تا به حال به آینده بازی های کامپیوتری فکر کرده اید؟ و با نحوه درآمد زایی از آن آشنایی دارید؟ با ابزار ترید همراه باشید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 63227
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ |

تا به حال به آینده بازی های کامپیوتری فکر کرده اید؟ و با نحوه درآمد زایی از آن آشنایی دارید؟ با ابزار ترید همراه باشید

بازی‌ های کامپیوتری در عصر مدرنیته یکی از صنایع بسیار راهبردی با درآمد های بالا به حساب می آید. ولی سیر تحول این صنعت به قدری پیچیده و در حال توسعه است که پیش‌بینی دقیق آینده‌ آن، کاری بسیار سخت و نشدنی به نظر می آید.
تا به حال به آینده بازی های کامپیوتری فکر کرده اید؟ و با نحوه درآمد زایی از آن آشنایی دارید؟ با ابزار ترید همراه باشید

بازی‌ های کامپیوتری در عصر مدرنیته یکی از صنایع بسیار راهبردی با درآمد های بالا به حساب می آید. ولی سیر تحول این صنعت به قدری پیچیده و در حال توسعه است که پیش‌بینی دقیق آینده‌ آن، کاری بسیار سخت و نشدنی به نظر می آید. با این حال قصد داریم در سایت ابزار ترید تحلیلی بر آینده احتمالی دنیای بازی های کامپیوتری و ارتباط آن با متاورس داشته باشیم و با هم ببینیم که این سرگرمی که به صنعت تبدیل شده است، در آینده چه چیزی برای ما به ارمغان خواهد آورد.

بازی کردن بر بسترهای ابری و بلاکچینی

اولین موردی که میتوانیم برای آینده بازی های کامپیوتری پیش‌بینی نماییم، نیازمندی به سخت‌افزارهای حرفه ای تر است که این رویداد به هیچ عنوان به معنای فاصله گرفتن عموم جامعه و در دسترس نبودن آن نخواهد بود بلکه در آینده ای نزدیک می‌توانیم انتظار ادغام شدن سیستم‌های بازی سازی با سامانه‌های ابری و متاورس را داشته باشیم . این اتفاق به این معنا است که دیگر نیازی نخواهد بود که بار پردازش سنگین سخت‌افزاری فقط بر روی دستگاه شما قرار داشته باشد بلکه می‌توانید با دستگاهی که از نظر سخت‌افزاری بسیار محدودتر نیز به سرورهایی نیرومند متصل شده و از انجام بازی لذت ببرید. برای نمونه می توان به بازی دسنترالند اشاره کرد که بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده و شما می توانید با استفاده از یک مرورگر در آن به بازی بپردازید.

البته نخستین گام برای تحقق این آینده ساخت بازی های با کیفیت بیشتر بر بسترهای ابری و بلاکچینی است که می توان به بازی استار اطلس است ولی در قسمت سخت افزار هم میتوان به کنسول بازی OnLive که دقیقا از مکانیزم مذکور تبعیت می‌کند، اشاره کرد ولی در زمان فعلی (مخصوصا در کشور خودمان) ساختار شبکه‌های ارتباطی اینترنت به‌ اندازه کافی و مورد نیاز که باید برای این نوع فعالیت ها نیرومند نیستند.

