اراده مردم برای مشارکت حداکثری - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102519
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 15 تیر 1403 - 22:37 |
در راستای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد:

اراده مردم برای مشارکت حداکثری

فرآیند رای‌گیری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در حدود سه هزار و ۸۵۰ شعبه اخذ رای پایتخت و حدود سه هزار شعبه دیگر مناطق استان تهران آغاز شد.
اراده مردم برای مشارکت حداکثری

فرآیند رای‌گیری دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیرماه همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در حدود سه هزار و ۸۵۰ شعبه اخذ رای پایتخت و حدود سه هزار شعبه دیگر مناطق استان تهران آغاز شد. استان تهران با دارا بودن بیشترین شعب اخذ رای در کشور در انتخابات ریاست جمهوری  (۶ هزار و ۶۹۴ شعبه اخذ رای) بزرگترین حوزه انتخابیه کشورمی‌باشد  که از این تعداد شعب اخذ رای ۶ هزار و ۲۰۲ شعبه ثابت و دیگر شعب به صورت سیار فعالیت داشتند. 
همچنین برای سهولت دسترسی فعالان در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، پادگان‌ها، برخی کارخانه‌ها، خانه‌های سالمندان و دیگر مراکز ۴۹۲ شعبه سیار نیز در نظر گرفته شد.
 در سایر نقاط کشور نیز تعداد شعبه‌های اخذ رأی هم مانند مرحله اول انتخابات بود و تعداد تعرفه‌های رأی همچون مرحله اول به تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن با یک درصد اضافه به‌صورت احتیاط و رزرو در نظر گرفته شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز و همزمان با آغاز مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، رأس ساعت ۸ صبح رأی خود را در صندوق انداختند. رهبر انقلاب پس از انداختن رای خود در صندوق ۱۱۰، روز انتخابات را یک روز خوب و روز فعال شدن مردم برای یک امر مهم سیاسی دانستند و گفتند: ان‌شاءالله مردم عزیزمان با همت بیشتر در مرحله دوم و حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب بهترین، کار را در این مرحله تمام می‌کنند تا فردا شنبه رئیس جمهورمان را داشته باشیم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر افزایش شوق و علاقه مردم در این مرحله از انتخابات ریاست جمهوری افزودند: اگر این‌گونه باشد خرسند کننده است و امیدواریم خداوند متعال ملت را موفق و کشور را آباد کند و همه کسانی را که در این مسیر زحمت می‌کشند مشمول لطف و رحمت خود قرار دهد. در ساعت پس از شروع دومین دور از انتخابات نیز چهره‌های سیاسی و شاخص کشور حضور یافتند و رأی خود را به صندوق انداختند. 
کارشناسان و فعالان سیاسی حضور و مشارکت مردم در این دوره را یک امر خطیر سیاسی قلمداد کرده و براین باورند که انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اثرات سیاسی و اقتصادی حائزاهمیتی خواهد داشت و موجب هدایت کشور در مسیر و مقاصد راهبردی خواهد شد. 
بی‌شک رأی مردم پشتوانه منتخب ریاست جمهوری است و منتخب مردم نیز می‌بایست از این پشتوانه قدردانی لازم را به عمل آورد و در بزنگاه‌های پیش رو، مردم را حمایت کند و با خلوص تصمیم‌گیری و خدمت، آبادانی دو چندان کشور و بهبود معیشت مردم را رقم بزند. 
در بررسی بیش‌تر این موضوع به گفت‌وگو با روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس دوازدهم و سید مرتضی محمودی، نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

سید مرتضی محمودی، نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم:
مشارکت مردم مانع از فتنه‌گری‌ها و محاسبات غلط دشمن می‌شود

