بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین اسپید دام - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 100751
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰ |

بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین اسپید دام

 در این مطلب در خصوص ویژگی‌های دوربین اسپیددام و مشخصات فنی این دوربین مداربسته صحبت کردیم. شرکت مهندسی مکسا نیز انواع دوربین مداربسته از نوع اسپیددام با ویژگی‌های فنی فوق‌العاده را به روانه بازار کرده که می‌توانید قبل از خرید دوربین مداربسته با کارشناسان پشتیبانی مکسا از طریق شماره تلفن 02178756000 در تماس باشید یا به وب‌سایت شرکت مهندسی مکسا به آدرس www.maxasecurity.com مراجعه کنید تا راهنمایی‌های لازم را کسب کرده و با توجه به محیط و کارایی مد نظر بهترین دوربین اسپید دام را خریداری کنید.
بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین اسپید دام

دوربین اسپیددام (speed dome) یکی از انواع پیشرفته دوربین مداربسته با قابلیت چرخش در جهت افقی (۳۶۰ درجه از چپ به راست) و چرخش عمودی (از بالا به پایین) است. دوربین اسپیددام به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد از جمله زوم اپتیکال و دید در شب عالی است که به ردیابی سوژه کمک می‌کند و موقعیت اشیاء را دنبال می‌کند و موجب شده گزینه‌ای مناسب برای نصب در محیط‌های با ریسک انفجار از جمله محیط‌های نظامی و پالایشگاه‌های نفت و … باشد. در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌های منحصر به فرد این دوربین حرفه‌ای بپردازیم.

images_1716009878_66483b9667e05.jpg

ویژگی‌های دوربین مداربسته اسپیددام

در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین حرفه‌‌ای اسپیددام پرداخته‌ایم:

امکان چرخش در جهت افقی و عمودی

دوربین اسپید دام امکان چرخش در جهت افقی به صورت ۳۶۰ درجه از چپ به راست و در جهت عمودی به صورت بالا به پایین را برای کاربران فراهم کرده است به طوری که این دوربین در زاویه عمودی بیش از ۹۰ درجه می چرخد و منطقه وسیعی را پوشش می‌دهد.

 قابلیت زوم اپتیکال

زوم اپتیکال در دوربین اسپید دام موجب شده که حین زوم روی تصویر، از کیفیت آن کاسته نمی‌شود. قابلیت اسپیددام موجب شده تصاویر تا چند کیلومتری قابل تشخیص باشند. زوم اپتیکال با علامت X نشان داده می‌شود که به طور مثال عدد X12 نشان‌دهنده زوم ۱۲ برابری نسبت به اندازه واقعی تصویر اصلی است.

نصب آسان

دوربین مداربسته اسپیددام از جمله دوربین‌های حرفه‌ای با نصب آسان است اما توصیه به کمک گرفتن از کارشناس حرفه‌ای می‌شود.

مناسب محیط‌های بزرگ

دوربین اسپیددام اغلب برای نصب و استفاده در محیط‌های بزرگ توصیه می‌شود. از آنجایی که این دوربین دارای ویژگی زوم اپتیکال و بزرگنمایی خوبی است می‌تواند مسافت‌های دور را تشخیص دهد و حین زوم از کیفیت تصویر نمی‌کاهد. به طوری که به دلیل زوم اپتیکال و امکان چرخش در جهات مختلف می‌توان از این دوربین در محیط‌هایی از جمله کارخانجات بزرگ، چهاراره‌ها و میادین اصلی استفاده کرد.

 دید در شب

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در دوربین اسپیددام برد بالای آن در شب است. یکی از قابلیت‌های اصلی قابل اشاره در مشخصات فنی دوربین اسپیددام دید در شب فوق‌العاده آن است.

images_1716009911_66483bb75e078.jpg

تعقیب و مکان‌یابی سوژه

از امکانات این دوربین مداربسته امکان تعقیب سوژه است که می‌توان در تنظیمات دوربین حرکت سوژه را تشخیص داد و پس از شناسایی سوژه  آن را بزرگ کرد و همه حرکات سوژه را ضبط کرد.

قابل برنامه‌ریزی برای عملکرد بهتر

در این دوربین مداربسته امکان برنامه‌ریزی برای اجرای فرامین مختلف وجود دارد. به این صورت که با تعریف و تنظیم PRESET های مختلف می‌توان روش تصویربرداری دوربین را تعیین کرد و دوربین را برای برنامه‌ریزی دقیق شروع تصویربرداری یا مدت، میزان زوم و بزرگنمایی تنظیم کرد.

کیفیت تصویر بالا

دوربین‌های اسپیددام دارای رزولوشن تصویر ۲، ۳، ۴ و ۵ مگاپیکسل هستند که در هنگام خرید می‌توان میزان زوم را نسبت به کیفیت تصویر مد نظر قرار داد.

برخورداری از فاصله IR خوب

دوربین اسپیددام نوعی از دوربین‌های مداربسته با ویژگی‌های IR است که به واسطه آن می‌توان در حین زوم، فاصله IR 100 تا ۲۰۰ متر را در تاریکی پوشش داد و به این شکل به طور مثال با زوم روی تصویر فرد از فاصله دور می‌توان جزئیات دقیقی از چهره او را شناسایی و یا اشیا را به خوبی ردیابی کرد.

حافظه داخلی برای ذخیره تصاویر

دوربین‌های مداربسته از نوع اسپیددام با برخورداری از حافظه داخلی می‌توانند تصاویر ضبط توسط دوربین را در حافظه ذخیره کنند و ضبط تصاویر از چندین نقطه مختلف از دوربین صورت می‌گیرد.

دارای ویژگی  WDR

دوربین مداربسته اسپیددام دارای ویژگی WDR است و  زمانی که دوربین تصاویر را ضبط می‌کند و نور پشت سوژه قرار دارد موجب حفظ کیفیت تصویر می‌شود. بنابراین ضبط تصاویر در نور مستقیم یا محیط تاریک بدون مشکل امکان‌پذیر است.

images_1716009922_66483bc241da5.jpg

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص ویژگی‌های دوربین اسپیددام و مشخصات فنی این دوربین مداربسته صحبت کردیم. شرکت مهندسی مکسا نیز انواع دوربین مداربسته از نوع اسپیددام با ویژگی‌های فنی فوق‌العاده را به روانه بازار کرده که می‌توانید قبل از خرید دوربین مداربسته با کارشناسان پشتیبانی مکسا از طریق شماره تلفن ۰۲۱۷۸۷۵۶۰۰۰ در تماس باشید یا به وب‌سایت شرکت مهندسی مکسا به آدرس www.maxasecurity.com مراجعه کنید تا راهنمایی‌های لازم را کسب کرده و با توجه به محیط و کارایی مد نظر بهترین دوربین اسپید دام را خریداری کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.