بهترین تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 75283
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ |

بهترین تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

در سال‌های اخیر محصولات گروه خودروسازی برند رنو حجم وسیعی از بازار کشور را به خود اختصاص داده‌اند. به نحوی که شاهد تولید، مونتاژ و عرضۀ انواع وسایل‌ نقلیه و سنگین رنو هستیم.
بهترین تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

در سال‌های اخیر محصولات گروه خودروسازی برند رنو حجم وسیعی از بازار کشور را به خود اختصاص داده‌اند. به نحوی که شاهد تولید، مونتاژ و عرضۀ انواع وسایل‌ نقلیه و سنگین رنو هستیم. در این راستا برای حفظ کیفیت خودروهای رنو و همچنین عیب‌یابی و تعمیر اساسی آن‌ها می‌بایست یک‌سری مراکز تحت عنوان تعمیرگاه تخصصی رنو وجود داشته باشند تا دارندگان این برند از اتومبیل‌ها بتوانند برای تعمیر موتور، گیربکس و سایر بخش‌های اتومبیل به این مراکز مراجعه کرده و از خدمات آن‌ها استفاده کنند. با توجه به اینکه تندر ۹۰ از محصولات باکیفیت و نسبتاً مقرون‌به‌صرفۀ گروه خودروسازی رنو است، ارائه خدمات برای این مدل بسیار مهم است و در این بخش قصد داریم شما را با خصوصیات و ویژگی‌های بهترین تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ و مدل دنده‌ای آن آشنا کنیم.

امروزه آنچه که تمامی دارندگان خودروهای برند رنو به آن نیاز اساسی دارند، تعمیرگاه ال ۹۰ است، به دلیل اینکه این مدل از محصولات رنو بیش از سایر تولیدات در بازار ایران وجود دارد و به همین سبب کیفیت انجام و ارائه خدمات تعمیراتی اهمیت فراوانی دارد. بدین صورت که با مراجعه به مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ و همچنین گیربکس دنده‌ای، از خدماتی نظیر عیب‌یابی، تعمیر و تست کیفیت نهایی استفاده می‌کنند. از آنجایی‌ که تعمیرگاه‌های متعددی درزمینۀ تعمیر محصولات رنو در کشور وجود دارد، آشنایی با ویژگی‌های بهترین مراکز تعمیرگاهی می‌تواند دارندگان وسایل‌ نقلیه را جهت شناسایی بهترین تعمیرگاه و استفاده از خدمات منحصر‌به‌فرد آن‌ها یاری کند.

خودروی تندر ۹۰ (ال ۹۰)

اتومبیل ال نود یا لوگان در اواخر سال ۲۰۰۳ میلادی تولید شده‌است. این خودرو از ابتدای تولید به‌لحاظ ساختار باکیفیت و امکانات محدود، قیمت مناسبی داشت و در سال ۲۰۰۴ به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی اقتصادی در جهان شناخته شده‌است. البته این محصول شرکت رنو پس از انجام تست‌های اولیه و بررسی نتایج آزمایشات مختلف در سال ۱۳۸۶، به‌واسطۀ دو گروه خودروسازی ایران خودرو و پارس خودرو روانۀ بازار گردید. در ابتدا مصرف‌کنندگان علاقۀ چندانی به خرید این خودرو نداشتند. اما به مرور زمان کیفیت بالای تندر ۹۰ سبب شد تا به یک اتومبیل محبوب در ایران تبدیل شود.

در واقع افزایش عرضه و تقاضا در بازار سبب شده‌است تا نیاز به وجود تعمیرگاه ال ۹۰ برای انجام خدماتی نظیر تعمیر گیربکس ال ۹۰ دنده‌ ای و اتوماتیک بیش از پیش احساس شود. در این راستا بعضی از دارندگان وسایل‌ نقلیه بر این عقیده‌اند که صرفاً نمایندگی‌های مجاز، بهترین مرکز برای تعمیر اتومبیل هستند. در صورتی‌که اصلاً این گونه نیست و مراکز تعمیرگاهی فراوانی در کشور وجود دارد که از نظر مساحت کارگاه، کیفیت تجهیزات و تجربۀ تعمیرکاران در سطح بالاتری قرار دارند و به‌تبع آن می‌توانند خدمات بهتر و با کیفیت بالاتری را به مشتریان ارائه کنند.

