آسیاب قهوه خانگی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 77680
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ |

آسیاب قهوه خانگی

افرادی که عاشق قهوه هستند و برای اینکه هر بار برای آماده کردن قهوۀ مورد علاقۀ خود به کافه یا سوپر مارکت نروند، خرید آسیاب قهوه برای آن‌ها کاربردی خواهد بود. سؤال بسیاری از افراد این است که چه آسیابی برای قهوه بخرم؟
آسیاب قهوه خانگی

افرادی که عاشق قهوه هستند و برای اینکه هر بار برای آماده کردن قهوۀ مورد علاقۀ خود به کافه یا سوپر مارکت نروند، خرید آسیاب قهوه برای آن‌ها کاربردی خواهد بود. سؤال بسیاری از افراد این است که چه آسیابی برای قهوه بخرم؟

اگر شما هم به دنبال جواب این سؤال هستید، باید به شما بگوییم که آسیاب دستی قهوه در برندها و انواع مختلفی تولید می‌شود. هرکدام از آن‌ها دارای یکسری ویژگی هستند. باوجوداین داشتن یک آسیاب قهوه در خانه می‌تواند به شما کمک کند که دانه‌های تازۀ قهوه را قبل از دم کردن قهوه آسیاب کنید و یک قهوۀ تازه‌دم برای خود درست کنید.

خوب است بدانید که آسیاب قهوه قبل از کشف قهوه اختراع شد و اولین بار در سال ۱۳۵۰ قبل از میلاد مسیح اولین آسیاب ساخته شد. در آن زمان از آسیاب‌ها برای پودر کردن غلاتی مانند گندم استفاده می‌شد و بعد از کشف قهوه و پخش آن در سراسر جهان، آسیاب‌های متنوعی ساخته شد.

اولین آسیاب قهوه دستی برای اولین بار در ایران ساخته شد. بدون شک شکل و اندازۀ آسیاب‌های قهوه به مرور زمان تغییرات زیادی کرده‌اند و شکل امروزی این دستگاه‌ها با شکل دستگاه‌های قدیمی بسیار متفاوت است. در ادامه شما را بیشتر با آسیاب قهوه خانگی آشنا خواهیم کرد.

آسیاب قهوه

چرا باید یک آسیاب قهوه بخریم؟

قبل از این‌که به سراغ معرفی انواع آسیاب قهوه صنعتی برویم، خوب است که به این سؤال پاسخ دهیم که چرا باید یک آسیاب قهوه بخریم؟ همان‌طور که می‌دانید، امروزه قهوه‌های پودرشده در بازار وجود دارد که قبلاً پودر و بسته‌‍بندی شده‌اند. این قهوه‌ها که به‌صورت بسته‌بندی‌شده به بازار عرضه می‌شوند، عطر و بوی خود را از دست داده‌اند. به همین دلیل زمانی که آن‌ها را دم می‌کنید، بو و عطر خاصی ندارند و گاهی طعم آن‌ها نیز عوض شده‌است.

با خرید آسیاب قهوه می‌توانید در خانه و به‌راحتی دانه‌های تازۀ قهوه را پودر کنید و از عطر و بوی خوب قهوه لذت ببرید. با آسیاب کردن قهوه در خانه می‌توانید یک فنجان قهوه خوش‌طعم و بو برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. یکی دیگر از مزیت‌های خرید آسیاب قهوه این است که می‌توانید دانه‌های قهوه را به اندازۀ دلخواه پودر کنید. برای مثال برای تهیۀ اسپرسو در خانه، باید دانه‌های قهوه را به یک پودر نرم تبدیل کنید.

درحالی که برای تهیۀ یک فنجان قهوۀ معمولی، نیازی نیست دانه‌های قهوه زیاد پودر شوند. با توجه به دلایل گفته‌شده اگر شما هم عاشق قهوه و کافئین هستید، خوب است که یک آسیاب قهوه در کنار قهوه‌ساز در خانه داشته باشید.

