آمریکا در منطقه آفتاب لب بام است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 15670
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۸:۵۹ |
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و گو با «رسالت»:

آمریکا در منطقه آفتاب لب بام است

شهادت سردار سپهبد سليماني چنان وحدتي در کشور ايجاد کرد که تمام جهانيان شگفت‌زده شدند حتي اين شگفتي را مي‌توان از زبان خبرنگار خبرگزاري CNN شنيد که گفته بود در تمام عمرم چنين جمعيتي نديده بودم.
آمریکا در منطقه آفتاب لب بام است

|سارا عسکري|
شهادت سردار سپهبد سليماني چنان وحدتي در کشور ايجاد کرد که تمام جهانيان شگفت‌زده شدند حتي اين شگفتي را مي‌توان از زبان خبرنگار خبرگزاري CNN شنيد که گفته بود در تمام عمرم چنين جمعيتي نديده بودم. اما خبري تلخ در صبح پيروزي يعني صبح سيلي انتقام از آمريکايي‌ها گويي تمام کشور را در بهت و سکوتي عميق فروبرد. تنها چند ساعت از انتقام سخت سپاه پاسداران و منهدم کردن پايگاه آمريکايي عين‌الاسد نگذشته بود که خبر سقوط هواپيماي اوکرايني دوباره کام کشور را تلخ کرد و گمانه‌زني‌ شبکه‌هاي خارجي، بي‌خبري شبکه‌هاي داخلي و واکنش‌ مقامات نيز مردم را بيشتر سردرگم کرد، اما صبح روز شنبه بيانيه ستاد کل نيروهاي مسلح کشور و روشنگري در مورد علت سقوط اين هواپيما بازهم به کشور شوک عجيبي وارد کرد و سرداري که دو روز قبل باافتخار و شجاعت از سيلي انتقام سخن مي‌گفت حال با آبرويي کف دست مقابل دوربين‌ها حاضر شد و اشتباه را به گردن گرفت، اما اين شجاعت سردار حاجي‌زاده به مذاق بسياري خوش نيامد و با قيل‌وقال‌هاي رسانه‌اي درصدد تحريک مردم بودند و کساني که براي جان‌باختگان اين حادثه کلامي نگفته بودند آتش زير خاکستر را شعله‌ور کردند و با دعوت مردم به خيابان‌ها قصد سوءاستفاده از اين حادثه شدند اما چه خوش‌خيال‌اند، بازهم شکست خواهند خورد.
کساني که چنين تشيیع باشکوه و عظيمي را رقم زدند با سخنان چند خودفروخته، به انقلاب خود پشت نمي‌کنند. اما در ميان اين بهت و حيرت سؤالاتي عجيب ذهن را مشغول مي‌کند که چرا اين هواپيما به منطقه نظامي نزديک شده است؟ چرا خلبان به برج مراقبت پاسخ نمي‌دهد و چرا به‌راحتي فيلم برخورد اصابت موشک به دست آمريکايي‌ها مي‌رسد؟ چطور فيلمبردار اين صحنه، از اين اتفاق تلخ ابراز ناراحتي نمي‌کند و گويا منتظر است؟ چطور رادارها متوجه مسافربري بودن اين هواپيما نمي‌شوند؟ و چطور برخي بعد از اعلام سپاه پاسداران، اغتشاشگران به فکر عزاداري براي خانواده‌هاي جان‌باختگان اين حادثه افتاده‌اند، اين در حالي است که برخي از خانواده‌هاي اين عزيزان صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند.
پيش‌بيني مي‌شد آمريکا اگر نتواند انتقام سخت را با جنگ نظامي پاسخ دهد با جنگ نرم و رسانه‌اي براي تضعيف سپاه پاسداران در ميان مردم حمله مي‌کند و خوب مي‌داند براي از ميدان به درکردن سرداران جبهه مقاومت، نياز به اسلحه نيست چراکه حريف آن‌ها نيست و جنگ رسانه‌اي راحت‌ترين راه است و آمريکا کفتاري است که شبانه از پشت حمله و شير بودن را القا مي‌کند.
*شايد فتنه، زير خاکستر آتش انتقام خفته باشد
عضو کمیسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي دراين‌باره با «رسالت» گفت‌وگو کرد.
ابوالفضل حسن‌بيگي، نايب‌رئيس کمیسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با «رسالت» بيان کرد: «امروزه تمام جهانيان سياست‌هاي فريبکارانه و روباه‌صفتانه آمريکا و انگليس را به‌خوبي مي‌شناسند و لذا دست اين کشورها آشکارشده است و اين کشورهاي خبيث، ملت ايران را نمي‌شناسند و براي مقابله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، داعش و طالبان را پديد مي‌آورند. اقدامات استکبار جهاني در برابر عمليات سنگين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مانند سيلي انتقام و منهدم کردن پهپادهاي آمريکايي تنها نمونه‌هايي از دلايل آمريکا براي اقدامات تلافي‌جويانه است.»
