۵ راه درمان ریزش مو مردان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 91440
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ |

۵ راه درمان ریزش مو مردان

همه مردم دوست دارند که موهایی سالم، براق و پرپشت داشته باشند. ممکن است زمانی که در حمام هستید متوجه شوید که مقدار زیادی از موهای شما ریخته‌اند. بسیاری از افراد در زمان مواجه شدن با این شرایط فکر می‌کنند که بیمار شده‌اند و سلامتی آن‌ها در خطر است.
۵ راه درمان ریزش مو مردان

همه مردم دوست دارند که موهایی سالم، براق و پرپشت داشته باشند. ممکن است زمانی که در حمام هستید متوجه شوید که مقدار زیادی از موهای شما ریخته‌اند. بسیاری از افراد در زمان مواجه شدن با این شرایط فکر می‌کنند که بیمار شده‌اند و سلامتی آن‌ها در خطر است. اما باید بدانید که ریزش مو ممکن است در هر سنی و برای هر کسی اتفاق بیفتد. اگر چه ممکن است احساس کنید که موهای زیادی را از دست داده‌اید، اما ریزش مو کاملا طبیعی است. تعداد تار مویی که هر فرد در یک روز از دست می‌دهد تقریبا ۸۰ تار خواهد بود. اما اگر احساس کردید که ریزش موی شما غیرمعمول شده است، باید به فکر درمان آن باشید. در این مطلب می‌خواهیم بهترین راه‌های درمان ریزش مو مردان را به شما معرفی کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

درمان خانگی ریزش مو

برای درمان ریزش مو مردان می‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کنید. یکی از بهترین درمان‌ها برای ریزش مو، ماساژ پوست سر است. ماساژ باعث افزایش جریان خون در پوست سر می‌شود و به افزایش رشد مو کمک خواهد کرد. مطالعات نشان داده‌اند مردانی که هر روز به مدت ۴ دقیقه پوست سر خود را با استفاده از دستگاه ماساژور ماساژ می‌دهند، موهای ضخیم‌تر و پرپشت‌تری خواهند داشت. از نوک انگشتانتان هم می‌توانید برای ماساژ استفاده کنید.

درمان خانگی دیگری که برای درمان ریزش مو مردان موثر است، آب پیاز است‌. بسیاری از افراد معتقدند که گوگرد موجود در آب پیاز می‌تواند منجر به رشد مجدد موها شود. همانطور که می‌دانید حنا نیز خواص درمانی زیادی برای موها دارد‌. حنا از آسیب به مو جلوگیری می‌کند، ریزش مو را کاهش می‌دهد و باعث سلامت پوست سر خواهد شد.

درمان ریزش مو با طب سنتی

در طب سنتی از گیاهان طبیعی برای درمان ریزش مو مردان استفاده می‌شود. برای مثال گیاه آمله یا انگور فرنگی می‌تواند به سلامت موها کمک کند. این گیاه حاوی ویتامین C، آنتی اکسیدان و مواد مغذی ضروری است که فواید شگفت‌انگیزی برای پوست و مو دارند. شما می‌توانید پودر خشک این گیاه را بر روی پوست سر خود بمالید یا گیاه آمله را همراه با غذا میل کنید.

دانه‌های شنبلیله نیز خواص درمانی برای موها خواهند داشت. این دانه‌ها سرشار از پتاسیم، ویتامین C و نیکوتینیک اسید هستند و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند. برای استفاده از این دانه‌ها باید از یک شب قبل آن‌ها را خیس کنید. سپس با کمی کشک مخلوط نمایید تا خمیری شکل شوند. این خمیر را بر روی پوست سر بمالید و ۳۰ دقیقه بعد بشویید.

درمان ریزش مو مردان با دارو

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای درمان ریزش مو، مصرف دارو است. داروهایی که برای درمان ریزش مو مصرف می‌شوند باید حتما توسط پزشک تجویز شده باشند. متخصصان معمولا از دو داروی موثر برای رفع این مشکل کمک می‌گیرند. یکی از این داروها ماینوکسیدیل (روگین) است که در ابتدا برای بیمارانی که فشار خون بالا داشتند تجویز می‌شد.

