برآورد هزینه اجاره و اجرا و ساخت غرفه نمایشگاهی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 66873
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ |

برآورد هزینه اجاره و اجرا و ساخت غرفه نمایشگاهی

غرفه‌سازی و حضور در نمایشگاه‌ها و کسب منفعت از آنها یکی از مواردی است که بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکارها به دنبال آن هستند. اما مسئله‌ای که همیشه قبل از اقدام به حضور در نمایشگاه ذهن بسیاری از صاحبان کسب‌وکار را به خود درگیر می‌کند اجاره و ساخت یک غرفه‌نمایشگاهی و هزینه آن است.
برآورد هزینه اجاره و اجرا و ساخت غرفه نمایشگاهی

غرفه‌سازی و حضور در نمایشگاه‌ها و کسب منفعت از آنها یکی از مواردی است که بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکارها به دنبال آن هستند. اما مسئله‌ای که همیشه قبل از اقدام به حضور در نمایشگاه ذهن بسیاری از صاحبان کسب‌وکار را به خود درگیر می‌کند اجاره و ساخت یک غرفه‌نمایشگاهی و هزینه آن است. بسیاری از مدیران و صاحبان تجارت‌های مختلفی دیدی نمی‌توانند این هزینه‌ها را برآورد کنند و پس از ورود دچار مشکل می‌شوند. ما در این مقاله از کبیرسازان قصد داریم شما را با برآورد برخی هزینه‌های حضور در نمایشگاه اعم از اجرا و ساخت غرفه نمایشگاهی، اجاره تجهیزات نمایشگاهی و… بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

برنامه ریزی و تامین بودجه

برنامه‌ریزی و تامین بودجه اولین قدم برای ورود به یک نمایشگاه و ساخت یک غرفه‌نمایشگاهی است. این گام بسیار مهم است مخصوصا برای شرکت‌هایی که برای بار اول قصد حضور در نمایشگاه را دارند و یا استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی که از بنیه خوبی برخوردار نیستند. برنامه‌ریزی و تامین بودجه به تصمیم‌گیری درست این شرکت‌ها کمک می‌کند.

احتمال دارد پس از برآورد هزینه‌ها مدیریت تشخیص دهد که با توجه به هزینه‌های بالای نمایشگاه بهتر است گزینه دیگری برای بازاریابی و تبلیغات انتخاب کنند. همچنین میزان هزینه از لحاظ محل تامین اعتبار نیز اهمیت دارد. این مبلغ باید از محل بودجه تبلیغات برداشت شود. از طرف دیگر تعیین بودجه، تعیین‌کننده حدود اختیارات و توان لازم جهت اجاره غرفه و خرید خدمات گوناگون است.

هزینه طراحی غرفه و ساخت غرفه‌های نمایشگاهی

حضور در یکی از نمایشگاه‌ها در سطح کشور یکی از الزامات و چالش‌های شرکت‌های مشارکت‌کننده و غرفه‌دار است. زیرا هر روزه تعداد زیادی نمایشگاه برگزار می‌شود و هزینه‎های حضور و اجاره غرفه نمایشگاه‌ها جدا از هزینه غرفه‌سازی برای فرد است. صاحبین کسب‌وکار برای ساخت طراحی غرفه نمایشگاهی باید خود هزینه‎‌ای جدا پرداخت کنند. جهت طراحی غرفه و ساخت آن می‌توانید از شرکت کبیرسازان در این امر خدمات دریافت کنید. شرکت کبیرسازان با دارا بودن سابقه زیاد در این حوزه و همچنین نمونه کارهای غرفه‌سازی بسیار زیاد این نوید را به شما می‌دهند که بهترین غرفه‌های نمایشگاهی را برایتان طراحی کنند.

علاوه بر هزینه‌ طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی برخی دیگر از هزینه‌های عبارتند از:

  • امور مرتبط به غرفه‌سازی نمایشگاهی
  • تبلیغات و یا دعوت‌نامه‌ها
  • هزینه حق ماموریت پرسنل
  • هزینه یونیفرم و یا لباس‌های متحدالشکل
  • آماده‌سازی و یا سفارشی‌سازی محصولات مورد نمایش در غرفه
  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
  • طراحی و چاپ بروشور
  • کاتالوگ
  • لایت باکس‌ها
  • آماده‌سازی هدایای تبلیغاتی، هزینه ایاب و ذهاب نفرات غرفه‌دار، موارد مرتبط به تشریفات و پذیرایی و سایر هزینه‌های متفرقه را شامل می‌شود.