بازی های بلاکچینی موجود

  1. بازی دسنترالندبازی دسنترالند یا زمین غیر متمرکز یک بازی متاورسی (جهان مجازی) غیر‌متمرکز است. این بازی را میتوان تا حدودی شبیه به بازی دومین زندگی (Second Life) است اما تفاوت بزرگ دسنترالند با دومین زندگی این است که بازی دسنترالند روی بستر بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود و به صورت کلی برای حمایت از ایجاد، توسعه، میزبانی و فروش اموال مجازی بازی ایجاد شده است.
  2. بازی استار اطلس
    بازی استار اطلس (Star Atlas) یک بازی بلاکچینی به‌سبک MMO با مدلی فضایی و کهکشانی است. MMO یا Multiplayer Online Game به بازی‌هایی می گویند که چند بازیکن به‌ صورت آنلاین و برخط می توانند تیم تشکیل دهند و به رقابت با یکدیگر بپردازند. این بازی استراتژیک که طبق داستان بازی در آینده‌ای بسیار دور در سال‌ ۲۶۲۰ اتفاق می‌افتد، بازیکن‌ ها با نقش‌آفرینی در بازی به‌جای کاراکترهای مختلف موجود به کاوش در فضا پرداخته و به‌ وسیله سفینه‌های فضایی به تمامی نقاط بازی یا کهکشان پرواز می کنند و بر سر استخراج منابع طبیعی و دارایی‌های موجود با سایر تیم‌ها رقابت می‌کنند.
  3.  بازی آکسی اینفینیتی
    بازی اکسی اینفینیتی رقابت کارتونی هیولاهایی بانمک و رنگارنگ است که آنها را اکسی می نامند. این بازی روی بلاک چین اتریوم و به‌ کمک سایدی چینی به نام رونین (Ronin) انجام شده است. این ساید چین برای کاهش کارمزد‌ها و تأخیرهای موجود در شبکه اتریوم و تراکنش‌های اکوسیستم داخل بازی به‌ کار می‌رود. رقابت‌ها در بازی اکسی اینفینیتی به‌ صورت نوبتی انجام می شود و بازیکنان آن با کامپیوتر یا بازیکنان آنلاین دیگر مبارزه می‌کنند.
  4. بازی سند باکس
    در بازی سندباکس، همه بازیکنان قادر هستند بازی‌های ۳ بعدی به صورت رایگان بسازند و مشارکت در یک متاورس پهناور غنی از ساخته‌ها و تجربیات شگفت‌انگیز را تجربه کنند. بازی سند باکس دارای یک توکن محلی به نام SAND است که پایه ی تمام تراکنش‌ها و فعالیت‌های داخل بازی محسوب می‌شود. علاوه بر ارز سند، توکن‌های دیگری نیز وجود دارند مانند LAND و ASSET . توکن های لند نوعی توکن NFT مبتنی بر استاندارد ERC-721 و نماینده قطعات دیجیتالی ملک و املاک بازی هستند. ASSETها نیز بر اساس استاندارد ERC-1155 ساخته شده اند و برای استفاده در Game Maker کاربرد دارند.

آینده بازی ها ، دنیای مجازی و مشکلات آن

مورد دیگری که آینده بازی‌های کامپیوتری برای ما به ارمغان خواهند آورد، ورود به دنیای واقعیت های مجازی است، تناقضی بزرگ که دنیایی واقعی برای ما می سازد. واقعیت مجازی به‌عنوان مقصد ایده‌آلی برای بازی‌های کامپیوتری به شمار می رود ولی این مبحث به همین میزان ساده نخواهد بود زیرا با نشستن ثابت در یک مکان و بیش‌ از حد ، می‌توان انتظار داشت که موجی از بیماری‌ها به سراغ انسان ها بیاید و آینده ای تاریک که بسیاری برای گیمرها متصور می شدند، جامه عمل به تن کند. به این ترتیب باید به‌صورت دقیق‌تر گفت که آینده بازی‌های کامپیوتری متعلق به واقعیت افزوده است. در واقعیت افزوده به نسبت واقعیت مجازی، شاهد وجود کلیدی به نام تعامل هستیم و کاربران سیستم‌های واقعیت افزوده برای تعامل با محیط اطراف خود نیاز به فعالیت خواهد داشت.

کلید مشکلات بازی های کامپیوتری کجاست؟

برای نمونه بازی جدید واقعیت افزوده به نام Pokemon Go را در نظر داشته باشید، این بازی که سرورهای آن به علت حجم بالای کاربر و شلوغی بیش‌ازحد با مشکل روبرو شده است ، به‌ سادگی بازیکن را به حرکت در شهر وا‌ می‌ دارد تا بازیکن بتواند موجودات درون بازی را در نقاط تعیین شده شهر در دنیای واقعی، بیابد (البته این بازی فقط عکسی از نسخه مجازی آن‌ها را در تلفن همراه هوشمند فرد ثبت خواهد کرد.) با این حال بازی Pokemon Go نمونه‌ای پیش پا افتاده از امکان استفاده از واقعیت افزوده است. با توجه به این موضوع در نظر داشته باشید که شما بتوانید دنیای بازی های کامپیوتری را با دنیای واقعی تلفیق و ادغام کنید و شاهد ورود نیروهای نظامی بازی به داخل خانه یا اتاق خود باشید و از مبلمان منزل خود برای سنگر گرفتن و مبارزه با آن‌ها استفاده کنید، این آینده بازی در سیستم‌های واقعیت افزوده است.

لیگ های بازی و شغل بازی کردن

مورد بعدی که باید به آن اشاره کرد، حرفه‌ای شدن مبحث بازی کردن است. امروزه لیگ‌های جهانی ورزش‌های دیجیتال که به انجام بازی‌هایی مانند لیگ افسانه‌ها (League of legends) اختصاص یافته اند، میلیون‌ها دلار از این کار درآمد کسب کرده اند و میلیون‌ها نفر بیننده پر و پا قرص را نیز به دست آورده است. گیمرهای این بازی ها دیگر بازی نمی‌کنند بلکه شغل آن‌ها بازی کردن است.

