کدام درد زانو را جدی بگیریم؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 93480
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ |

کدام درد زانو را جدی بگیریم؟

زانو یکی از بزرگ ترین مفاصل لولایی بدن انسان است؛ که به دلیل انجام فعالیت های سخت و پرفشار، تحمل وزن بدن و تحرک اندام های تحتانی، صدمات زیادی را متحمل می شود.
کدام درد زانو را جدی بگیریم؟

زانو یکی از بزرگ ترین مفاصل لولایی بدن انسان است؛ که به دلیل انجام فعالیت های سخت و پرفشار، تحمل وزن بدن و تحرک اندام های تحتانی، صدمات زیادی را متحمل می شود. اغلب افراد توجهی به سلامت مفصل زانو ندارند؛ تا اینکه ناراحتی یا مشکلی را در این ناحیه احساس کنند. برخی از مشکلات مفصل زانو بسیار جزئی هستند و به صورت موقتی در صورت انجام کارهای سنگین یا فعالیتی سخت بروز می کنند. اما نوع دیگری از دردهای مفصل زانو جدی هستند و باعث مختل شدن عملکرد طبیعی این عضو می شوند. سوالی که در اینجا مطرح می شود؛ این است که کدام درد زانو جدی است؟ یا برای درمان کدام درد زانو باید به پزشک دکتر زانو مراجعه شود؟ در ادامه این محتوا شما را با انواع درد زانو و خطرات جدی آن که لازم است برای درمان آن فوراً به متخصص زانو مراجعه شود، می پردازیم.

images_1698663297_653f8b8101ed9.jpg

علت درد زانو چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره دردهای جدی و خطر آفرین زانو صحبت کنیم؛ بهتر است کمی با ساختار مفصل زانو و علت های شایع اختلالات و بیماری هایی که در این ناحیه به وجود می آید، آشنا شوید. اگرچه مفصل زانو عملکردی شبیه به یک لولا دارد؛ اما ساختار آن بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که غالب مردم تصور می کنند.

مفصل زانو متشکل از تاندون، ماهیچه همسترینگ و چهار سر ران، رباط، مینیسک، استخوان درشت نی، کشکک، استخوان ران و اجزای دیگر است. هرگونه اختلال و آسیب دیدگی در این اجزا باعث حس درد و ناراحتی در مفصل زانو می شود. در ادامه برخی از علت های شایع درد زانو آورده شده است؛ که عبارتند از:

  • انجام فعالیت های سنگین در دوران جوانی
  • انجام یک کار به صورت مداوم مانند راه رفتن زیاد
  • انجام ورزش های سنگین
  • اضافه وزن و چاقی
  • تصادفات و برخورد شدید جسم سنگین به زانو

چگونه تشخیص دهیم که درد زانو جدی و خطرناک است؟

بسیاری از مردم زمانی درد زانو را جدی می گیرند که به دلیل یک سانحه یا ضربه شدید اتفاق افتاده باشد. اگرچه که این موضوع درست است و معمولاً درد زانو ناشی از تصادف یا ضربه شدید خطرناک است؛ اما باید به این نکته توجه شود که بیماری ها و اختلالات متعددی در دراز مدت می توانند یک تهدید برای زانو باشند و در صورت درمان نشدن، یک خطر جدی تلقی شوند.

علاوه بر دردهای ناشی از ضربات شدید و سنگین، اگر برای مدت طولانی است که در ناحیه زانو احساس درد می کنید؛ لازم است پیگیر علت بروز آن شوید. دردهای مزمن زانو نشانه دهنده یک بیماری یا عارضه ای خاص در این مفصل هستند؛ که اگر در زمان مناسب برای درمان آن ها اقدام نشود؛ می توانند عملکرد زانو را به طور کامل مختل کنند.

آیا مراجعه به دکتر ارتوپد برای درمان دردهای جدی مفصل زانو ضروری است؟

پاسخ این سوال، بله است! تمام کسانی که در مفصل زانو احساس می کنند؛ باید برای درمان به پزشک متخصص زانو مراجعه کنند. دردهای مزمن در صورت درمان نشدن باعث به وجود آمدن مشکلات غیر قابل جبرانی می شوند؛ بنابراین؛ فکر بهبودی خود به خودی مفصل زانو را از ذهنتان بیرون کنید و در زمان مناسب برای حل مشکلات این مفصل مهم در بدن، به پزشک متخصص مراجعه کنید. البته اگر اطمینان دارید که درد جزئی مفصل زانو به دلیل انجام یک فعالیت سنگین و پرفشار است؛ نیازی به مراجعه به پزشک ندارید.

images_1698663318_653f8b962a15d.jpg

در صورت مشاهده چه علائمی سریعاً برای درمان باید به جراح یا دکتر زانو مراجعه کنیم؟

بعد از آشنایی با دردهای جدی زانو، بسیاری از شما کاربران، ممکن است‌ این سوال در ذهنتان ایجاد شود که در زمان بروز کدام علائم و نشانه ها، فوراً باید به پزشک متخصص زانو مراجعه کنیم؟ پزشکان و متخصصان ارتوپد توصیه می کنند در صورت مشاهده علائمی که در ادامه گفته شده است؛ فوراً به یک متخصص زانو مراجعه کنید. این نشانه ها عبارتند از:

  • تغییر فرم یا شکل مفصل زانو در مقایسه با زانوی دیگر
  • بی ثباتی مفصل زانو و ناتوانی آن برای تحمل وزن بدن
  • احساس درد شدید حتی در زمان استراحت
  • شنیدن صداهای غیر طبیعی از مفصل زانو
  • اختلال در عملکرد مفصل زانو و ناتوانی در انجام حرکات ساده و فعالیت های روزانه

مراجعه به پزشک

تمام دردها و نشانه هایی که در مفصل زانو و اجزای تشکیل دهنده آن تجربه می کنید؛ دارای علت خاصی هستند؛ بنابراین؛ لازم است تا برای اطلاع از علت درد در مفصل زانو به یک دکتر ارتوپد یا متخصص زانو مراجعه کنید. اگر به دنبال یک دکتر و جراح زانو برای رفع دردهای جدی مفصل زانو هستید؛ پیشنهاد می کنیم به مطب دکتر عباس بهراد مراجعه کنید.

دکتر عباس بهراد متخصص ارتوپدی و جراح زانو و لگن، با بیشتر از ۱۵ سال سابقه و انجام بیش از ۳ هزار جراحی زانو و لگن، به عنوان یکی از بهترین جراحان زانو شناخته می شود. در صورت مراجعه به مطب ایشان می توانید تا سالیان طولانی خود را از دردهای ناراحت کننده زانو راحت کنید و مانع پیشرفت و بروز مشکلات خطرناک تر در مفصل زانو شوید.

images_1698663329_653f8ba15f4b9.jpg

تماس با مطب دکتر عباس بهراد

آدرس: تهران، خیابان گاندی شمالی، کوچه صانعی، پلاک ۱۹ (ساختمان پزشکان نشاط)، طبقه ۴، واحد ۱۲

تلفن تماس: ۸۸۷۹۲۱۴۹

آدرس سایت: https://dr-behrad.com

آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr.behrad_abbas

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.