استفاده از گرماتاب و کولر صنعتی چه تأثیری دارد؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 98081
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ |

استفاده از گرماتاب و کولر صنعتی چه تأثیری دارد؟

گرمایش و سرمایش تمامی محیط‌ها امری مهم است که با وجود سیستم‌های گرماتاب و کولر صنعتی امکان پذیر است؛ اما این سیستم‌ها چه تاثیری در تامین دمای لازم محیط دارند؟
استفاده از گرماتاب و کولر صنعتی چه تأثیری دارد؟

گرماتاب و کولر صنعتی دو سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند که در فضاهای بسیار بزرگ صنعتی می‌توان از آن‌ها بهره گرفت. هر کدام از این دو دارای ظرفیت‌های مشخصی هستند که بر طبق آن دمای محیط را کاهش و یا افزایش می‌دهند. با این‌ حال این دو، دستگاه‌هایی هستند که در فصل‌های سرما و گرما باید از آنها بهره برد تا با خیالی آسوده، برای محیط کار خود اقدامات لازم را انجام داد.

یکی از شرکت‌ها و برندهای فعال در حوزه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، گرماسرما سازه است که انواع گرماتاب و کولر صنعتی را در ظرفیت‌های متعدد و مناسب فضاهای صنعتی، سوله، ادارات، گلخانه و تمام محیط‌های باز نظیر رستوران، تولید کرده و با شرایط ویژه به فروش می‌رساند. در این مقاله که توسط شرکت گرما سازه آماده شده، این سؤال را بررسی می‌کنیم که استفاده از گرماتاب و کولر صنعتی چه تأثیری بر محیط دارد و جزئیات مربوط به هر یک از این سیستم‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گرماتاب و کولر صنعتی

آشنایی با گرماتاب و کولر صنعتی

در ابتدا نیازست که با این سیستم‌ها آشنا شد. در نیمه اول سال که هوا گرم‌ است، وجود کولرهای آبی بسیار حائز اهمیت بوده و وجود آنها ضروری و مهم است چرا که در هر محیطی بر افراد و راندمان بدنی آنها تاثیر مستقیم می‌گذارد. در محیط‌های بزرگ وجود کولرهای آبی با ظرفیت‌های بالاتر نیاز بوده چرا که خنک کردن آنجا با موتورهای ضعیف امکان پذیر نیست! برای همین شاهد تولید و استفاده از کولر صنعتی آبی (مدل آکسیال و یا سانتریفیوژ) در مکان‌هایی مثل سوله، کارخانه، انبار، ادارات و مراکز تجاری و… هستیم. وجود فن قوی و قطعات باکیفیت و تولید پیشرفته، باعث گردیده تا هر محیطی به آسانی خنک شود.

از سوی دیگر، در نیمه دوم سال که هوا سرد شده و در فصل زمستان به اوج سرما می‌رسیم؛ گرمایش محیط‌ها امروی مهم است که با وجود سیستم‌های برقی و گازی و یا گازوئیلی می‌توان آن را تامین کرد.

طی سال‌های اخیر دستگاه گرمایش تابشی گرماتاب که با نام بخاری سقفی نیز شناخته شده، بسیار رواج پیدا کرده و در بسیاری از محیط‌های باز و بسته مورد استفاده قرار گرفته است. بخاری گرماتاب گرماسازه از پیشرفته‌ترین سیستم‌های گرمایشی در ایران است که توانسته بالاترین میزان گرمایش و دما را ایجاد کرده و در مدت زمان کمی، شاهد محیطی یکنواخت گرم خواهید بود. گرماتاب در انواع صنعتی، گلخانه و فضای باز تولید و عرضه شده که با توجه به ابعاد و ظرفیت‌ها، توانی گرمایش هر محیط کوچک و بزرگی را دارد.

