برخی لوایح دولت برای سرگرم کردن مجلس است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 35546
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 26 آذر 1399 - 7:41 |
علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

برخی لوایح دولت برای سرگرم کردن مجلس است

علی‌اصغر عنابستانی ،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات حسن روحانی مبنی بر این‌که مجلس، لوایح دولت را بررسی نمی‌کند، به خبرنگار « رسالت» گفت: تا به امروز دولت یک لایحه‌ای که در راستای حل مشکلات مردم باشد به مجلس یازدهم ارائه نکرده است.
برخی لوایح دولت برای سرگرم کردن مجلس است

علی‌اصغر عنابستانی ،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات حسن روحانی مبنی بر این‌که مجلس، لوایح دولت را بررسی نمی‌کند، به خبرنگار « رسالت» گفت: تا به امروز دولت یک لایحه‌ای که در راستای حل مشکلات مردم باشد به مجلس یازدهم ارائه نکرده است. ۷۰ تا ۸۰ لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شده که اغلب آن‌ها در زمان مجلس دهم ارائه شده و به‌نوعی برای سرگرم کردن مجلس است که لایحه موافقت‌نامه حمل‌ونقل میان ایران و سوئیس یکی از این لوایح است!
وی بیان کرد: من از روابط عمومی مجلس خواستم تا لیست لوایحی را که رئیس‌جمهور ادعا می‌کند، در فضای مجازی منتشر و در اختیار رسانه‌ها قرار دهد. یکی از لوایحی که ازنظر دولت مهم است و در کمیسیون اجتماعی مطرح شده، لایحه تشکیلات و وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است؛ درصورتی‌که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۰ تأسیس شده و دولت موظف بود تشکیلات و وظایف آن را در قالب لایحه به مجلس ارسال و سپس سریعا تصویب شود، اما این لایحه چندین سال است که در دولت کم‌وزیاد می‌شود و در روزهای ابتدایی آغاز به کار مجلس یازدهم این لایحه را به پارلمان ارسال کرد؛ لایحه‌ای که حتی ساختارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در حال حاضر اجرا می‌شود در آن وجود ندارد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در این رابطه ادامه داد: مستندات این لایحه برای برنامه پنجم بوده؛ درحالی‌که برنامه ششم رو به اتمام است! بسیاری از کارگروه‌هایی که در این لایحه به‌عنوان شرح وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام برده شده، خود دولت آن‌ها را حذف کرده است؛ لذا دولت این لوایح را به مجلس می‌فرستد تا سرِ ما را گرم کند.
عنابستانی خاطرنشان کرد: آیا دولت در موضوع ساماندهی مسئله ارز، مسکن، خودرو، طلا و معیشت مردم لایحه‌ای به مجلس فرستاده که نمایندگان به آن نپردازند؟ دولت تا پایان مهرماه سال جاری موظف بود تا پیش از این‌که دوره آزمایشی قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به اتمام برسد، لایحه آن را به مجلس ارائه کند، اما متأسفانه او با تأخیر این لایحه را به مجلس ارائه کرده و در حال حاضر هیچ قانونی برای مالیات بر ارزش‌افزوده وجود ندارد و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است به دلیل نبود قانون دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده، اجرای آن را متوقف ساخته تا این‌که لایحه مذکور با تأخیری که دولت باعث‌وبانی آن است، هفته آینده در صحن مجلس مطرح شود.
عنابستانی تأکید کرد: دولت وظایف خود را رها کرده و فکر می‌کند با انبوهی از لوایح که ذره‌ای از مشکلات مردم را حل نمی‌کند و هیچ نفعی برای کشور ندارد، می‌تواند نمایندگان را سرگرم این لوایح کند و سپس مجلس را متهم سازد که به لوایح ارائه‌شده از سوی دولت اهمیت نمی‌دهد. 
 او به مخالفت دولت با طرح تأمین کالاهای اساسی اشاره کرد و یادآور شد: مجلس حدود سه ماه از وقت خود را صرف بررسی و تصویب طرح تأمین کالاهای اساسی کرد و حتی با کمیسیون‌های مختلف دولت نشست‌هایی را برگزار و در جلسات معمولی همه نمایندگان دولت موافق این طرح بودند، اما برای تصمیم نهایی در صحن مجلس، علنا دولت با آن مخالفت کرد و درنهایت رئیس‌جمهور از ابلاغش امتناع ورزید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای برخی لوایح دولت برای سرگرم کردن مجلس است بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.