بایدها و نبایدهای جراحی سینه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 66589
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱۸ |

بایدها و نبایدهای جراحی سینه

امروزه بسیاری از خانم‌ها برای کوچک‌ کردن و یا بزرگ کردن سینه خود دست به جراحی سینه می‌زنند. جراحی سینه جز یکی از جراحی‌های زیبایی است که فرد پس از آن باید به برخی از نکات توجه کند.
بایدها و نبایدهای جراحی سینه

امروزه بسیاری از خانم‌ها برای کوچک‌ کردن و یا بزرگ کردن سینه خود دست به جراحی سینه می‌زنند. جراحی سینه جز یکی از جراحی‌های زیبایی است که فرد پس از آن باید به برخی از نکات توجه کند. ما در این مطلب از دکتر عصاره به نشانه اینترنتی drasare.com به بایدها و نبایدهای پس از جراحی سینه اشاره کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

مراقبت‌های بعد از جراحی سینه

پس از هر عمل جراحی سینه مانند لیفت سینه، پروتز سینه، بزرگ یا کوچک کردن سینه نباید تا زمانی که توسط جراح سینه خود مجدد ویزیت و بررسی نشده‎اید، به فعالیت‌های سنگین و روتین دست بزنید. شاید پس از معاینه پزشک متخصص به این نتیجه برسید که هنوز به مراقبت‌ها ادامه دهید و کار سنگین نکنید. اینکه این مراقبت‌ها تا چه زمانی باید ادامه‌دار باشد بستگی به نوع جراحی و بدن فرد دارد. برخی از افراد پس از یک دوره کوتاه به روند قبلی برمی‌گردند. اما برخی دیگر مجبورند زمان بیشتری را مراقب باشند.

بهبودی بعد از جراحی سینه چقدر طول خواهد کشید؟

بهبودی تا چه زمانی طول می‌کشد؟ این سوالی است که اکثر خانم‌ها قبل از جراحی می پرسند. زمان بهبودی بستگی به نوع عمل و بدن شما دارد. بهبودی سطوح مختلفی دارد. بهبودی بعد از عمل، بهبودی پس از ناراحتی جسمانی و همچنین بهبودی و بازگشت به فعالیت‌های عادی همگی جز بهبودی جراحی سینه محسوب می‌شوند.

غذاهای مصرفی پس از جراحی سینه

برخی از افراد به داروی بیهوشی حساسیت دارند از این رو ممکن است یک یا دو بار پس از جراحی حالت تهوع داشته باشند این امر کاملاً طبیعی است و نباید نگران شوید. برای رفع این حالت به شما توصیه می‌شود پس از هوشیاری کامل با هماهنگی پزشک مایعات زیاد بنوشید. این کار باعث می‌شود داروی بیهوشی زودتر از بدنتان خارج شود.

تا دو روز اول پس از جراحی باید از سوپ، آب آناناس، آب پرتقال، آب کرفس و ویتامین ث بیشتر مصرف کنید. پس از گذشت دو روز فرد می‌تواند از رژیم غذایی معمولی‌تر استفاده کند. در رژیم غذایی خود مایعات بیشتر بنوشید و از غذاهای کم حجم بیشتر بهره بگیرید. زیرا غذاهای پرحجم باعث نفخ می‌شوند. بهتر است فرد در روزها اولیه جراحی از شیر کمتر مصرف نماید زیرا شیر نفاخ است.

افرادی که دچار بیماری‌های گوارشی هستند قبل از جراحی به پزشک خود اطلاع دهند تا داروهای مورد نظر شما را پس از جراحی تجویز کنند. از مصرف داروهایی که باعث انعقاد خون می‌شوند جدا خودداری کنید. برخی از این داروها عبارتند از: آسپرین، وارفارین و … .

پس از جراحی مصرف غذاهای چربِ دیرهضم کاملاً ممنوع است. فراموش نکنید خوردن غذاهای چرب تنها تهوع شما را بیشتر خواهد کرد. اگر در طول روز دچار عطسه یا سرفه شدید حتماً به آرامی اینکار را بکنید زیرا نباید به عضلات بالا تنه خود فشار وارد نمایید.

تنپوش‌های پس از جراحی سینه

پس از جراحی سینه باید برای مدت زمان مشخص از سوتین‌های مخصوص استفاده کنید. پزشک متخصص برای افرادی که جراحی سینه انجام می‌دهند یک تنپوش مخصوص تجویز می‌کند که فرد باید آن را تا مدت‌ها به سینه خود به جای سوتین ببندد. برای یادگیری نحوه بستن تنپوش حتما از پزشک یا دستیار او درخواست کمک کنید. شما در هفته اول پس از جراحی سینه باید این تنپوش را دائما بسته و کمترین فعالیت و تحرک را انجام دهید.

بعد از جراحی سینه چگونه استراحت کنیم؟

نحوه استراحت کردن بعد از جراحی سینه بسیار مهم است. برای استراحت سعی کنید از یک بالش بلند که حدودا ۳۰ الی ۴۵ درجه زاویه دارد استفاده نمایید. بعد از مرخص شدن از بیمارستان باید روزانه یک بار حمام بروید و جای زخم و بخیه‌های روی سینه خود را با شامپو و همچنین بتادین بشویید.

قبل از اینکه استحمام کنید، جهت باز کردن سوتین خود باید با پزشک جراح مشورت کنید. هر ۴ تا ۶ ساعت باید سوتین خود را به حالت دراز کشیده باز کنید و پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مجدد آن را ببندید. برای بلند شدن از جای رختخواب، ابتدا به پهلو دراز بکشید و سپس کامل بلند شوید.

در ماه‌های اولیه از فشار آوردن به سینه‌ی خود جدا خودداری کنید. در این ماه به هیچ عنوان بار بیشتر از یک کیلوگرم بلند نکنید. دست‌های خود را به سمت بالا، جلو و کنار نکشید و حرکات کششی انجام ندهید. در ۱۴ روز اول به هیچ‌عنوان به پهلو نخوابید. کلینیک دکتر عصاره با بیش از ۱۲ سال سابقه در این مسیر شما را همراهی می‌کنند تا جراحی‌های زیبایی خود را بی‌هیچ دغدغه و عوارضی انجام دهید.

مصرف داروهای قبلی بعد از جراحی سینه

برای شروع مصرف دوباره داروهای دیگری که قبل از جراحی استفاده می‌کردید، با پزشک جراح خود مشورت نمائید. برای مراقبت مناسب و قابل قبول لطفا از دارو ها و قرص هایی که توسط پزشکتان تجویز شده است به درستی و مصرف کنید. بهتر است در ۵ روز اول، نحوه تنفس عمیق، سرفه کردن و خارج کردن خلط از سینه و گلو را رعایت کنید.

ارائه خدمات جراحی لاغری توسط دکتر عصاره:

با توجه به توضیحات بالا اگر به دنبال جراحی بای پس معده هستید و از فرم اندام خود احساس بدی دارید ما به شما دکتر عصاره را معرفی می‌کنیم. برای استفاده از خدمات دکتر عصاره مانند جراحی سینه، جراحی دستگاه گوارش ، بای پس معده و… فقط کافیست به سایت دکتر عصاره مراجعه کنید و یک بار از او مشاوره دریافت کنید. شما با مراجعه به وبسایت دکتر عصاره به نشانی https://drasare.com/ می‌توانید اطلاعات بیشتری در خصوص هر یک از این عمل‌های زیبایی به دست بیاورید. دکتر عصاره با دستان معجزه‌گر به شما اعتماد به نفس و حال خوب هدیه خواهد داد.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.