آزمون سراسری مسئولان و مردم - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45553
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : 29 خرداد 1400 - 6:49 |
گزارشی از حضور مقامات پای صندوق‌های رأی

آزمون سراسری مسئولان و مردم

انتخابات 1400 برگزار شد و با تمام فراز و نشیب‌ها و حملات دشمنان شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم. صبح روز گذشته مقامات ارشد کشور نیز پای صندوق‌های رأی آمدند.
آزمون سراسری مسئولان و مردم
حانیه مسجودی 
انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شد و با تمام فراز و نشیب‌ها و حملات دشمنان شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی بودیم. صبح روز گذشته مقامات ارشد کشور نیز پای صندوق‌های رأی آمدند. در همین راستا رهبر معظم انقلاب ساعت ۷ صبح آراء خود را به صندوق‌های سیزدهمین دوره‌ انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراها، میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس انداختند. ایشان در بدو آغاز زمان انتخابات در سراسر کشور، با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ امام خمینی (ره) در انتخابات شرکت کردند. 
 رهبر فرزانه انقلاب: بیاید، تشخیص بدهید و رأی بدهید
رهبر انقلاب در گفت‌وگو با رسانه ملی سخنانی را با ملت ایران بیان کردند که مهم‌ترین محورهای بیانات ایشان به شرح زیر است؛ 
« روز انتخابات، روز ملت ایران است؛ ‌امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند. مردم هستند که با حضور در پای صندوق‌های رأی و با دادن رأی، تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سال‌های آینده معین می‌کنند. 
 امروز متعلق به مردم است و هر کاری که ملت ایران امروز تا شب انجام بدهند، از حضور در کنار صندوق رأی و دادن رأی، سازنده آینده و سرنوشت چندساله ماست. درست به همین دلیل است که عقل و خرد انسان‌ حکم می‌کند که در این آزمون بزرگ ملی و سراسری همه شرکت کنند. 
 این‌که ما مکرر مردم را به حضور در انتخابات دعوت می‌کنیم، اولین اثر و نتیجه این حضور  به خود مردم برمی‌گردد؛ البته با این حضور، کشور و نظام جمهوری اسلامی نیز امتیازات بزرگ در عرصه بین‌المللی به دست می‌آورد. 
بیاید، تشخیص بدهید و رأی بدهید؛ این برای آینده کشور و یکایک مردم اهمیت دارد. 
یک رأی هم مهم است؛ کسی نگوید با یک رأی من چه اتفاقی خواهد افتاد؟ همین یک رأی یک رأی است که آراء میلیونی را رقم می‌زند. 
با نیت خدایی وارد شوید و این کار مهم را هرچه زودتر انجام بدهید؛ تا آخر وقت، ساعات زیادی هست، اما هرچه زودتر این وظیفه را انجام دهید بهتر است. 
ان‌شاء الله خداوند متعال به آراء شما مردم برکت بدهد و بتوانید با آراء خودتان آینده خوبی را برای کشور تدارک ببینید. 
ان شاء الله به برکت حضرت امام رضا (ع) که این ایام متعلق به ایشان است، امروز برای ملت ایران یک جشن باشد و به توفیق الهی همین خواهد شد و ملت از این انتخابات خیر خواهد دید.» 
 حجت‌الاسلام رئیسی: امیدوارم که امانت‌داری نسبت به رأی مردم انجام شود 
همچنین حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه صبح روز جمعه با حضور در مسجدجامع ارشاد شهر ری، رأی خود را به هر چهار صندوق رأی انداخت. 
وی بابیان این‌که امیدوارم که امانت‌داری نسبت به رأی مردم انجام شود، اظهار داشت: «ان شاء الله خداوند کمک کند و دولتی رقم بخورد که برای مردم و در جهت رفع گرفتاری آن‌ها باشد».  
