اكران سیار به موفقیت فیلم كمك كرد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 13084
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۹:۲۲ |
امیر داسارگر کارگردان«منطقه پرواز ممنوع» در گفت‌و‌گو با «رسالت»:

اكران سیار به موفقیت فیلم كمك كرد

فروش فيلم سينمايي «منطقه پرواز ممنوع» به کارگرداني امير داسارگر و تهيه‌کنندگي حامد بامروت نژاد از مرز يک ميليارد تومان گذشت. اين فروش با گذشت سه هفته از آغاز اکران و با وجود شرايط خاص حاکم بر سينماها رقم خورده است.
اكران سیار به موفقیت فیلم كمك كرد

| حسن شجاعي|
فروش فيلم سينمايي «منطقه پرواز ممنوع» به کارگرداني امير داسارگر و تهيه‌کنندگي حامد بامروت نژاد از مرز يک ميليارد تومان گذشت. اين فروش با گذشت سه هفته از آغاز اکران و با وجود شرايط خاص حاکم بر سينماها رقم خورده است. فيلم سينمايي «منطقه پرواز ممنوع» تاکنون بيش از ۹۰۰ ميليون تومان در شهرهاي داراي سينما و ۱۵۰ ميليون تومان در شهرهاي فاقد سينما (از طريق سينما سيار) بليت فروشي داشته است. اين فيلم همچنين سومين فيلم پرفروش هفته شد و بالاتر از «هزارتو»، «خانه پدري» و «سمفوني نهم» قرار گرفت. پيش بيني مي‌شود روند رو به رشد استقبال مخاطبان در هفته‌هاي آتي نيز ادامه پيدا کند.
شهرهاي بدون سينما يکي از اهداف فروش فيلم سينمايي «منطقه پرواز ممنوع» بود که از همان ابتدا و حتي پيش از زمان اکران در سينماهاي سراسر کشور، امکان نمايش در آنها فراهم شد. اکران در شهرهاي بدون سينما به وسيله سينما سيار انجام شد و تا کنون در اين نقاط بيش از ۳۰ هزار نفر به تماشاي فيلم منطقه پرواز ممنوع نشسته‌اند.
اين فيلم روايتگر داستان سه نوجوان است که در حين آماده‌‌شدن براي مسابقه ساخت پهپاد، با پيداشدن يک يوزپلنگ در حوالي محل زندگي‌شان، وارد مسائل و درگيري‌هاي مختلف و مهيجي مي‌شوند. با اين حال موضوعاتي همچون مدافعان حرم، فعاليت‌هاي علمي دانش‌آموزان، دستاوردهاي علمي، فناوري و نظامي کشور و ساير موضوعات راهبردي نيز در بستر يک داستان جذاب و پرکشش براي مخاطبان به تصوير کشيده مي‌شود.
هادي حجازي‌فر، محمد فيلي، متين‌پاکزاد، متين کرماني، عليرضا اکبري، علي زکريايي، زين‌العابدين تقي‌پور و بهار نوحيان از جمله بازيگران فيلم سينمايي «منطقه پرواز ممنوع» هستند. اين فيلم در سي و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان که شهريورماه امسال در اصفهان برگزار شد، مورد استقبال گسترده مخاطبان و به ويژه نوجوانان و خانواده‌هاي آنان قرار گرفت و به عنوان پرمخاطب‌ترين فيلم جشنواره انتخاب شد؛ ضمن اين که عليرضا اکبري براي بازي در اين فيلم پروانه زرين بهترين بازيگر را از آن خود کرد.
به مناسبت فروش يک ميلياردي «منطقه پرواز ممنوع» به سراغ امير داسارگر کارگردان اين فيلم رفتيم تا دلايل اين موفقيت را از زبان وي جويا شويم. داسارگر در گفت و گو با «رسالت» ضمن ابراز اميدواري به اينکه اين روند استقبال از فيلم ادامه داشته باشد تصريح کرد: واقعا فيلم پتانسيل استقبال و فروش بيشتر را دارد و تيم تهيه کننده براي اين منظور برنامه ريزي منسجم و مدوني را در دستور کار دارد و با نگاهي که از ابتدا به توليد فيلم وجود داشت از سر شکم سيري فيلم ساخته نشد و هدف هاي بلندي در آن مي ديديم.
