ایران در جریان مذاکرات احساسی و شتاب زده عمل نمی‌کند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 69928
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ |

ایران در جریان مذاکرات احساسی و شتاب زده عمل نمی‌کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: ایران حتماً به توافق فکر می‌کند و علاقه‌مند است توافق در آینده نزدیک شکل بگیرد، اما قطعاً احساسی عمل نخواهد کرد و منافع مردم و کشور را در نظر می‌گیرد.
ایران در جریان مذاکرات احساسی و شتاب زده عمل نمی‌کند

ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری، گفت: سیاست اصولی دولت سیزدهم این است که اقتصاد و معیشت مردم به روند مذاکرات رفع تحریم گره نخورد، گفت: رویکرد دیگر این است که جمهوری اسلامی ایران به مذاکره به یک انتخاب جدی ملتزم و پایبند است و این مسیر را تا زمان دستیابی به یک توافق خوب قوی و پایدار ادامه خواهد داد در همین راستا هم جمهوری اسلامی ایران مذاکرات را ترک نکرد.

گفتگوها و تبادل پیام‌ها توسط «بورل» ادامه دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه گفتگوها و تبادل پیام‌ها توسط «بورل» ادامه دارد، افزود: پیشنهادات مختلفی تا الان رد و بدل شده و برخی کشورهای دیگر از جمله وزرای خارجه کشورها با نگاه دوستانه ورود کردند و پیشنهاداتی را برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها به هم مطرح کردند.

کنعانی اظهار کرد: در منطقه ما وزرای خارجه کشورهای دوست از جمله عمان، قطر و عراق تلاش‌هایی را انجام داده و می‌دهند و کشورهای دیگر در حوزه اروپا ورود کردند، ایتالیا و فرانسه تلاش‌هایی را مبتنی بر حُسن نیت برای ایجاد نزدیکی دیدگاه‌ها مطرح کردند؛ واقعیت این است که در رسیدن به یک توافق جدی هستیم. توافق خوب پایدار و متضمن منافع دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران!

دور یا نزدیک بودن توافق مربوط به تصمیم آمریکا است

وی تاکید کرد: ایران انعطاف های زیادی نیز داشته و پیشنهادات سازنده نیز ارائه کرده است و ما فکر می‌کنیم اگر طرف آمریکایی به عنوان طرف اصلی در تعیین روند مذاکرات و گفت‌وگوهای رفع تحریم، به اندازه جمهوری اسلامی ایران سازنده عمل کند و به ابتکارات مثبت جمهوری اسلامی ایران واکنش مثبت نشان دهد، به توافق نزدیک هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: نزدیک بودن یا دور بودن به توافق مرتبط با تصمیم سیاسی دولت آمریکا است.

کنعانی گفت: ایران حتماً به توافق فکر می‌کند و علاقه‌مند است توافق در آینده نزدیک شکل بگیرد، اما قطعاً احساسی عمل نخواهد کرد و منافع مردم و کشور را در نظر می‌گیرد.

«اسدالله اسدی» بیگناه است / ‏او‬ باید بدون قید و شرط آزاد شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص رأی دادگاه بلژیک علیه «اسدالله اسدی» دیپلمات اسیر ایران در این کشور، گفت: گفتگوها و تماس‌های ما با دولت بلژیک برقرار است. موضع ما همان موضع گذشته و تغییر نکرده است. ما معتقد به بیگناهی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران هستیم و معتقد به ضرورت آزادی بدون قید و شرط او هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تماس‌ها ادامه دارد و ما تاکید می‌کنیم که موضع جمهوری اسلامی ایران آزادی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران است و این موضوع برای ما اهمیت دارد.

کنعانی تاکید کرد: همچنین بر ضرورت رعایت مقررات کنوانسیون ژنو تاکید داریم و امیدوار هستیم در پرتو گفتگوها و رویکرد منطقی که دولت بلژیک اتخاذ خواهد کرد، شاهد آزادی این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران باشیم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.