رئیسی بابیان این‌که من تصمیم گرفتم در اولین ساعات رأی خود را به صندوق بیندازم و از هرکسی که مشکلی دارد و ناامید است خواهش می‌کنم که رأی دهد و  از همه مردم و جوانان با هر گویش و هر اقلیم و با هر نگاه سیاسی می‌خواهم پای صندوق بیایند و رأی خود را بیندازند، تصریح کرد: ناراحتی مردم حق است و به دلیل برخی از کاستی‌ها بوده اما اگر دلیل شرکت نکردن باشد اشتباه است.  
رئیسی تأکید کرد: مردم از صندوق رأی ناراحت نباشند و در انتخابات شرکت کنند و من از همه می‌خواهم در انتخابات شرکت کنند تا به نفع مردم و در جهت تغییر در وضعیت آن‌ها اقدامات صورت گیرد. 
محمدباقر قالیباف: راه چاره‌ مشکلات این نیست که با صندوق رأی قهر کنیم 
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز صبح روز جمعه پس از شرکت در انتخابات در محل مسجد ابوذر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «انتخابات فرصت بزرگی برای مردم ماست که چهره مدیریتی کشور را تغییر دهند. 
قالیباف خاطرنشان کرد: راه چاره‌ این نیست که با صندوق رأی قهر کنیم. راه چاره حضور در انتخابات و انتخاب خوب است تا با تحول در مدیریت کشور که ریشه اصلی مشکلات نیز همین مدیریت است و نه کمبود امکانات و اعتبارات، مشکلات را حل کنیم.» 
حسن روحانی: باید مشکلات و مسائلی که در ذهن مردم است را مدنظر قرار دهیم
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح دیروز با حضور در ستاد انتخابات کشور، ضمن بازدید از روند برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراها، نخستین میان‌دوره مجلس یازدهم و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری، رأی خود را به صندوق انداخت.
روحانی پس از انداختن رأی خود در صندوق آراء گفت: «باید مشکلات و مسائلی که در ذهن مردم است را مدنظر قرار دهیم؛ به‌هرحال انتخابات مهم است و علیرغم مشکلات، بازهم باید در پای صندوق حضور یابیم. ای‌کاش هیچ مشکلی از روز ثبت‌نام تا امروز نمی‌داشتیم و امروز شاهد حضور خیلی‌ها می‌بودیم، اما مردم می‌دانند این انتخابات برای سرنوشت کشور چقدر اهمیت دارد.» 
 شرکت زاکانی، قاضی‌زاده هاشمی، رضایی و همتی در انتخابات 
علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  نیز با حضور در حسینیه جماران، آراء خود را به صندوق انداخت. 
وی گفت: «امام ضربه زدن به جامعه اسلامی را جایز نمی‌دانستند. امام مردم‌سالاری دینی را باور داشتند و می‌گفتند مسئولین خاک پای مردم هستند .امام یک تار موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دادند، اما امروز در جامعه کاخ‌نشین داریم.» 
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در انتخابات در حرم مطهر رضوی حضور یافت. 
قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: «حضور در رأی‌گیری تکلیف شرعی است و من بهترین مکان برای انداختن رأی به صندوق انتخابات را حرم امام رضا (ع) دیدم تا با توسل به امام هشتم (ع) این رأی برکت یابد و دولت سالم روی کار آید.»  
وی افزود: «مردم نیز حساسیت موضوع را درک می‌کنند تا رئیس‌جمهوری با پشتوانه رأی مردمی، بسیاری از مشکلات را حل کند و به نتیجه برساند.» 
همچنین محسن رضایی میرقائد نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری صبح دیروز با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شهرری، رأی خود را به صندوق انتخابات انداخت. 
عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی نیز به‌منظور شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد حضور یافت و رأی خود را به صندوق انداخت. 
سردار امیرعلی حاجی‌زاده: قوی‌ترین موشک ما امروز رأی مردم است 
 در ادامه سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح جمعه با حضور در مسجد ابوذر تهران آراء خود را به صندوق انداخت. 
سردار حاجی‌زاده  پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران، گفت: «قوی‌ترین موشک امروز ما رأی مردم است و هر رأی موشکی به قلب دشمن است.» 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه بابیان این‌که اعتراض به وضع موجود را باید با رأی دادن نشان داد نه با قهر کردن با صندوق رأی، تأکید کرد: «حرکت اصلی توسط مردم در حال رخ دادن است و نیاز به رئیس‌جمهوری داریم که فعال باشد و به مشکلات مردم رسیدگی کند.» 