سید مرتضی محمودی، نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: انتخابات دور دوم ریاست جمهوری تکمیل کننده حضور مردم شریف در دور نخست می‌باشد. حضور مردم در دور نخست و دور دوم برای انتخاب نامزد موردنظر و ثبت یک حماسه مهم در عرصه سیاسی اهمیت فراوانی دارد چراکه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از واقعه مهم و غیرمنتظره انجام شد. به موجب وقوع حادثه و شهادت آیت الله رئیسی مردم به یکباره داغدار و در شوک فرو رفتند. شهادت بزرگان راه خدمت، شرایط منحصری را نظام سیاسی کشور به وجود آورد به ویژه پس از طی شدن ایام امیدواری و تحولات اقتصادی و سیاسی که پیش روی کشور قرار داشت. شهید آیت الله رئیسی الگوی جدیدی از حکمرانی را ارائه کردند که مسیر و جهت‌گیری بسیار خوبی را رقم زد. در این مسیر انتقاداتی نسبت به فضای اقتصادی وجود داشت اما زیرساخت‌های اساسی برای رفع مشکلات کشور شکل گرفت که نویدبخش روزهای خوب در آینده نزدیک بود. 
وی افزود: انتخابات زودهنگام و فرصتی کوتاه برای تعیین تکلیف شرایط موجود موجب شد تا این دوره از اهمیت مضاعف برخوردار باشد و نگاه‌های داخلی و خارجی را بر خود خیره کند. دراین شرایط برخی کشورهای خارجی به دنبال ایجاد چالش در نظام کشور بودند و برخی دیگر نیز می‌کوشیدند تا سیاست‌های خود را بر مبنای تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران تنظیم کنند. 
نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم تصریح کرد: مردم کشور اکنون به دنبال ثبات سیاسی و اقتصادی پس از معرفی رئیس جمهور جدید کشور هستند و به همین سبب می‌توان عنوان داشت که چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابعاد داخلی و خارجی موردتوجه بسیار است و پیام‌های متعددی را مخابره می‌دارد. 
محمودی همچنین خاطرنشان کرد: بی‌شک سطح مشارکت ضامن عملکرد رئیس جمهور آینده خواهد بود. منتخب مردم با آرای بالای مردم از پشتوانه بیش‌تر مردمی برخوردار بود و مسیر حرکت پرقدرتی خواهد داشت. 
او متذکر شد: مشارکت بالای مردم اقتدار بین المللی کشور را افزایش می‌بخشد و مانع از فتنه‌گری‌ها و محاسبات غلط دشمن خواهد شد. 
وی یادآور شد: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از سه سال عملکرد امیدبخش دولت سیزدهم شکل گرفته و نقش مهمی را در تعیین سرنوشت کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی  رقم خواهد زد. اکنون مردم درصدد ادامه راه شهید رئیسی هستند تا احیای الگوی کارآمد حکمرانی شکل گیرد. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: رئیس جمهور منتخب می‌بایست مردمی باشد و مشکلات مردم را دریابد. وی همچنین می‌بایست صداقت و شجاعت بیان داشته باشند و اگر قادر به اقدامی نیست، به صراحت بگوید که نمی‌تواند و در زمینه‌ای که توانایی بالا دارد، اعلام بدارد که می‌تواند. خلوص و همراهی با مردم گامی حائز اهمیت است و مردم این الگوی عمل را مناسب می‌دانند. امیدواریم با انتخاب درست و ایستادگی بر پیمان با شهدای خدمت و تکمیل حماسه تشییع با شکوه، ادامه مسیر شهدای خدمت رقم بخورد. امر‌وز آینده کشور در گرو مشارکت و انتخاب درست است چراکه فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و دنیا به سرعت در حال تغییر و تحولی است که در جریان نظم نوین جهانی برقرار می‌باشد.

روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس دوازدهم:
مشارکت در انتخابات به منزله سرمایه اجتماعی و پشتیبانی از دولت منتخب است

روح الله متفکر آزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» پیرامون برگزاری انتخابات و نتایج مشارکت مردم به عنوان یک امر مهم سیاسی اظهارداشت: انتخابات یک جشن سیاسی در کشور است. به ویژه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که از منظر داخلی و بین المللی اهمیت فراوانی دارد. پس از شهادت آیت الله رئیسی و دیگر همراهان و شهدای راه خدمت، انتخابات اهمیت مضاعف یافت و از این رو ضرورت داشت تا رئیس جمهوری با پشتوانه قوی مشارکت مردمی بر کرسی بنشیند. 
وی افزود: مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری اهمیت بسیار بالایی دارد و تضمین کننده ثبات و آینده کشور می‌باشد. همچنین به موجب مشارکت مردم پشتوانه قوی برای رئیس جمهور منتخب شکل خواهد گرفت تا بتواند برنامه‌های خود را به درستی پیش ببرد. 
عضو هیئت رئیسه مجلس دوازدهم تصریح کرد: به طورکل هر برنامه و اقدامی که مقرر باشد از سوی دولت به اجرا برساند، نیازمند پشتوانه مردمی و سرمایه اجتماعی است. برگزاری انتخابات امکان تحقق هرچه تمام‌تر سرمایه اجتماعی را فراهم می‌سازد و کمک می‌کند تا رئیس جمهور منتخب پشتوانه کافی برای پیشبرد اهداف کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد. 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در پایان این گفت‌وگو از حضور مردم در پای صند‌وق‌های رأی تشکر داشت و این حضور را یک امر مهم سیاسی برای آینده کشور و تحقق اهداف پیش‌رو دانست.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای اراده مردم برای مشارکت حداکثری بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.