اقتصاد کشور را به بسته‌ اروپايي موکول نکنيد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 789
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸ |
توصيه چند ماه پيش مقام معظم رهبري به هيئت دولت:

اقتصاد کشور را به بسته‌ اروپايي موکول نکنيد

رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: اقتصاد کشور را به بسته‌ اروپايي موکول نکنيد. پايگاه اطلاع‌رساني KHAMENEI.IR بخش‌هايي از بيانات رهبر انقلاب را در نماهنگ «معطل اروپا نمانيد» منتشر کرد.به گزارش ايسنا حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تير ماه ۱۳۹۷ در ديدار هيئت دولت با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادي کشور به اموري که خارج از اختيار […]

اقتصاد کشور را به بسته‌ اروپايي موکول نکنيد

رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: اقتصاد کشور را به بسته‌ اروپايي موکول نکنيد.
پايگاه اطلاع‌رساني KHAMENEI.IR بخش‌هايي از بيانات رهبر انقلاب را در نماهنگ «معطل اروپا نمانيد» منتشر کرد.به گزارش ايسنا حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در تير ماه ۱۳۹۷ در ديدار هيئت دولت با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادي کشور به اموري که خارج از اختيار کشور خودمان است مانند برجام و بسته اروپايي، چنين کاري را خلاف منافع کشور دانستند.ايشان همچنين ضمن اشاره به دشمني و خباثت اروپا در مقابله با ايران، رفتار اروپا و معطل کردن کشورمان در ارائه بسته اروپايي را پيش‌بيني کرده بودند.
متن بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بدين شرح است:«کار را در محدوده‌ مقدورات کشور با جديت دنبال بکنيد؛ منتظر اين و آن نباشيد. ما يک روز مشکل اقتصادي کشور را موکول کرديم به برجام، [اما] برجام نتوانست مشکل اقتصادي کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل توجهي بکند و نتيجه اين شد که مردم نسبت به برجام شرطي شدند که وقتي آن بابا ميخواهد از برجام خارج بشود تا مدتي که او مي‌گويد خارج مي‌شوم، ما همين‌طور دچار تلاطم در بازار خواهيم بود؛ ما شرطي شده‌ايم ديگر، مردم را ما شرطي کرده‌ايم. حالا هم «بسته‌ اروپايي»؛ مردم را درباره‌ بسته‌ اروپايي شرطي نکنيد. البته اروپايي‌ها مجبورند، ناچارند، چشمشان چهارتا! بايستي بگويند چگونه خواهند توانست از منافع ما دفاع کنند که اسمش همان بسته است- اما اين را جزو موضوعات اصلي کشور قرار ندهيد؛ بسته‌ اروپايي بيايد، نيايد. ما کارهايي در کشور داريم مقدوراتي در کشور داريم، اين مقدورات بايستي تحقق پيدا کند
دنبال اين مقدورات برويد؛ گره نزنيد بهبود اقتصاد کشور را به چيزي که از اختيار ما خارج است.آن‌ها هم البته در همين زمينه دارند بدجنسي مي‌کنند -البته من نمي‌خواهم درباره‌ اين بسته اروپايي و اروپا و مانند اين‌ها وارد بشوم، والا آنجا هم حرف زياد است- و من به آقاي رئيس‌جمهور هم گفتم که اين‌ها همان نوامبري را که از اول گفتند، همان را دارند دنبال مي‌کنند -که تا نوامبر ادامه بدهند- بعد که همه چيز تثبيت شد و تحريم‌ها جا افتاد، بعد يک چيزکي مثلا بدهند يا ندهند.
دنبال اين هستند و اين، خباثت اين‌ها است. در روزنامه خواندم که ترامپ گفته من مي‌خواستم به ترزا مِي سفارش کنم راجع به سخت‌گيري نسبت به ايران، [اما] او به من سفارش کرد درباره‌ سخت‌گيري راجع به ايران! اين‌ها اين [جور] هستند ديگر. آن وقت تلفن ميزند به آقاي دکتر روحاني و اظهار ارادت و اخلاص هم به ايشان مي‌کند. اين‌ها را بايستي اين جوري و با اين چشم نگاه کرد؛ اين‌ها بدند، اين‌ها خيلي بدند. بنده يک سينه حرف دارم در زمينه‌ اروپايي‌ها ــ نه به خاطر سياست‌هاي امروزشان‌ ــ به خاطر ذات خبيثي که حکومت‌هاي اروپايي در طول اين چند قرن از خودشان نشان داده‌اند؛ خيلي حرف گفتني اينجا زياد است، نمي‌خواهيم حالا وارد آن مسائل بشويم. به هر حال، اقتصاد کشور را به بسته اروپايي موکول نکنيد. بياييم کارهايي ما داريم در داخل کشور، اين‌ها را بايد انجام بدهيم. آن‌ها هم البته بايستي حتما آن کار [خودشان] را بکنند منتها ما مشکلاتمان را به آن [بسته] موکول نکنيم.
من البته ميگويم ارتباطات بايد حفظ بشود؛ دوستاني که با من مرتبط بوده‌اند در اين سال‌هاي متمادي، مي‌دانند که عقيده‌ من در زمينه‌ارتباطات ديپلماسي اين است که ارتباطات بايد روزبه‌روز تقويت بشود و توسعه پيدا کند و فعليت پيدا کند و گسترش پيدا کند؛ عقيده‌ من اين است. عقيده‌ من کنار رفتن و قطع کردن و مانند اين‌ها نيست؛ جز در يک موارد معدودي مثل آمريکا، در غير اين موارد عقيده‌ام اين نيست؛ رابطه با شرق تقويت بشود، با غرب تقويت بشود؛ هر چه مي‌توانيم تحرک عملياتي و هدفمند ديپلماسي بايستي افزايش پيدا کند، يعني تحرک ديپلماسي کشور بايد افزايش پيدا کند؛ تحرک هدفمند.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.