آمریکا به کابینه جدید رژیم صهیونیستی نگاه مثبتی دارد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 46306
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 09 تیر 1400 - 6:46 |
حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا:

آمریکا به کابینه جدید رژیم صهیونیستی نگاه مثبتی دارد

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با «رسالت» در مورد دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رژیم صهیونیستی بیان کرد: دیدار رئیس رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور آمریکا در چارچوب مناسبات بین آمریکا و رژیم صهیونیستی قابل‌ تجزیه و تحلیل است. 
آمریکا به کابینه جدید رژیم صهیونیستی نگاه مثبتی دارد

گروه سیاسی 
حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با «رسالت» در مورد دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با رژیم صهیونیستی بیان کرد: دیدار رئیس رژیم صهیونیستی با رئیس‌جمهور آمریکا در چارچوب مناسبات بین آمریکا و رژیم صهیونیستی قابل‌ تجزیه و تحلیل است. 
وی افزود: با توجه به وجود اختلاف بین تیم جو بایدن با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونسیتی آمریکایی‌ها نسبت به حاکمیت حزب لیکود لابی داشت و لذا تغییراتی که در کابینه رخ داد به برکناری نتانیاهو از قدرت منجر شد و نخست‌وزیری نفتالی بنت که با تیم جو بایدن رابطه تنگاتنگی دارد نشان می‌دهد آمریکا نسبت به کابینه جدید رژیم صهیونیستی نگاه مثبتی دارد. 
هانی زاده تأکید کرد: روابط تیم جوبایدن با تیم جدید اسرائیل بسیار مستحکم است و اظهارات او مبنی بر اینکه در دوره ریاست جمهوری او، ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد یک نوع دادن روحیه به رژیم صهیونیستی است. 
این کارشناس گفت: البته اساسا ایران هیچ‌گاه دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست. اما به هر حال جو بایدن با این پیام به رژیم صهیونسیتی اطمینان داد آمریکا در مورد حفظ امنیت رژیم صهیونیستی کاملا  متعهد است. به همین دلیل رابطه صهیونیست‌ها با آمریکا یک رابطه تعریف‌شده است.  
  رؤسای جمهور آمریکا سر کار باید نظر لابی صهیونیستی را جلب کنند 
او ادامه داد: به دلیل اینکه لابی صهیونیستی در آمریکا کاملا در مسائل سیاسی، امنیتی و نظامی آمریکا نفوذ دارد و هر تیم و رئیس‌جمهوری چه از جمهوری خواهان و چه از دموکرات‌ها در کاخ سفید حاکمیت داشته باشند، این حاکمیت تحت تأثیر لابی صهیونیست‌ها است؛ بایدن نیز مانند دونالد ترامپ نسبت به حفظ امنیت اسرائیل پایبند است. هرچند در رابطه با احزاب و حاکمیت‌های این رژیم جعلی تفاوت‌هایی بین دیدگاه دموکرات‌ها و جمهوری خواهان آمریکا وجود دارد. 
هانی زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای هم‌پیمان آمریکا مانند عربستان و امارات مایل نیستند آمریکا امتیازاتی در برجام و مذاکرات وین به ایران بدهد، فشارهای زیادی از سوی رژیم صهیونیستی علیه تیم جو بایدن وارد می‌کنند که آمریکا به برجام بازنگردد و تحریم‌ها باقوت علیه ایران باقی بماند. 
کارشناس مسائل غرب آسیا در انتها اظهارمی‌کند: با تمام اوصاف به نظر می‌رسد تیم بایدن طی روزهای آینده تصمیم نهایی خودش را در مورد مذاکرات وین و برجام اتخاذ می‌کند و رفتار تیم جو بایدن در رابطه با برجام در مقایسه با تیم دونالد ترامپ ملایم‌تر است و امکان دارد طی روزهای آینده تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای آمریکا به کابینه جدید رژیم صهیونیستی نگاه مثبتی دارد بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.