ایران و روسیه در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا ایستاده اند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 41788
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 25 فروردین 1400 - 3:26 |
سید علی آقازاده ،رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایران و روسیه در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا ایستاده اند

سید علی آقازاده، رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌ شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به حضور وزیرامورخارجه روسیه در تهران در شرایط فعلی بیان کرد: روسیه یک همسایه خوب و پرنفوذ برای جمهوری اسلامی است و ما یک ارتباط ژئوپلیتیکی منسجمی با این کشور داریم.
ایران و روسیه در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا ایستاده اند

گروه سیاسی
سید علی آقازاده، رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌ شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به حضور وزیرامورخارجه روسیه در تهران در شرایط فعلی بیان کرد: روسیه یک همسایه خوب و پرنفوذ برای جمهوری اسلامی است و ما یک ارتباط ژئوپلیتیکی منسجمی با این کشور داریم. از قدیم به‌ویژه بعد از پیروزی انقلاب این روابط  مستحکم‌تر شده و حسن همجواری نیز رعایت شده است. در همین راستا همراهی و هماهنگی در تحولات منطقه‌ای و رایزنی‌ها و تحولات جهانی بین روسیه و ایران وجود داشته است.
وی یادآور شد: در سال‌های اخیر این ارتباط بسیار فراتر رفته است. درحدی که ما یک رابطه راهبردی با روسیه داریم و این رابطه توانسته منشأ تأثیرات بسیار خوبی باشد.
آقازاده عنوان کرد: بنابراین جمهوری اسلامی و روسیه با تکیه‌بر این رابطه به همراه برخی از کشورهای منطقه و جهان توانسته درمقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا بایستند. 
این نماینده مجلس افزود: امروزه در دادگاه‌ها و مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای تفاوت دیدگاهی بین مواضع روسیه و جمهوری اسلامی نمی‌بینیم و درعین‌حال روسیه همواره اقدامات نامشروع و ظالمانه و زیاده خواهانه ای که برخی کشورها به همراه آمریکا علیه ایران و برخی از کشورهای منطقه داشتند را محکوم کرده و از ایران و کشورهای مورد تحریم دفاع کرده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: طبیعی است که روسیه در شرایط فعلی با توجه به حادثه نطنز در مذاکرات طرف جمهوری اسلامی باشد و دفاع کند. زیرا صد در صد می‌داند حق با کشور ماست. از طرف دیگر خود روسیه امروز از هر طرف موردتهاجم آمریکا و نظام سلطه قرارگرفته و تحریکاتی نیز در منطقه روسیه در حال وقوع است.
او ابراز کرد: بنابراین جمهوری اسلامی نیز در تمام ابعاد از روسیه پشتیبانی می‌کند و حضور لاوروف در تهران نیز در شرایط فعلی بسیار مؤثر است.
*مواضع روز گذشته لاوروف بسیار صریح بود
آقازاده ضمن اشاره به مواضع صریح لاوروف در مورد تحریم‌های اخیر و خرابکاری نطنز بیان کرد: لاوروف مواضع بسیار خوبی روز گذشته اتخاذ کرد و حادثه و خرابکاری اخیر را به‌طور قطعی ناشی از خباثت‌های رژیم صهیونیستی و زورگویی آمریکا دانسته و به‌طور مشخص موضع صریحی درقبال جنایت اخیر گرفته است.
وی گفت: امروز قطعا حیثیت و ماهیت مذاکرات به نفع جمهوری اسلامی است. درست است که آمریکا و اروپا شیطنت‌ها و توطئه‌هایی را چه مذاکرات باشد و چه نباشد، علیه کشور ما داشتند و خواهند داشت اما قطعا در مذاکرات وین توپ در زمین آمریکایی‌هاست و مقصر تمام و کمال وضعیت فعلی نیز خودشان هستند. 
آقازاده در انتها یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران یک قدرت برتر منطقه‌ای و جهانی است و آمریکا و اسرائیل بدانند که خرابکاری در نطنز چیزی را در مذاکرات تغییر نخواهد داد. امروز تمام کشورها حقانیت ایران را می‌دانند به‌ویژه اینکه ترامپ نیز از بیشتر معاهدات بین‌المللی ازجمله برجام خارج شد و پس‌ازآن به‌نوعی به گروگان نظام بین‌المللی تبدیل شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای ایران و روسیه در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا ایستاده اند بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.