معرفی انواع آسیاب قهوه و کاربرد آن‌ها

از آنجایی که آسیاب قهوه یک وسیلۀ کاربردی در خانه‌ها و کافی‌شاپ‌هاست آن را در انواع مختلفی می‌سازند. هرکدام از آسیاب‌ها دارای یکسری مشخصات و ویژگی‌ها هستند که متناسب با میزان استفادۀ افراد به آسیاب قهوه، ساخته شده‌اند. بدون شک تعداد قهوه‌هایی که در یک کافی‌شاپ بزرگ تهیه می‌شود، با تعداد قهوه‌هایی که در خانه تهیه می‌شوند برابر نیست. به همین دلیل نیاز کافی‌شاپ‌ها به آسیاب‌هایی که بتوانند در مدت زمان کمتر، حجم بیشتری از قهوه را آسیاب کنند بیشتر است.

افرادی که قصد خرید آسیاب قهوه را دارند باید بدانند که آسیاب‌های قهوه در دو دستۀ آسیاب قوه خانگی و آسیاب قهوه صنعتی تولید می‌شوند. به همین دلیل باید قبل از خرید آن‌ها، به نیاز خود توجه کنند تا بتوانند بهترین آسیاب قهوه را خریداری کنند. در ادامه هرکدام از آسیاب‌ها را بیشتر معرفی می‌کنیم.

آسیاب قهوه صنعتی

معرفی آسیاب قهوه خانگی و کاربرد آن

اولین نکته‌ای که هنگام خرید آسیاب قهوه باید به آن توجه کنید، این است که در روز به چه مقدار قهوۀ پودرشده نیاز دارید. اگر شما در خانه زیاد قهوه مصرف نمی‌کنید یا در روز دو الی سه فنجان قهوه آماده می‌کنید، بهتر است یک آسیاب قهوه دستی خریداری کنید. آسیاب‌های دستی ازلحاظ قیمت، ارزان‌تر از آسیاب‌های برقی هستند و هم سروصدای کمتری تولید می‌کنند. همچنین اندازۀ آن‌ها نیز کوچک‌تر از آسیاب‌های برقی است و فضای کمتری را در آشپزخانه شما اشغال می‌کنند.

باوجوداین اگر نیاز دارید که هر روز در خانه تعداد زیادی قهوه درست کنید، گزینۀ مناسب‌تر برای شما، آسیاب برقی است. شایان ذکر است که روش کار با آسیاب قهوه دستی بسیار راحت است و تنها با چرخاندن اهرم آن می‌توانید دانه‌های قهوه را خرد کنید. البته با آسیاب دستی شما گزینه‌های محدودی برای پودر کردن قهوه خواهید داشت. در حالی که در آسیاب برقی چندین گزینه برای خرد کردن قهوه در اختیار شماست. استفاده از آسیاب دستی برای کافی‌شاپ‌های بزرگ گزینۀ مناسبی نیست و نمی‌تواند جوابگوی نیاز آن‌ها به قهوۀ پودرشده باشد.

معرفی قهوه صنعتی و کاربرد آن

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، در محیط‌هایی مانند کافی‌شاپ‌ها که نیاز به آسیاب کردن قهوۀ بیشتری است، خرید آسیاب قهوه دستی گزینۀ مناسبی نیست. به این منظور آسیاب‌های برقی ساخته شده‌اند تا بتوانند در مدت زمان کوتاه، حجم زیادی از قهوه را پودر کنند. همچنین برای تهیۀ برخی از اسپرسوها، نیاز است که دانه‌های قهوه بسیار ریز شوند و این امکان در آسیاب دستی وجود ندارد. آسیاب قهوه برقی در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام از آن‌ها دارای یکسری ویژگی ظاهری هستند.

این نوع از آسیاب ازلحاظ شکل تیغه‌ای که دارد، به دو دستۀ تیغه‌ای و دندانه‌ای تقسیم می‌شود. یکی از مزیت‌های خوبی که آسیاب برقی دارد، این است که به شما این امکان را می‌دهد که میزان ریزی قهوه را انتخاب کنید. معمولاً این نوع آسیاب چند گزینه برای خرد کردن دانه‌های قهوه دارند. شما بسته به نیاز و سلیقۀ خود، می‌توانید یکی از کلیدهای موجود را انتخاب کنید.