هزینه میز و صندلی و تجهیزات دکوراتیو

در یک غرفه نمایشگاهی با توجه به ابعاد و اندازه غرفه نمایشگاهی باید میز و صندلی و برخی از تجهیزات دکوراتیو را تهیه کرد. استفاده از مبلمان و میز عسلی در قسمت VIP برای پذیرایی از مهمان‌های خاص لازم است. صندلی‌های جکدار پشت کانتر و پشت میز بار، شیشه سکوریت، لوسترهای دکوراتیو یا لامپ‌های دکوراتیو و ادیسونی و همچنین یک دستگاه آبسردکن یا گرم‌کن برای یک غرفه نمایشگاهی لازم است. اگر فضای مناسبی برای گذاشتن یک کتری برقی دارید حتما یک کتری برقی تهیه کنید تا بتوانید برای کارکنان و مهمان‌های خود چای بریزید. استندهای ایستاده برای گذاشتن کاتالوگ‌ها نیز الزامی است. وجود کولر یا پنکه برای فصول گرم سال یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز غرفه‌های نمایشگاهی است. برای آشنایی بیشتر با تجهیزات دکوراتیو می‌توانید به تصاویر غرفه نمایشگاه کبیرسازان نگاه کنید.

هزینه گل آرایی خاص:

در شرایط اقتصادی کنونی گل‌آرایی خاص به شما پیشنهاد نمی‌شود. اما اگر شما از نظر بودجه‌بندی می‌توانید هزینه بیشتر را متقبل شوید این گزینه یک فرصت طلایی برای جذب بیشتر مشتری به سمت غرفه شماست. گل‌آرایی همواره سبب زیباتر شدن غرفه نمایشگاهی می‌شود. با گل‌آرایی می‌توانید به غرفه احساس سرزندگی و شادابی هدیه دهید. با توجه به بسته بودن محیط‌های نمایشگاهی و همچنین گرم بودن محیط سالن معمولا گل‌های مناسب نمایشگاه لیلیوم و لیلیوم اورینتال است. هرچقدر میزان و تراکم گل‌آرایی، وسعت متراژ غرفه، میزان کپ‌های گل بیشتر باشد هزینه تمام شده برای فرد بیشتر خواهد بود. همچنین اگر شما قصد استفاده از دیوار سبز یا گرین وال را داشته باشید این مورد نیز هزینه بالایی را شامل می‌شود.

هزینه حمل و نقل و تامین کالاهای مورد نیاز

یکی دیگر از هزینه‌هایی که معمولاً از قلم می‌افتد اما بسیار مهم و حائز اهمیت است، هزینه حمل نقل مربوط به حمل و نقل کالاها و تامین کالاها و محصولات است. هزینه حمل تامین کالا جز هزینه‌های موقتی بوده زیرا بسته به شرایط و با فروش محصولات این هزینه مجدد به جیب شما برگردانده می‌شود. اما برای جابجایی وسایل و سایر تجهیزات باید حتما هزینه‌ها را پرداخت نمایید.

نکته مهم: برای برخی از نمایشگاه هزینه حمل و نقل و تامین کالا وجود ندارد. به عنوان مثال همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی که محصول‌محور نیستند این هزینه‌ها را نخواهند داشت. زیرا قرار است یک خدمت را به کاربران خود معرفی کنند.

هزینه تبلیغات، کارکنان و دیگر هزینه ها

یکی از هزینه‌های دیگر که باید در لیست برآورد هزینه قرار گرفته شود هزینه تبلیغات و کارکنان است. تبلیغات به برندسازی شما و قدرت‌تان در نمایشگاه کمک بسیار زیادی می‌کند. علاوه براین موضوع برای حضور در یک نمایشگاه باید هزینه‌های استقرار در نمایشگاه و کارکنان نیز پرداخت شود. هزینه‌های پذیرایی از کارکنان و کارمندان خود نیز جز هزینه‌هایی است که باید قبل از حضور در یک نمایشگاه به آن توجه شود.

ارائه خدمات شرکت کبیرسازان

اگر شما هم به دنبال ساخت غرفه در نمایشگاه هستید و نیاز به یک تیم متخصص در این حوزه را دارید ما به شما کبیرسازان را معرفی می‌کنیم. شرکت کبیرسازان با سالها سابقه‌ی طولانی در حوزه غرفه‌سازی می‌توانند به شما در ساخت یک غرفه اصولی و مناسب کمک کنند. شرکت پیشرو کبیرسازان تا به امروزه توانسته بیش از ۳۰۰۰۰ متر مربع از غرفه‌های نمایشگاهی را طراحی و اجرا نماید. به همین دلیل سابقه و نمونه‌کارهای این شرکت به اعتماد و اطمینان شما قطعا کمک خواهد کرد. برای بازدید از نمونه کارهای این شرکت می‌توانید به وبسایت آنها kabirsazan.com مراجعه نمایید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.