آمریکا بازنده ۴۱ساله - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 16608
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ |
دستاوردهای انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با کارشناسان، تبیین شد؛

آمریکا بازنده ۴۱ساله

بعد از فرار محمدرضا پهلوي از ايران، تمام قدرت‌هاي شيطاني دست‌به‌دست هم دادند تاامام خميني (ره) به ايران بازنگردد،  اما در 12 بهمن سال 57 ایشان پس ازتبعيد 14 ساله به ايران وارد شدند و درنهايت در 22 بهمن‌ماه انقلاب اسلامي ايران به پيروزي رسید. 
آمریکا بازنده ۴۱ساله

بعد از فرار محمدرضا پهلوي از ايران، تمام قدرت‌هاي شيطاني دست‌به‌دست هم دادند تاامام خميني (ره) به ايران بازنگردد،  اما در ۱۲ بهمن سال ۵۷ ایشان پس ازتبعيد ۱۴ ساله به ايران وارد شدند و درنهايت در ۲۲ بهمن‌ماه انقلاب اسلامي ايران به پيروزي رسید. 
در خصوص دستاوردهاي پيروزي انقلاب اسلامي در طول ۴۱ سال  گذشته «رسالت» گفت‌وگويي با صاحب‌نظراني که در آن روزها بودند داشته که در ادامه مي‌خوانيد.
* بيداري ملت‌ها در حال گسترش است
محمدحسن قديري ابيانه، سفير سابق ايران در مکزيک و استراليا در گفت‌وگو با «رسالت» اظهار داشت: «پيروزي انقلاب اسلامي در حقيقت نقطه عطف و آغاز شکل‌گيري تمدن بزرگ اسلامي است که روند شکل‌گيري آن کماکان ادامه داد. اين انقلاب تنها پيروزي در ايران را به دنبال نداشت بلکه پايه‌گذار نهضتي بود که اثراتش را در کشورهاي مختلف شاهد هستيم. امروزه انقلاب اسلامي ديگر تنها يک قدرت منطقه‌اي نيست بلکه به يک قدرت جهاني تبديل شده است چراکه جهان از حالت تک‌قطبي به چندقطبي در حال حرکت است و يکي از اين قطب‌ها، قطب اسلامي با محوريت جمهوري اسلامي است.»
وي افزود: «تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي مبارزه عليه ظلم، استکبار و استعمار در قالب حرکات چپ، کمونيستي و مارکسيستي انجام مي‌شد اما با پيروزي انقلاب اسلامي نه‌تنها اسلام بلکه ساير اديان مانند مسيحيت، دين‌گريزي جاي خود را به دين‌گرايي داد. پيشرفتي که اکنون کشورمان با آن مواجه شده است بسيار بي‌سابقه است، هرچند مشکلاتي در کشور وجود دارد اما ما اين پيشرفت را با توجه به امکاناتمان داشته‌ايم و انقلاب اسلامي در اين راستا از نمره بسيار مطلوبي برخوردار است.»
سفير سابق ايران در مکزيک و استراليا تصريح کرد: «آرزوي ما در ابتداي انقلاب، بيدار شدن ملت‌ها بود و اکنون اين بيداري در ميان ملت‌ها ازجمله يمن، بحرين، عراق، سوريه و ‌لبنان رو به گسترش است و يکي از مظاهر آن‌هم مراسمي است که در سراسر جهان به‌ويژه در کشورهاي اسلامي به مناسبت شهادت سردار سليماني برگزار شد. موقعيت‌هايي مانند روز قدس و ۲۲ بهمن که فرصتي است تا مردم به خيابان‌ها آمده و راهپيمايي کنند و حضور پررنگ خود را به نمايش بگذارند.»
قديري‌ابيانه تصريح کرد: «امسال مراسم دهه فجر نسبت به سال‌هاي گذشته در سطح جهان انعکاس و اثر بيشتري خواهد داشت و علتش آن است که ميان آمريکا و جهان استکبار شاهد به وجود آمدن شکاف‌هايي هستيم که باعث شکسته‌شدن ديوار سانسور حول حضور مردم ايران در اين‌گونه مراسمات شود. نمونه آن را مي‌توان به انعکاس بسيار گسترده تشييع پيکر سردار سليماني در جهان ازجمله در آمريکا اشاره کرد. اين شکاف همچنان برقرار است.»
وي ادامه داد: «   ملت ايران در پيش روي خود،  مراسم ۲۲ بهمن و ۲ اسفند (انتخابات مجلس) را دارند. اين دو صحنه پيام واضحي را به مردم جهان مخابره خواهد کرد بنابراين هرچه اين مراسم‌ها پرصلابت‌تر و محکم‌تر برگزار شود منجر به خنثي شدن بسياري از توطئه‌‌ها خواهد شد و کمک مي‌کند تا دشمن نسبت به مواضعش عقب‌نشيني کند. لذا هرچه اين مراسم باشکوه‌تر برگزار شود اثرگذارتر و فرصتي است تا دستاوردهاي انقلاب اسلامي در سطح جامعه مطرح شود.»
* انعکاس راهپيمايي ۲۲ بهمن در سطح جهان الهام‌بخش است
همچنين لاله افتخاري، نماينده سابق مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» اظهار داشت: «در اين دهه مردم با توکل به خدا و اعتماد به ولايت‌فقيه توانستند تا شاهي که خود را در حاشيه امن ديده بود، مجبور کنند تا با سرافکني از کشور برود.»
وي افزود: «۴۱ سال از عمر اين انقلاب مي‌گذرد و هرساله مراسم اين دهه باشکوه‌تر از سال قبل برگزار مي‌شود به اين صورت که جمعيت انبوهي براي بيعت مجدد با امام راحل به حرم ايشان آمده تا به امام‌ و ولي امر امروزشان بگويند ما از راهي که رفته‌ايم، پشيمان نيستيم و  همچنان همراه اين انقلاب و شما هستيم. ان‌شاءالله اين مردم در آينده نيز با دقت افرادي را  انتخاب کنند که به اين دهه پايبند و توجه دارند.»
نماينده سابق مجلس تصريح کرد: «ما مرتب شاهد آن هستيم که در اين دهه از کشورهاي مختلف خبرنگاران و رسانه‌ها هرسال مي‌آيند تا به‌دروغ اعلام کنند اين مراسم آخرين مراسم پيروزي اين انقلاب است اما تنها باشکوه و عظمت اين مراسم مواجه مي‌شوند، بنابراين انعکاس راهپيمايي ۲۲ بهمن در سطح جهان بسيار ارزشمند و الهام‌بخش است.»

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.