ایا ساختمان ما نیاز به نما دارد؟ با بهینا نما نیاز به نمای سبک دارد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65411
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ |

ایا ساختمان ما نیاز به نما دارد؟ با بهینا نما نیاز به نمای سبک دارد

در این مقاله به موضوع نمای ساختمان از زبان بهینا نما میپردازیم و دلایل استفاده از نما و نمای ساختمان سبک را به صورت جرفه ای مورد بحث قرار میدهیم تا به بهترین شکل ممکن درک کنیم که چرا ساختمان ما نیاز به نما دارد و اگر نداشته باشد چه اتفاقی می افتد.
ایا ساختمان ما نیاز به نما دارد؟ با بهینا نما نیاز به نمای سبک دارد

نما چیست؟

در این مقاله به موضوع نمای ساختمان از زبان بهینا نما میپردازیم و دلایل استفاده از نما و نمای ساختمان سبک را به صورت جرفه ای مورد بحث قرار میدهیم تا به بهترین شکل ممکن درک کنیم که چرا ساختمان ما نیاز به نما دارد و اگر نداشته باشد چه اتفاقی می افتد.

هویت بصری ساختمان

نمای ساختمان هویت بصری ساختمان شما میباشد و اولین موردی که چشم و دید مردم را به خود ساختمان جلب میکند نما آن ساختمان میباشد که هر شخصی برای بار. اول که قرار است وارد ساختمان شود و حتی از جلوی آن ساختمان قرار است که عبور کند اولین چیزی که نظرش را به حود جلب میکند نمای ساختمان میباشد که آن نما میتواند از جنس های مختلفی که عبارت اند از:

  • نمای شیشه ای
  • نمای سنگ
  • نمای کامپوزیت
  • نمای سیمانی
  • نمای آجری
  • نمای پلی استایرن
  • و…

نمای ساختمان شما میتواند از جنس های مختلفی باشد و حتی میتوان از تلفیق چند نما برای زیباتر سازی ساختمان استفاده کر که به عنوان مثال میتوان ترکیب نمای آجری را با نمای پلی استایرن تلفیق کرد که نمای بسیار زیبایی خلق خواهد شد.

اگر کار ساخت و ساز انجام میدهید و اگر ساختمان شخصی خود را دارید طراحی میکنید جتما به هویت بصری ساختمان خود دقت کنید چرا که هویت بصری و نمای ساختمان شما یکی از مهم ترین عوامل برای زیبایی ساختمان شما میباشد.

زیباترین نمای ساختمان

قطعا زیبایی نمای ساختمان برای خیلی ها مهم میباشد همانطور که در بالاتر توضیح داده شد هویت بصری اولین چیزی است که مخاطبان و رهگذران به آن توجه میکنند.

شما باید در کنار زیبایی به استقامت ان نیز توجه کنید و در کنار مقاونت، زیبایی را نیز طلب کنید و شک نکنید که نما هایی هستن که در پایین تر در موردش توضیح خواهیم داد در کنار زیبایی خیلی زیاد از مقاومت خیلی بالایی برخوردار است، پس انتخاب خود را بگذارید مقاومت در کنار زیبایی تا از ضرر های پیش امده در آینده جلوگیری کنید.

آیا نمای سبک زیباست؟

موردی هست که باید به آن پرداخت که آیا نمای سبک زیبا هست؟ اول باید بپردازیم منظور از نمای سبک چیست نمای سبک که در ایران بیشترین استفاده را دارد، نمای کامپوزیت و نمای پلی استایرن بوده که باید این مورد را در نظر گرفت که نمای کامپوزیتی در مقابل نمای پلی استایرن هیچ شانسی ندارد چرا که نمای کامپوزیت خیلی مشکلات دارد که با توجه به مشکلات آن اصلا توصیه نمیشود از آن استفاده کنید.

نمای سبک ولی استایرن چیست؟

نمای سبک و یا بهتر بگوییم نمای فوق سبک پلی استایرن یکی از بهترین نوع نما های ساختمانی بوده است نه از نظر سبکی فقط از هر نظری که داریم با نما های دیگر مقایسه میکنیم نمای سبک پلی استایرن بهینا نما یک سر و گردن از همه آن ها بالاتر میباشد.

نمای فوق سبک از نظر مقامت حتی از سنگ نیز مقاوم تر بوده و نسبت به اتش سوزی به دلیل استفاده از فوم های کم سوز یا کند سوز استفاده شده در اتش سوزی مقاوم بوده و دلیلی برای رشد اتش وجود ندارد.

و باز هم از مقامت این نما بخواهیم بگوییم میرسیم به بحث ورن نمای پلی استایرن که یک دهم وزن سنگ بوده و برای نصب این نما شما نیاز به شاسی کشی ساختمان و لابیتس کاری نخواهید داشت.

ساختمان ما نیاز به چه نمای ساختمانی دارد؟

اگر مطالب بالا را مطالعه کرده باشید متوجه میشوید که یک ساختمان در کنار مقاوم بودن نما باید به فکر زیبایی باشیم پس اول مقاومت و دوم زیبایی با این اوصاف بایددنبال نمایی بگردیم که اول مقاوم باشد شاید اول ذهن شما به سمت نمای سنگ برود ولی باید ان مورد را در نظر گرفت که نمای سنگ مقامتی ندارد شاید در ذهن شما بیاید که سنگ محکم و سنگین هست پس مقاومت زیبایی دارد ولی باید در نظر گرفت که حرف شما درست است ولی در قسمت نمای ساختمان وقتی وارد میشویم دیگر این معنی پیدا نمیکند و سنگینی سنگ همه موارد رو خراب میکند.

شما میدانید که برای داشتن نمای سنگ باید حتما شاسی کشی کنید و لابیتس کاری صورت بگیرید و حتی نمای ساختمان شما باید در کنار این موارد حتما با پیچ و رول پلاک به دیوار پیچ و مهره شود که در طول زمان سنگ ها از نما جدا نشود از اسیب های ناشی جلوگیری شود.

بازسازی نمای ساختمان

اکثرا شما احتمالا از نمای ساختمان قبلا استفاده کردید و حتما دچار مشکلاتی شده اید و شاید براتون سوال پیش اید امکان این وجود دارد که نمای قبلی را با نما های سبک و یا فوق سبک عوض کنم؟ در جواب این سوال میتوان گفت بله یکی از خدمات بهینا نما هم نیز این میباشد.

استفاده از نمای سبک بهینا نما

احتمالا تا الان که دارید این قسمت از مقاله را مطالعه میکنید به این نتیجه رسیدید که مقاومت در کنار زیبایی باید استفاده شود.

بهینا نما تنها و اولین شرکت تولید کننده نمای فوق سبک و ابزار نما های سبک در ایران میباشد که صادرات به کشور های مختلفی را نیز دارد و باید این مورد را در نظر گرفت که کشور عزیز ما ایران یکی از بهترین سیلیس های موجود در دنیا را دارد و یکی از موارد اصلی تولید نمای پلی استایرن، سیلیس میباشد.

هر سوالی راجب به نما های ساختمانی و نما های پلی استایرن و حتی دیدن نمونه کار ها میتوانید به سایت بهینا نما مراجعه کنید.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.