اتهام‌زنی در مناظره‌ها، موجب کاهش مشارکت مردم می‌شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45111
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 22 خرداد 1400 - 6:53 |
فدا حسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اتهام‌زنی در مناظره‌ها، موجب کاهش مشارکت مردم می‌شود

فدا حسین مالکی ،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اظهارات تنش‌آفرین و تخریب‌کننده برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظرات تلویزیونی، اظهار کرد: دو مناظره قبلی نشان داد متأسفانه برخی کاندیداها نتوانستند اصول و موازین اخلاقی را رعایت کنند.
اتهام‌زنی در مناظره‌ها، موجب کاهش مشارکت مردم می‌شود

گروه سیاسی 
فدا حسین مالکی ،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اظهارات تنش‌آفرین و تخریب‌کننده برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظرات تلویزیونی، اظهار کرد: دو مناظره قبلی نشان داد متأسفانه برخی کاندیداها نتوانستند اصول و موازین اخلاقی را رعایت کنند. کسی که می‌خواهد خود را در جایگاه یک رئیس‌جمهور در معرض دید و انتخاب مردم قرار دهد، قطعا بایستی به رعایت موازین اخلاقی در انظار مردم پایبند باشد، در غیر این صورت مردم در همان لحظات اولیه او را از گزینه‌های انتخابی خود حذف می‌کنند.  
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در حال حاضر شاهدیم برخی از کاندیداها پیش‌ازاین دارای مناصب و جایگاه‌های مهمی بوده‌اند به برخی شخصیت‌ها توهین می‌کنند، در چنین شرایطی تنها باید برای این افراد تأسف خورد و شاهد سقوط اخلاقی آن‌ها بود. بدون شک این‌ها نمی‌توانند در حد و اندازه یک رئیس‌جمهور ظاهر شوند.  
فدا حسین مالکی بیان کرد: از سوی دیگر، کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری بایستی بدانند تمامی مردم و گروه‌ها در حال تماشای مناظرات هستند و قطعا اگر روند اتهام زنی و تخریب‌ها تداوم یابد، طبیعی است که همین عامل موجب کاهش استقبال مردم و مشارکت آن‌ها در انتخابات خواهد بود. از اقدامات دلسردکننده سودی عاید کاندیداها و مردم نخواهد شد و بهتر است کاندیداها به ارائه برنامه‌ها و تشریح اقدامات آتی تمرکز کنند.  
نماینده مردم زاهدان در مجلس افزود: متأسفانه کمتر شاهد بودیم کاندیداها نکاتی مطرح کنند که باعث امیدواری در ذهن مردم برای مشارکت در انتخابات باشد.  برخی آقایان عموما حرف‌های کلیشه‌ای دوره‌های قبلی را تکرار می‌کنند. قطعا از کاندیداهایی که تا چند روز قبل در دولت حضور داشتند، انتظار می‌رود با مردم درباره رفع چالش‌های موجود صحبت و راه‌حل آن را تبیین کنند. هرچند که خود این کاندیداها درگیر چالش‌ها بوده‌اند و از مقصرین و مسببین آن محسوب می‌شوند، اما به‌هرحال می‌توانند به ارائه راهکار بپردازند اما متأسفانه چنین چیزی در آن‌ها دیده نمی‌شود.  
این نماینده مجلس همچنین گفت: البته ناگفته نماند صداوسیما می‌بایست پیش‌تر افکارسنجی در سطح جامعه را اجرا می‌کرد و مدل برنامه‌ریزی و مدیریت مناظره‌ها را براساس آن تبیین می‌کرد، موضوعی که برخی کاندیداها نیز به آن اشاره داشتند. بهترین روال مناظره این بود یک سؤال کلیدی و مشابهی از همه کاندیداها پرسیده می‌شد تا مردم بتوانند قضاوت بهتری داشته باشند و پاسخ‌ها را مقایسه کنند. این در حالی است که متأسفانه برخی آقایان دائما به دنبال تخریب بوده و جواب سؤالات را نمی‌دادند. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای اتهام‌زنی در مناظره‌ها، موجب کاهش مشارکت مردم می‌شود بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.