اخلاق‌مداری، صفت اصلی نامزدها باشد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 44570
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 12 خرداد 1400 - 6:12 |
حسین رزمیان مقدم، عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

اخلاق‌مداری، صفت اصلی نامزدها باشد

 حسین رزمیان مقدم ،عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400 و اولویت‌های دولت بعدی، اظهار کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی یکی از اصول مسلم و ضروری است که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید موردتوجه قرار بدهند. درواقع در نظام جمهوری اسلامی، اخلاق‌مداری باید یکی از صفات بارز هر کاندیدای انتخاباتی باشد. کاندیداها بایستی برای دستیابی به این هدف، صرفا برنامه‌های خود را اعلام و از توهین، تهمت و تخریب یکدیگر دوری کنند. 
اخلاق‌مداری، صفت اصلی نامزدها باشد

گروه سیاسی
 حسین رزمیان مقدم ،عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و اولویت‌های دولت بعدی، اظهار کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی یکی از اصول مسلم و ضروری است که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید موردتوجه قرار بدهند. درواقع در نظام جمهوری اسلامی، اخلاق‌مداری باید یکی از صفات بارز هر کاندیدای انتخاباتی باشد. کاندیداها بایستی برای دستیابی به این هدف، صرفا برنامه‌های خود را اعلام و از توهین، تهمت و تخریب یکدیگر دوری کنند. 
رزمیان مقدم تصریح کرد: خوشبختانه کاندیداهایی که تایید صلاحیت شده‌اند، همگی جزو اشخاصی هستند که مردم آن‌ها را به‌خوبی می‌شناسند و اطلاع دارند که این‌ها در زمان صدارت و مسئولیت خود چه عملکرد و اقداماتی داشته‌اند. درواقع، مردم به‌خوبی می‌دانند میزان صداقت کاندیداها چقدر بوده است و آیا کاندیداها درزمانی که با دولت‌های مختلف همکاری می‌کردند و مسئولیت برعهده داشتند، فساد دامن‌گیر کاندیدای موردنظر و دولت متبوع وی بوده است یا نه. 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: برخی از کاندیداهای انتخابات سابقه حضور در دولت فعلی و یا دولت‌های قبلی را داشته‌اند و حدود ۳۲ سال دولت تحت اختیار اصلاح‌طلبان قرار داشت، بنابراین اکنون هم اصلاح‌طلبان و هم کاندیداهای فعلی آن‌ها باید پاسخگو باشند که در دوران مسئولیت خود چه‌کارهایی انجام داده‌اند. درواقع آن‌ها نه‌تنها نسبت به کاندیداتوری فعلی خودشان بلکه باید نسبت به عملکرد گذشته هم پاسخگو باشند و درباره کم‌کاری‌ها، نابسامانی‌های گسترده و فسادها شفاف‌سازی کنند. بااین‌حال، تمامی کاندیداها باید برنامه کاری خود را ارائه دهند که همین می‌تواند بهترین ملاک برای تصمیم‌گیری افراد باشند.
*دولت آینده باید حل مشکلات معیشتی و بیکاری را در دستور کار قرار دهد
نماینده مردم درگز در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر، تمرکز و تأکید دولت بعدی باید بر روی کارآمدی و مبارزه با فساد باشد. البته به نظر می‌رسد اصلی‌ترین و عاجل‌ترین هدف دولت آینده، باید حل مسائل معیشتی مردم و رفع مشکل دامن‌گیر بیکاری باشد. مورد بعدی، مبارزه با فساد اداری است که متأسفانه همانند بیماری جذام کشور را می‌خورد. متأسفانه در سیاست خارجی نیز، دولت روحانی در هشت سال اخیر به‌شدت ضعیف عمل کرده است که دولت آینده باید برای آن چاره‌ای بیندیشد.
این نماینده مجلس معتقد است: سیاست خارجی که دولت روحانی در پیش گرفت و به مدت ۸ سال برای آن تلاش کرد، دستاوردی جز ضرر و زیان برای جمهوری اسلامی نداشت. بنابراین دولت حداقل در مدت‌زمان باقیمانده می‌تواند هوشیاری و مراقبت‌های خود را بالا ببرد. اگر در مذاکرات وین امتیازی از سوی تیم مذاکره کشورمان به‌طرف مقابل داده می‌شود، بایستی در مقابل آن نیز امتیازات متقابل و متناسب را دریافت کند، نه اینکه همه امتیازات را بپردازند اما در ازای آن دستاوردی کسب نکنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای اخلاق‌مداری، صفت اصلی نامزدها باشد بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.