از سوی دیگری شاهد این هستیم که باشگاه‌های مطرح ورزشی جهان به سراغ استخدام گیمرها می‌روند، باشگاه هایی مانند منچسترسیتی، وستهام، شالکه، ولفسبورگ و چندین باشگاه دیگر، فیفا بازهای حرفه‌ای خود را استخدام کرده‌اند تا تنها برای آن‌ها بازی کنند و در ازای آن به این افراد حقوق پرداخت می‌کنند. به این ترتیب می‌توان در آینده‌ای نزدیک، بازی کردن را به‌عنوان یک ردیف شغلی و منبع درآمد بسیار بزرگ برای گیمرها نیز به‌حساب کرد.

آیا تا به حال به زمان های قدیم فکر کرده اید؟

از سوی دیگر باید گفت که رقابت سخت افزاری و کنسولی امروزی که شاهد آن هستیم، عملا نابود و از بین خواهد رفت. جهان فناوری بسیار بی‌رحم است و فناوری‌هایی که شاید هیچ‌کدام از ما توانایی تصور جهانی بدون آن‌ها را در ذهن خود نداشتیم، از رده خارج شدند و با نسلی متفاوت جایگزین شدند. برای درک این موضوع کافی است تنها به سراغ خاطرات پدر و مادران خود بروید و از آنها در مورد وسایل مورد استفاده آنها سوال کنید، دوربین، تقویم، دفترچه تلفن، دفترچه یادداشت، ضبط‌‌ صوت، رادیو و … به‌عنوان ابزارهایی مستقل به‌حساب می‌آمدند ولی در دنیای ما همه این ابزارها در تلفن‌های همراه هوشمند و غیرهوشمند نیز به‌راحتی در دسترس اند.

پیشرفت روز افزون و تغییر راهبردها

کامپیوترهای خانگی که زمانی داشتن آن برای بسیاری از ما آرزو بود، به‌تدریج ارزش خود را در خانه‌ها از دست دادند و سیستم های جدید تر و کوچکتری به نام لپ تاپ جای آنها را گرفت و به‌عنوان فناوری همه‌گیر، شروع به فتح بازار تکنولوژی ها کردند. این روند با آمدن تبلت و تلفن‌های همراه هوشمند امروزی نیز دوباره در حال تکرار است و یک وسیله جای خود را به وسیله ای دیگر می دهد و امروزه نیز بازار فروش لپ‌تاپ‌ها نیز در لبه سراشیبی سقوط قرار گرفته است. به این ترتیب کنسول‌های تخصصی بازی نیز جای خود را به سیستم‌های عمومی‌تر خواهند بخشید.

البته این به این معنی نیست که غول‌های بزرگ تکنولوژی و بازی سازی مانند مایکروسافت ، سونی و نینتندو از این رقابت تنگاتنگ کنار خواهند کشید بلکه به‌جای داشتن یک کنسول بازی لوکس و اختصاصی یا یک سیستم برای بازی های کامپیوتری، می‌توان انتظار عرضه محصولاتی جامع‌تر و با کیفیت بیشتری را از آن‌ها داشت.

نتیجه گیری

البته تمامی این موضوعاتی که درباره آنها صحبت شد، مواردی جامع و کلی از چشم‌انداز صنایع بازی جهان در طول ۱۵ الی ۲۰ سال آینده هستند و جزئیات آن‌ها ممکن است به دلیل ظهور تکنولوژی های نوظهوری مانند بلاکچین و متاورس تفاوت‌هایی بسیار عمده داشته باشند ولی چیزی که واضح است، قدرت بیشتر این صنعت است و به نظر می‌رسد که ما شاهد دورانی طلایی برای بازی‌های کامپیوتری نیمه تخصصی و کنسول‌هایی با محدودیت‌های مکانی بوده‌ایم. بازی‌های کامپیوتری نیز مانند تمامی صنایع دیگر به‌سوی آنلاین و برخط شدن پیش خواهند رفت و باید از مسیر پیشرفت این تکنولوژی لذت کافی را برد.

به نظر شما این صنعت (بازی های کامپیوتری و کنسولی) و صنایع وابسته به آن چه آینده‌ای را خواهد داشت؟ فکر می‌کنید کدام‌یک از موارد اشاره شده در این مقاله، در سریعترین زمان ممکن به وقوع خواهند پیوست؟! نظرات خود را با ما در میان بگذارید و بگویید که دوست دارید که آینده بازی‌‌ های کامپیوتری به چه شکلی باشد؟

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.