وي با اشاره به اينکه براي فروش اين فيلم يکي از ابزارهاي تشويق مردم براي بازديد، بليت ارزان قيمت فيلم بوده گفت: باتوجه به شرايط اقتصادي جامعه و نيز جامعه هدفي که در نظر داشتيم قيمت بليت را ارزان کرديم و اين حرکت سبب شده تا فروش قابل توجهي صورت گيرد و فروش هفتگي يک ميلياردي را تجربه کنيم.
داسارگر با تأکيد بر اين نکته که انتظار داريم اوج استقبال مردم از اين فيلم را در هفته چهارم به بعد شاهد باشيم ،گفت: با استقبالي که در هفته هاي اول از فيلم صورت گرفت انتظار مي رود از طريق تبليغات چهره به چهره و نيز بازديدهاي چندباره از فيلم فروش بسيار بهتري را شاهد باشيم و اين اميد وجود دارد که رکورد فروش يک فيلم با مخاطب نوجوان را بشکنيم.
کارگردان «منطقه پرواز ممنوع» در پاسخ به سؤال خبرنگار «رسالت» مبني بر اينکه چرا براي اکران اين فيلم به شهرهايي رفتيد که از داشتن سينما محروم هستند، گفت: از روز اول هدف ما اين بود که اين فيلم رويکرد ملي دارد و براي همه نوجوانان ايران ساخته شده است و تنها مختص شهرهاي بزرگ نيست به همين دليل با برنامه ريزي تيم تهيه کننده در شهرهاي مختلف از طريق اکران سيار موفق شديم فيلم را به شهرهاي مختلف برده تا جوانان و نوجوانان در اقصي نقاط کشور بتوانند از ديدن آن لذت ببرند. با اين رويکرد ۵۰هزار نفر مخاطب موفق شدند اين فيلم را در شهرهاي مختلف ببينند و اين اميد هست که اين رقم روز به روز افزايش يابد.
داسارگر سپس به اين پرسش خبرنگار «رسالت» مبني بر ارزيابي اش از روند رقابتي که با فيلم هاي مطرح اين روزهاي سينماي ايران دارد پاسخ داد و با اشاره به اينکه فيلم هاي پرستاره اين روزها در اوج هستند و فروش اکران با آنهاست، خاطرنشان کرد: به هرحال رقابت در اين فضا بسيار دشوار است و اينکه شما با فيلمي در حوزه نوجوانان بخواهيد با فيلم هاي کمدي روز رقابت کنيد کار سختي است اما همه تلاش تيم تهيه کننده فيلم بر اين اساس است که با ترفندهاي مختلف بتوانند روند فروش بيشتر و زمينه اقبال بيشتر مردم به ديدن اين فيلم را فراهم آورند و بتوانيم به رقم فروش هفتگي ميلياردي برسيم.
وي در پايان در مورد اينکه آيا دوباره علاقه مند است که در اين فضا و براي نوجوانان فيلم بسازد، گفت: کارهاي قبلي من تقريبا هيچ ربطي به دنياي بچه‌ها نداشت. خاطرم هست چند سال پيش که در جمع دوستان که درباره ورود به عرصه سينماي کودک و نوجوان صحبت مي‌شد، من مي‌گفتم اصلا حوصله بچه‌ها را ندارم! واقعا خدا اگر بخواهد کاري انجام شود، مسيرش را هم فراهم مي‌کند، من در شب اول اکران که به يکي از پرديس‌ها رفته بودم، به همين موضوع فکر مي‌کردم که اصلا تصور نداشتم که بخواهم وارد فضاي سينماي کودک و نوجوان شوم؛ اما اکنون به‌شدت از فيلم و استقبال خانواده‌ها راضي هستم و به يکي از دوستان هم گفتم آن‌قدر راضي هستم که اگر شرايطش فراهم شود، براي ساخت فيلم دوم هم انگيزه دارم.

نویسنده : حسن شجاعي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.