انفجار در سومالی/ ۱۰۰ نفر کشته و ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 75190
  پرینتخانه » اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۱۵ |

انفجار در سومالی/ ۱۰۰ نفر کشته و ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند

مقامات ارشد دولت سومالی اعلام کردند شمار قربانی‌های انفجار در پایتخت این کشور به صدها کشته و زخمی افزایش یافته است.
انفجار در سومالی/ ۱۰۰ نفر کشته و ۳۰۰ تن دیگر زخمی شدند

«حسن شیخ محمود»، رئیس‌جمهور سومالی روز یکشنبه اعلام کرد شمار قربانی‌های انفجار دو خودرو در پایتخت این کشور به ۱۰۰ کشته و بیش از ۳۰۰ زخمی افزایش یافته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات تروریستی را به عهده نگرفته است، اما رئیس‌جمهمور سومالی هنگام بازدید از محل حادثه تأکید کرد: «گروه رادیکال» مسئول این عملیات تروریستی را شکست خواهیم داد.

انفجار دیروز هنگامی رخ داد که رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و برخی مقامات ارشد سومالی تشکیل جلسه داده بودند که درباره تلاش‌ها برای مبارزه با گروه تروریستی الشباب بحث و گفت‌وگو کنند. گروه الشباب در سومالی با گروه تروریستی القاعده در ارتباط است.

دیروز شنبه رسانه‌ها گزارش دادند بر اثر انفجار دو خودروی بمب‌گذاری‌شده در موگادیشو، پایتخت سومالی، ۵ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. این انفجار وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی در موگادیشو را هدف قرار داد.

چند روز قبل هم منابع خبری از انفجاری در مقابل هتلی در کشور آفریقایی سومالی خبر داده و اعلام کرده بودند: نیروهای امنیتی با حادثه تروریستی در هتلی در بندر کیسمایو مقابله برخورد کردند.خودرو بمبگذاری شده ورودی هتلی را شهر کیسمایو هدف قرار داده است و این پس از تیراندازی رخ داده است.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.