خرید آسیاب قهوه

معرفی آسیاب قهوه تیغه‌ای و کاربرد آن

یکی از انواع آسیاب‌های برقی، آسیاب قهوه تیغه‌ای است که بسیار پرطرفدار و کاربردی است. این نوع آسیاب همان‌طور که از اسمش پیداست، دارای تیغه‌های تیز برای خرد کردن دانه‌های قهوه است. در این نوع آسیاب، میزان خرد کردن دانه‌های قهوه بستگی به زمانی دارد که آسیاب روشن است، یعنی هرچه زمان بیشتری آسیاب روشن باشد، دانه‌های قهوه بیشتر پودر می‌شوند. مدل‌های جدید آسیاب قهوه تیغه‌ای به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که این امکان را به شما می‌دهند تا زمان آسیاب را بهتر کنترل کنید.

اگر قصد خرید آسیاب قهوه را دارید، آسیاب تیغه‌ای می‌تواند گزینۀ خوبی برای شما باشد، زیرا این نوع آسیاب قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر آسیاب‌ها دارد و برای تازه‌کارها مناسب‌تر است. در کنار مزیت‌های خوب، این آسیاب معایبی نیز دارد که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها یک‌دست نبودن بافت قهوه است، یعنی این آسیاب قادر نیست که همۀ دانه‌های قهوه را به‌صورت یکدست و یکنواخت پودر کند، به همین دلیل شما شاهد تفاوت در اندازۀ ذرات قهوه خواهید بود.

معرفی آسیاب قهوه دندانه‌ای

آسیاب قهوه دندانه‌ای دو تیغه دارد که یکی از آن‌ها ثابت است و دیگری به موتور آسیاب وصل است. این آسیاب دانه‌های قهوه را با دقت بیشتری خرد می‌کند، به همین دلیل یکدست بودن پودر قهوه در این نوع آسیاب بیشتر است. خرید آسیاب قهوه دندانه‌ای به شما کمک می‌کند تا پودری یکدست داشته باشید و میزان کمتری از پودر قهوه را دور بریزید. گفتنی است که این نوع آسیاب دارای قیمت بیشتری نسبت به آسیاب تیغه‌ای هستند و وزن آن‌ها نیز بیشتر است. به‌طورکلی عملکرد آسیاب دندانه‌ای بهتر از آسیاب تیغه‌ای است و برای کافی‌شاپ‌ها و هتل‌ها گزینۀ مناسب‌تری است. آسیاب دندانه‌ای در دو نوع مخروطی و تخت در بازار وجود دارد که هرکدام از انواع آن دارای یکسری ویژگی و کاربرد هستند.

نکات مهمی که هنگام آسیاب کردن قهوه باید به آن‌ها توجه کنیم

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، یکی از مزیت‌های خوب آسیاب قهوه برقی این است که این امکان را به شما می‌دهد که دانه‌های قهوه را در اندازه‌های مختلفی خرد کنید. اگر در خانۀ خود قهوه‌ساز دارید، باید بدانید که برای هر نوع قهوه‌سازی باید دانه‌های قهوه به یک میزان خرد شوند. اگر قهوه‌ساز شما از نوع فرنچ‌پرس است، باید دانه‌های قهوه را به‌صورت درشت خرد کنید. میزان آسیاب قهوه برای آئروپرس فرقی ندارد و این قهوه‌ساز منحصربه‌فرد به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که به اندازۀ دانه‌های قهوه حساس نیست. چنانچه در خانۀ خود اسپرسوساز دارید و می‌خواهید دانه‌های قهوه را برای آن خرد کنید، باید دانه‌ها را به یک پودر نرم تبدیل کنید. به‌طورکلی باید در نظر داشته باشید که میزان آسیاب دانه‌های قهوه باید متناسب با نوع قهوه‌ساز شما باشد. این نکتۀ مهم به شما کمک می‌کند تا یک فنجان قهوۀ خوشمزه درست کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

جمع‌بندی

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که خرید آسیاب قهوه برای افرادی که عاشق قهوه هستند یکی از ضروریات است. با داشتن یک آسیاب قهوه می‌توانید در هر لحظه، یک قهوۀ تازه و خوش‌عطر برای خود درست کنید. آسیاب قهوه ازلحاظ شکل ظاهری و کارایی، در انواع مختلفی تولید می‌شوند. هرکدام از آن‌ها دارای یکسری ویژگی و کاربرد هستند. برای خرید انواع آسیاب قهوه، می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی رست‌ اند رست مراجعه کنید و بهترین آسیاب‌ها را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.