چنين شرايطي ديگر ارتش و نيروهاي امنيتي آمريكا در منطقه غرب آسيا از آرامش امروز برخوردار نخواهند بود.
شايد لازم باشد يك‌بار ديگر خاطره اسارت و حقارت سربازان و تفنگداران ارتش آمريكا در خليح فارس براي تصميم گيران كاخ سفيد يادآوري شود تا واقع بينانه‌تر با نهادهاي برخاسته از مردم ايران برخورد كنند. زماني كه ملوانان خودباخته آمريكايي با زانوهاي لرزان در برابر جوانان غيور و انقلابي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در خليج فارس از ترس خود را باخته و با التماس خواهان آزادي بودند و در نهايت با رأفت اسلامي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران آزاد شدند.
از سوي ديگر وزير امور خارجه كشورمان نيز طي چندين پيام توئيتري با اشاره به اينكه ايران همچنان به تلاش براي خنثي کردن تحريم هاي غيرقانوني آمريکا و حذف برگشت ناپذير پديده بي ثبات کننده قوانين فرامرزي آمريکا ادامه مي‌دهد به يک‌جانبه گرايي آمريکا در عرصه جهاني تاخت. وي در اين پيام ها نوشت: باعث تاسف است که شاهد يک دولت آمريکا با يکجانبه گرايي ويرانگر در “DNA” آن باشيم که از چند جانبه گرايي براي حمله به آن سوء استفاده کند. آمريکا که بسيار از اعتبار تهي شده مجبور است تا پشت روندي اداري خود را پنهان کند تا از روبه‌رو شدن با ايران در شوراي امنيت جلوگيري کند. ظريف در ادامه پيام خود نوشت: در واقع – با يک دوز سنگين همدردي و يا حتي تاسف- ممکن است بفهميم چرا دولت آمريکا نيازمند سرپوش گذاشتن بر تعهد خود بر بي ثبات‌سازي است. براي همه اين امکان وجود دارد که شاهد چالش رفتاري عميق در داخل و فعاليت هاي بدخيم عميق در خارج باشند.
رئيس ديپلماسي كشور در سومين توئيت خود در اين زمينه تاکيد کرد: براي درک تعهد دولت ياغي آمريکا به بي ثبات کردن نظام بين الملل فقط لازم است تهديد گستاخانه سفيرش در سازمان ملل براي «يادداشت کردن اسامي»، تهديدهاي آقاي ترامپ به قطع کمک هاي مالي يا تهديد مشاور امنيت ملي اش به تعقيب قضات ديوان بين المللي کيفري را به خاطر بياوريم. ظريف در توئيت ديگري نوشت: با توجه به ناتواني آشکار دولت فعلي آمريکا در پايبندي توام با حسن نيت به توافقنامه ها، اولين گام در جهت تلاش براي حل مناقشه بايد آن باشد که تدابير محکمي با هدف احياي صلاحيت و شايستگي ظاهري اتخاذ شود. مثلا، بايد همچون يک دولت عادي رفتار کند. وزير خارجه کشورمان در آخرين توئيت خود نوشت: ايران به همکاري با شرکايش ادامه خواهد داد تا محيط جديدي ايجاد کند که در آن ملت‌هايي که براي خود احترام قائل هستند، بتوانند تعهدات بين المللي و منافع خويش را پيگيري کنند. ما همچنان به تلاش براي خنثي کردن تحريم هاي غيرقانوني آمريکا و حذف برگشت ناپذير پديده بي ثبات کننده قوانين فرامرزي آمريکا ادامه مي‌دهيم.
نحوه گفتمان فرمانده سپاه و وزير امورخارجه يكبارديگر يادآور نقطه مشترك ديپلماسي كشورمان است كه پيش از اين بارها از زبان آنها جاري شده است. سردار جعفري پيش از اين ضمن تاكيد بر نگاه مشترك ديپلماسي كشورمان از عبارت “آقاي ترامپ مطمئن باشند که ما با وزارت امور خارجه و دولت‌مان يکي هستيم و دل‌هايمان يکي است.” خط بطلاني بر سياست هاي تفرقه افكنانه دشمنان ايران اسلامي كشيده بود.
آمريكايي ها يادشان باشد اينجا ايران اسلامي است و تحريم هاي چهل ساله آنها نه تنها ملت ايران را از ميدان به در نكرده، بلكه موجب شده تا پايه هاي آن محكم‌تر از هميشه، استوار در مسير انقلابي خود گام بردارد و با بهره مندي از سيره ائمه معصومين عليهماسلام و منويات رهبر فرزانه انقلاب از تمامي تلاطم هاي پيش رو عبور كند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.