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه،  حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و غلامعلی حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز با حضور در پایگاه‌های گوناگون رأی‌گیری، آراء خود را به صندوق انداختند. 
اسحاق جهانگیری: انتخابات با امنیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است 
از طرفی اسحاق جهانگیری، معاون اول  رئیس‌جمهور پس از انداختن رأی خود در صندوق‌های اخذ رأی در جمع خبرنگاران گفت: «انتخابات با توجه به شرایط کرونایی که باید سلامت مردم در اولویت باشد، در حال برگزاری است که  طبق گزارش‌های وزارت کشور انتخابات در امنیت و آرامش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و مردم هم طبق روال در پای صندوق‌های رأی حضور دارند.»
حضور مقامات کشور در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات 
روز جمعه همچنین شاهد حضور سایر مقامات در حسینیه جماران بودیم. سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام(ره) با حضور در حسینیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت.  
حسینیه جماران روز گذشته همچنین شاهد حضور محسن مهرعلیزاده، نامزد انصراف داده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  صدیقه مصطفوی، دختر گرامی امام خمینی (ره)،
 محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و رئیس دولت اصلاحات بود. 
   آیت‌الله سید احمد خاتمی: باید مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته، سریعا آغاز شود
آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان  پس از انداختن رأی در صندوق در جمع خبرنگاران گفت: تشکیل کابینه متدین، متعهد، متخصص، خستگی‌ناپذیر و دارای مدیریت جهادی ضروری است و یک کابینه قوی و در شأن مردم باید تشکیل تا مشکلات کشور حل‌وفصل شود. 
وی بیان کرد: کار اورژانسی، کاری نیست که فردا و پس‌فردا جواب می‌دهد اما باید مقابله با گرانی‌های افسارگسیخته که کمر ملت را شکسته است، سریعا آغاز شود و باید برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با گرانی‌ها شدید انجام شود.
مسئولان باید از آرای مردم محافظت کنند 
فرآیند رسمی رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح دیروز آغاز و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت. روز گذشته همزمان با برگزاری انتخابات و حضور مردم در شعبه‌های مختلف اخذ رأی در سراسر کشور، رسانه‌های معاند و دشمنان ایران در حال فعالیت و ایجاد دلسردی و شبهه در دل مردم بودند. اما مردم بار دیگر نشان دادند که اگر جریان‌های معاند و دشمن ایران در حال مانور بر کاهش مشارکت هستند، باید برای حفظ ایران و استقلال کشور پای صندوق‌های رأی آمد. از طرف دیگر روز گذشته علاوه بر حضور مقامات و مردم شاهد حضور گسترده جوانان و رأی اولی‌ها پای صندوق‌های رأی بودیم و تحلیل‌های مختلفی از انتخابات ریاست جمهوری دیده می‌شد. در گفت‌وگویی که با برخی از رأی‌دهنده‌ها در یکی از شعبه‌های اخذ رأی در شرق تهران داشتیم مشخص شد برای مردم حفظ دموکراسی و استقلال کشور بسیار مهم است. یکی از رأی‌دهندگان تأکید کرد که اولویت اول مردم حفظ کشور و جلوگیری از دست‌درازی دشمنان و سپس حل مشکلات اقتصادی به‌مرورزمان است.  درنتیجه نکته مهمی که این انتخابات به مسئولان گوشزد می‌کند این است که مسئولیت آن‌ها در این دوره بسیار بیشتر از دوره‌های قبل است. چراکه گله‌مندی مردم از شرایط موجود نسبت به ادوار قبل افزایش‌یافته و نتیجه این انتخابات سرنوشت‌ساز باید بهبود کیفیت مردم باشد تا بار دیگر توانایی انقلاب اسلامی برای مردم و کسانی که در رأی دادن مردد بودند، ثابت شود.
نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای آزمون سراسری مسئولان و مردم بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.