کولر صنعتی

کولر صنعتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کولر صنعتی آبی برای فضاهای بزرگ جهت خنک‌ کردن هوا و تصفیه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کولر می‌تواند در کنترل رطوبت در محیط بسیار مؤثر نیز عمل کند. در هنگام استفاده از کولر صنعتی باید در نظر بگیریم که اینها کولرهای بسیار بزرگی هستند و باید برای نصب از یک فضای نسبتاً خاص و کافی برای آن بهره ببریم. این مورد نیز جز نکات مهم برای کولر صنعتی در نظر گرفته می‌شود، البته باید تمامی جوانب نیز به‌ خوبی مورد بررسی قرار گیرند.

با این‌ حال کولر صنعتی تمامی انواع آن، دارای ویژگی‌هایی نیز است که در ادامه به آنها اشاراتی می‌کنیم:

  • ظرفیت کولر صنعتی بالاست به‌طوری‌ که قادر به خنک‌ کردن فضاهای بسیار بزرگ نیز است. ظرفیت به این معناست که می‌توانیم بر طبق آن از کولر صنعتی مربوطه کارکرد خاصی را انتظار داشته باشیم.
  • این کولرها انرژی بسیار کمی نسبت به سایر دستگاه‌ها و سیستم‌های سرمایشی مصرف می‌کنند و می‌توان از طریق آنها در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی نمود. صرفه‌جویی در انرژی از نظر اقتصادی نیز برای افراد بسیار به‌صرفه خواهد بود.
  • تصفیه هوا یکی از ویژگی‌های مهمی است که از طریق کولر صنعتی می‌توان آن را به انجام رساند. به‌طوری‌ که اگر بوی بد و خاصی بیاید، این نوع کولر به‌ صورت کامل هوا را تصفیه می‌کند.
  • نصب و شیوه استفاده از کولر صنعتی بسیار آسان است و در هنگام نصب یک محیط کامل متناسب با کولر صنعتی را باید برایش در نظر بگیریم.
  • این کولر در برابر دمای بالا مقاومت بسیار زیادی را از خودش نشان می‌دهد. همچنین در دمای بسیار بالا کولر صنعتی می‌تواند کارایی و عملکرد خود را در بهترین سطح ممکن نگه دارد. این مورد نیز جز نکاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای نشان دهید.
  • از دیگر ویژگی‌های مهم کولر صنعتی می‌توانیم به قابلیت کنترل دما و اثرات محیط زیستی آن اشاره کنیم. شما می‌توانید در هنگام استفاده برای فضایی که کامل خنک است بر اساس نیازی که دارید تنظیمات لازم را روی این کولر پیاده‌سازی کنید. به دلیل صرفه‌جویی در کولر صنعتی، کاهش مصرفی انرژی و کمبود انتشار گاز گلخانه‌ای می‌تواند تأثیرات خاصی از این کولر را به نمایش بگذارد. قابلیت کنترل دما و اثرات محیط‌زیستی آن در تمامی محصول کولر صنعتی مهم است و باید به آن توجه داشت.

سیستم گرماتاب

سیستم گرماتاب چیست؟

همان‌طور که از نام گرماتاب می‌توانیم متوجه شویم، این سیستم برای تأمین گرما در یک محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً در محیط‌های صنعتی که نیاز به فرایند گرما در برخی تولیدات صنعتی مهم است استفاده از سیستم گرماتاب بر مبنای فصول می‌توانیم دما را تنظیم کند. این سیستم دارای قطعاتی از جمله مشعل و لوله و رفلکتور و همچنین شعله‌ پخش‌کن و فن مکنده نیز است. تمامی این قطعات بر روی عملکرد و کارکرد سیستم گرماتاب مربوطه تأثیرات خاصی را از خودشان نشان می‌دهند.

البته توجه به این مورد جز نکات اساسی خواهد بود که دستگاه‌های گرماتاب بر مبنای عملکرد می‌تواند شاخص‌های مهمی داشته باشند. هر شاخص نیز بر اساس تنظیماتی است که در داخل سیستم‌های آن می‌توانیم به انجام برسانیم و از نحوه کارکرد سیستم مربوطه بهترین بهره را ببریم.