گیربکس خودروی ال ۹۰

به‌طورکلی دو نوع گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک روی خودروی تندر ۹۰ نصب شده‌است و مصرف‌کنندگان بر حسب نیاز، سلیقه و توان مالی اقدام به خرید اتومبیل دلخواهشان می‌کنند. در این‌ خصوص گیربکس‌های دنده‌ای به‌کار رفته در تندر نود، پنج سرعته هستند. بدین صورت که پنج دنده رو به جلو و یک دنده رو به عقب (دنده عقب) دارند. این نوع گیربکس مانند سایر محصولات نظیر پژو، سمند، فولکس گل و غیره ساختار معمولی دارد و تمامی مراحل تعویض دنده توسط راننده انجام می‌شود. به همین جهت هزینۀ عیب‌یابی، تعمیر و سرویس‌های دوره‌ای آن نیز به‌نسبت کم و مقرون‌به‌صرفه است.

اما در مقابل، گیربکس‌های اتوماتیک از ساختار پیچیده و عملکرد خاصی برخوردار هستند و به‌نسبت عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها نیازمند داشتن تخصص در این زمینه است. به نحوی که در بعضی از تعمیرگاه‌های ال ۹۰، فرآیند عیب‌یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ انجام می‌شود. با توجه به اینکه تمامی مراحل تعویض دنده در گیربکس‌های اتومات توسط سنسورها و قطعات موجود روی جعبه‌دنده انجام می‌شود، به‌نسبت قیمت گیربکس‌های اتوماتیک بیشتر است و هزینۀ عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها نیز افزایش می‌یابد، ازاین‌رو دارندگان تندر ۹۰ باید به این موضوع توجۀ ویژه داشته باشند و متناسب با آن بهترین تعمیرگاه را انتخاب کرده و از خدمات آن‌ها استفاده کنند.

یک تعمیرگاه خوب باید رایج‌ترین مشکلات گیربکس ال ۹۰ را بشناسد

همان‌طور که می‌دانید، یک مجموعۀ تعمیرگاهی خوب و کارآمد باید نسبت به تمامی مشکلات گیربکس‌های مختلف آشنایی داشته باشد تا ضمن عیب‌یابی دقیق، فرآیند تعمیر، تست و راه‌اندازی جعبه‌دنده به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی خودرو، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت انجام شود. در این زمینه بعضی از اصلی‌ترین مشکلات رایج گیربکس ال ۹۰ به شرح زیر است:

کم بودن سطح روغن گیربکس

این مشکل معمولاً بر اثر روغن‌ریزی جعبه‌دنده و یا تعویض دیرهنگام روغن آن رخ می‌دهد. در این مورد تعویض دنده‌ها به‌سختی و با صدا انجام می‌شود. از همه مهم‌تر ممکن است با افزایش دمای گیربکس و از کار افتادن آن، مشکلات متعددی برای وسیله‌ نقلیه به وجود بیاید. بر همین اساس، در مجموعۀ متخصص و کارآمد ایران رنو به‌عنوان یکی از بهترین تعمیرگاه‌ها، هنگام تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ اول این مورد بررسی می‌شود و در صورت بروز هرگونه نشتی، اقدامات لازم جهت رفع آن صورت می‌گیرد. خاطرنشان می‌شود که به‌منظور جلوگیری از بروز این مشکل می‌بایست واسکازین گیربکس را به‌موقع تعویض کرده و یا در صورت وجود روغن‌ریزی، سریعاً آن را برطرف کنید.

آلوده شدن روغن گیربکس

در بعضی مواقع، بنابه دلایل مختلف روغن درون گیربکس دچار آلودگی می‌شود و این امر ممکن است موجب مختل شدن عملکرد جعبه دنده و آسیب به اجزای آن شود. بدین منظور در تعمیر ال ۹۰ ایران رنو به‌عنوان یکی از مجهزترین و بروزترین مراکز تعمیراتی، روغن گیربکس را تعویض می‌کنند و با تزریق روغن تازه از وقوع هرگونه آسیب و خطر احتمالی جلوگیری می‌گردد. گفتنی است که این مشکل برای هر دو نوع گیربکس یعنی اتوماتیک و دنده‌ای رخ می‌دهد و دارندگان خودروی ال نود باید به این نکته توجۀ ویژه داشته باشند.

روغن‌ریزی جعبه‌دنده

گیربکس نیز مانند سایر اجزا از قطعات مختلفی تشکیل شده‌است که این تجهیزات به‌وسیلۀ کاسه نمد و واشر آب‌بندی شده‌اند و به مرور زمان دچار فرسایش و درنتیجه روغن‌ریزی می‌شوند. بر همین اساس در مراکز تخصصی گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ تمامی قسمت‌های جعبه‌دنده بررسی می‌گردد تا در صورت بروز هرگونه مشکل و نشتی روغن، اقدامات لازم جهت رفع آن انجام شود.