وي در ادامه گفت: «با وجود پروازهاي هواپيماهاي باسرنشين و بدون سرنشين بر فراز آسمان ايران، به‌طورقطع در اين ميان خطاي انساني نيز به وجود مي‌آيد اما ستاد کل نيروهاي مسلح اشتباه را پذيرفت و با شجاعت تمام اعلام کرد. اما سؤال نمايندگان مجلس از سازمان هواپيمايي کشوري اين است چرا درزماني که کشورهاي ديگر منطقه تمام پروازهاي خود را لغو کرده بودند، ما نيز اين اقدام را انجام ندادیم تا چنين فاجعه‌اي رخ ندهد؟»
حسن بيگي اظهار کرد: «آمريکا و هم‌پيمانانش در هر کشوري دخالت مي‌کنند، مانند اقدام نابخردانه سفير انگليس که در تجمعات محدود و غيرقانوني دانشجويان شرکت و شخصا در حال فيلمبرداري بوده است. اين اقدام سفير انگليس نشان‌دهنده بي‌اهميت بودن آن‌ها در کشور است که خودش مجبور شد به‌طور مستقيم وارد عمل شود، انگليسي‌ها تمام قواعد بين‌الملل را زير پا گذاشتند، سفرا در کشورهاي مختلف براي انجام هرگونه اقدامي بايد ابتدا به وزارت امور خارجه اطلاع دهند و بعد اقدام کنند. اما او بدون اطلاع و مخفيانه از سفارتخانه خارج‌شده است و اگر در اين تجمعات غيرقانوني سفير انگليس آسيب مي‌ديد يا کشته مي‌شد مشکل جديدي به وجود مي‌آمد.»
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس تشريح کرد: «همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: «فتنه هيچ‌وقت پايان نمي‌پذيرند»، استکبار جهاني هرروز در حال توطئه است تا با فتنه‌اي تازه کشور را ناآرام کنند. ترامپ احساس مي‌کرد با شهادت سردار سليماني و ابومهدي المهندس و همراهان شهيدش مي‌تواند داعش را در عراق و سوريه احيا کند اما براي تشييع اين شهدا ميليون‌ها نفر در عراق و ايران بدون هيچ ترسي به خيابان‌ها آمدند و فرياد مرگ بر آمريکاي آن‌ها جهان را فراگرفت و اين توطئه نيز خنثي شد.»
*حرکت سپاه، نشان از پاکي و صداقت سرداران کشور است
وي افزود: «اکنون سؤال است که چرا دو روز قبل از بيانیه ستاد کل نيروهاي مسلح کشور اين افراد سکوت کرده بودند و بعدازاينکه مشخص شد اشتباه انساني از سوي نيروهاي مسلح کشور عامل اين سقوط بوده است دايه دلسوزتر از مادر شدند؟ حرکت سپاه نشان از پاکي و صداقت فرماندهان و سرداران کشور است. حرف‌هاي آمريکاي خبيث و جنايتکار نشان‌دهنده اين است که، آن‌ها چه در توطئه آبان ماه که به بهانه بنزين خواستار برهم زدن امنيت کشور بودند و چه در ترور شهيد سردار سليماني که فکر نمي‌کردند با شهادت او و همراهانشان ايران متحدتر شود، شکست خوردند.»
وي افزود: «حمايت آمريکايي‌ها و انگليسي‌ها از تعداد قليل افراد برهم زننده امنيت بيانگر اين است که به فکر توطئه و ناآرامي هستند و همان‌طورکه رهبري در پيام دوم خود فرمودند جان‌باختگان اين حادثه شهيد و اين صداقت سرداران کشور و پيگيري‌هاي شخص رهبري باعث خنثي شدن تمام توطئه‌ها عليه کشور مي‌شود. آمريکايي‌ها در منطقه و دنيا منزوي شدند و آفتاب لب بام هستند. انگليس نيز به‌جايي رسيده است که اسکاتلند و ايرلند نيز مي‌خواهند از سلطه آن رها شوند و از آن امپراتوري بريتانياي کبير تنها يک جزيره کوچک باقي‌مانده است.»
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس در پايان گفت: «مردم نشان دادند که هر ايراني يک قاسم سليماني است و تحت هيچ شرايطي تسليم نمي‌شوند، غربي‌ها و آمريکايي‌ها همواره درصدد به وجود آوردن فتنه‌اي جديد هستند اما ملت ايران نيز مانند هميشه خوب توطئه و فتنه را مي‌شناسند و با بهترين روش آن را خنثي مي‌کنند. مردم فهيم کشور به انقلاب و نظام خود پايبند هستند.»

نویسنده : سارا عسکري |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.