جانبازان زیر ۲۵ درصد می‌توانند وام مسکن بگیرند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 98578
  پرینتخانه » اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۵ |

جانبازان زیر ۲۵ درصد می‌توانند وام مسکن بگیرند

رئیس بنیاد شهید گفت: جانبازان زیر ۲۵ درصد می‌توانند وام مسکن بگیرند؛ کمک معیشتی نیز به گروهی از آنان پرداخت می‌شود که ۱۲۰ هزار نفر شامل آن می‌شود و به طور متوسط به هرکدام ۶ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.
جانبازان زیر ۲۵ درصد می‌توانند وام مسکن بگیرند
امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست پاسخگویی بر خط معاون رئیس جمهور و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در رابطه با امور جانبازان زیر ۲۵ درصد گفت: خدمات بنیاد به موجب قانون اداره می شود و به جانبازان زیر ۲۵ درصد طبق قانون حقوق تعلق نمیگیرد. اگر قانون بگوید که به گروهی حقوق بدهید دولت تامین مالی کرده و بنیاد نیز پرداخت خواهد کرد؛ در قانون میزان جانبازی ملاک است و نه میزان حضور در جبهه.رئیس بنیاد شهید گفت: جانبازان زیر ۲۵ درصد می توانند وام مسکن می بگیرند؛ کمک معیشت نیز به گروهی از آنان پرداخت می شود که ۱۲۰ هزار نفر شامل آن می شود و به طور متوسط به هرکدام ۶ میلیون تومان تعلق می گیرد.
قاضی زاده در رابطه با حقوق مستمری بگیران گفت: عدد مستمری بگیر ها قانون اعلام کرده است که سازمان برنامه بودجه تامین اعتبار میکند و پیش بینی شده بود آن مستمری معادل بازنشگستگان باشد اما مجلس آن را تغییر داده و مقرر کرد که حقوق این افراد به اندازه کارمندان باشد بدون اینکه بار مالی آن دیده شود. به مراکز مختلف نامه دادیم که این مسئله اجرا نشده و پس از آن به معاون اول نامه داده شد که ایشان به سازمان برنامه بودجه نامه زدند و در ادامه مقرر شد که تا سقف حقوق بازنشستگان به مستمری بگیران پرداخت شود تا پس از آن تعیین تکلیف شود اما تا به حال در این جهت اقدامی صورت نگرفته است.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.