تعویض دنده با صدا

درون جعبه دنده ماهک، چرخ‌دنده، دنده برنجی و غیره وجود دارد. بعد از مدتی این قطعات ساییده شده و به‌راحتی روی هم قرار نمی‌گیرند. به‌گونه‌ای که حرکت آن‌ها با ایجاد صدا همراه است، ازاین‌رو هنگام تعویض دنده صدای ناهنجار شنیده می‌شود. این مشکل نیز در تعمیرگاه ال ۹۰ قابل شناسایی است و با عیب‌یابی و تعویض قطعات معیوب، مشکل صدای تعویض دنده برطرف خواهد شد.

از کار افتادن سنسور گیربکس

با توجه به اینکه در جعب‌دنده‌های اتوماتیک، فرآیند تعویض دنده به‌صورت اتومات انجام می‌گیرد، درون آن‌ها یک سنسور قرار داده شده‌است تا با سنجش و ارزیابی دور موتور، دور گیربکس و سرعت خودرو، به جعبه‌دنده فرمان دهند و دنده تعویض شود. بدین ترتیب خرابی و ازکارافتادگی سنسور گیربکس موجب ایجاد اختلال در عملکرد آن شده و دنده‌ها به‌طور نامناسب عوض می‌شوند. خاطرنشان می‌شود که عامل اصلی خرابی سنسورر عدم تعویض به‌موقع روغن گیربکس یا کم بودن سطح روغن آن است.

نکات مهم درخصوص سرویس و نگه‌داری گیربکس ال ۹۰

در مجموعۀ تخصصی ایران رنو بیکی از بهترین تعمیرگاه‌های ال نود، یک‌سری نکات جهت بهبود کارایی، افزایش طول عمر گیربکس و جلوگیری از بروز مشکلات متعدد برای آن در نظر گرفته شده‌است که تمامی این نکات به‌طور کامل توسط تعمیرکاران به مالکان خودرو یادآور می‌شود و به قرار زیر است:

۱) تعویض به‌موقع دنده در مسیرهای شهری و برون‌شهری به‌ویژه در مناطق گرمسیر کشور؛

۲) عوض کردن روغن گیربکس در زمان مناسب و پس از پیمایش یک مسافت مشخص و از پیش تعریف‌شده؛

۳) بررسی عملکرد کلاچ و رگلاژ کردن کابل آن به‌صورت مستمر؛

۴) انجام بازدید و سرویس‌های دوره‌ای جعبه‌دنده؛

۵) بررسی نحوۀ عملکرد گیربکس و بازدید سنسورها (ویژۀ جعبه‌دنده اتومات ال ۹۰).

انجام سرویس دوره‌ای و تعویض روغن در تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰

همان‌گونه که می‌دانید، تمامی بخش‌های خودرو نیاز به بازدید و رسیدگی دارند تا در صورت بروز هر گونه مشکل، اقدامات لازم جهت رفع آن صورت پذیرد. این مسئله در دستور کار تعمیرگاه ال ۹۰ سراسر کشور قرار گرفته‌است و بسیاری از فعالیت حول این محور انجام می‌شود. در این‌خصوص ابتدا میزان کارکرد خودرو براساس اطلاعات ثبت‌شده بررسی می‌گردد و در صورت نیاز روغن جعبه دنده عوض می‌شود. پس از آن سایر بخش‌ها نظیر نحوۀ عملکرد دیسک و صفحه‌کلاچ، سیم کلاچ و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر لازم باشد، قطعات معیوب تعویض شده و لوازم نو جایگزین آن می‌شود.

البته آمارها نشان داده‌است که این عامل تأثیر بسزایی در کیفیت و کارایی گیربکس دارد و تا حد زیادی طول عمر مفید آن را افزایش می‌دهد. بر همین اساس در مجموعۀ تخصصی ایران رنو این موارد در اولویت قرار گرفته‌است. به‌گونه‌ای که نحوۀ عملکرد این تعمیرگاه تخصصی باعث کاهش درصد نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ شده‌است و صرفاً براساس خدمات سرویس و نگه‌داری از جعبه‌دنده مشکل دارندگان این برند از خودروهای فرانسوی در ایران برطرف می‌گردد.

سخن آخر

اکنون که با دو نوع گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک و همچنین اهمیت سرویس، نگه‌داری و تعمیرات آن آشنا شدید، می‌توانید در صورت نیاز به یکی از تعمیرگاه‌های تخصصی ال ۹۰، به تهران و حومه مراجعه کنید و از خدمات منحصر‌به‌فرد آن‌ها جهت داشتن خودرویی سالم و دارای شرایط مطلوبب نهایت بهره را ببرید. در این راستا ایران رنو به‌عنوان بهترین تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک ال ۹۰ با در اختیار داشتن تجهیزات به‌روز، محیط کارگاهی وسیع و نیروی کارآمد و متخصص، بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهد و فرآیند عیب‌یابی، تعمیر و همچنین انجام سرویس‌های دوره‌ای در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین کیفیت ممکن انجام می‌شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.