استفاده از گرماتاب چه مزایایی را ارائه می‌دهد؟

بهره گرفتن از گرماتاب در صنعت مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه بیشتر به این مزایا خواهیم پرداخت:

  1. اولین مورد ایجاد گرما در سوله از طریق گرماتاب است که یکی از ویژگی‌های مهم این سیستم نیز به‌حساب می‌آید. سیستم گرماتاب در سوله به‌گونه‌ای است که کل محیط را تحت‌تأثیر خودش قرار می‌دهد. البته کاهش مصرف انرژی را نیز می‌توانیم برای این سیستم گرمایشی در نظر داشته باشیم.
  2. ایجاد جریان گرما در گلخانه جز ویژگی بعدی این سیستم خاص گرمایشی حساب می‌شود. معمولاً یک گلخانه در برخی زمان‌ها نیاز به یک جریان گرمایشی دارد. این جریان می‌تواند دما را به‌خوبی در محیط گلخانه نسبت به بیرون نیز تنظیم کند، بسته به نوع گلخانه بهترین نوع گرماتاب را می‌توانید استفاده کنید.
  3. ایجاد گرما در برخی محیط‌های عمومی یکی دیگر از موارد مهم است. در برخی مکان‌های عمومی مثل رستوران‌ها و کافه‌ها استفاده از سیستم گرماتاب بسیار مهم است. گرماتاب در این حالت می‌تواند بر مبنای دمای محیط به‌قدری محیط را گرم کند که دیگر هیچ سرمایی احساس نشود. در واقع این امر در هنگام زمستان و فصل‌های سرد سال از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود و توجه به این موضوع نیز به‌هیچ‌عنوان خالی‌ازلطف نیست؛ چون سیستم گرماتاب به بهترین شکل محیط را گرم می‌کند و با صرفه‌جویی در مصرف انرژی این کار را انجام می‌دهد.

گرماتاب گرماسازه

بررسی انواع سیستم گرماتاب

 سیستم‌های گرماتاب از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام از آنها نیازهای محیطی را برطرف می‌کنند. هیتر تابشی لوله یکی از موارد است که مدل‌های مختلفی نیز دارد که به‌ صورت گرماتاب گازی و گرماتاب برقی نیز عملکردش را ارائه می‌دهد. برای راه‌ انداختن گرماتاب گازی می‌توانیم از گاز طبیعی استفاده کنیم. این نوع گاز برای راه‌انداختن گرماتاب گازی بسیار مهم است و عملکرد سیستم را به‌ درستی مشخص می‌سازد. گرماتاب برقی نیز به جریان برق نیاز دارد و از طریق برخی از المنت‌هایی که درونش است می‌تواند به‌ خوبی گرما تولید کند.

خرید گرماتاب و کولر صنعتی

همه ما دوست داریم با توجه به هزینه‌هایی که می‌کنیم، محصولی کارآمد خریداری کنیم؛ در این زمینه استفاده از محصولات گرماسرما سازه شرق توصیه می‌شود چرا که بالاترین کیفیت ممکن در بازار را داشته و از سوی دیگر، قیمتی مناسب داشته و با شرایط پرداخت ویژه، می‌توانید به صورت اقساط گرماتاب و کولر صنعتی مدنظر خود را در هر کجای ایران که هستید، خریده و نصب کنید.

کولر صنعتی گرماسازه

نتیجه‌گیری

در این مقاله ما استفاده از گرماتاب و کولر صنعتی را بررسی کردیم و تأثیرات آن‌ها را در روند استفاده در محیط‌های صنعتی مورد بررسی قرار دادیم. با این‌ حال توجه به این مورد ضروری است که کیفیت هر کدام از این محصولات بستگی به ویژگی‌هایی است که درون آنها پیاده‌سازی شده است. حال نکته مهم این است که بر مبنای دمای محیط تنظیمات آنها نیز به‌صورت کاملاً دقیق قابل‌ انجام است و این مورد نیز باید توسط افراد به‌خاطر سپرده شود. اگر نیاز به مشاوره بیشتر دارید، کافی است با شماره ۲۲۰۳۲۰۰۲-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.

منبع: سایت گرماسرما سازه

برچسب ها : گرماتاب,کولر,گرمایش تابشی

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.