پس از گذشت زمان تولیدکنندگان این دارو متوجه شدند که ماینوکسیدیل باعث افزایش موهای زائد می‌شود. همین مسئله باعث شد که از این دارو برای درمان طاسی مردان استفاده شود. نحوه عملکرد ماینوکسیدیل نیز به این صورت است که با گشاد کردن فولیکول مو، باعث افزایش ضخامت تارهای مو خواهد شد.

داروی دیگری که برای درمان ریزش مو موثر واقع شده است، فیناستراید نام دارد. این دارو برای درمان طاسی جلوی سر ‌و طاسی با الگوی مردانه به کار می‌رود‌. فیناستراید فقط مختص مردان است و استفاده آن توسط زنان باردار یا شیرده و کودکان می‌تواند باعث بروز مشکل شود‌. مزیتی که فیناستراید نسبت به ماینوکسیدیل دارد این است که فقط موهای سر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث رشد موهای زائد بدن نخواهد شد.

درمان ریزش مو با مزوتراپی

یکی از جدیدترین روش‌هایی که برای جوانسازی پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است، مزوتراپی نام دارد. در این روش برای درمان ریزش مو، مواد مغذی و تقویت کننده‌هایی را به پوست سر تزریق می‌کنند. این روش مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

افزایش استحکام و سلامت موها

در روش مزوتراپی، پیازهای مو و پوست سر را تغذیه می‌کنند و در نتیجه باعث تقویت استحکام و سلامت موها خواهند شد.

کاهش ریزش مو

این روش نه تنها از ریزش مو جلوگیری می‌کند؛ بلکه می‌تواند موهای از دست رفته را نیز بازیابی کند.

افزایش رشد مو

مزوتراپی متابولیسم را افزایش می‌دهد و منجر به ضخیم شدن موها و افزایش سرعت رشد آن‌ها خواهد شد.

درمان ریزش مو مردان با کاشت مو

اگر به دنبال یک روش قطعی برای درمان ریزش مو هستید، کاشت مو بهترین گزینه برای شما خواهد بود. کاشت مو یک جراحی است که در آن از بخش اهدا کننده، مو برمی‌دارند و آن‌ها را به بخش‌هایی که کم پشت یا طاس شده‌اند، منتقل می‌کنند. اولین بار در ایالات متحده و دهه ۱۹۵۰ کاشت مو انجام شد. در سال‌های اخیر این روش پیشرفت‌های زیادی داشته و دیگر مانند گذشته انجام نمی‌شود.

این عمل در مطب و توسط پزشک انجام می‌شود. در ابتدا پزشک پوست سر مراجعه کننده را به خوبی تمیز می‌کند. سپس با تزریق دارو، قسمت تحت جراحی و قسمت اهدا کننده را بی‌حس خواهد کرد. در مرحله بعد از دو روش برای کاشت مو می‌توان استفاده کرد. یکی از آن‌ها روش استخراج واحد فولیکولی یا FUE و دیگری روش جراحی نوار واحد فولیکولی یا FUSS است‌.

جمع بندی

ریزش مو یک مشکل نگران کننده است که در همه افراد به خصوص مردان ممکن است ظاهر شود. برای درمان این مشکل ابتدا باید علت آن را پیدا کنید، سپس روش‌های درمانی را امتحان نمایید. همانطور که گفته شد روش‌های مختلفی برای درمان ریزش مو مردان وجود دارد. شما می‌توانید در ابتدا از درمان‌های سنتی و خانگی استفاده کنید و در صورت نتیجه ندادن، دارو درمانی را امتحان کنید.

البته توجه داشته باشید داروهایی که مصرف می‌کنید باید حتما توسط متخصص پوست و مو تجویز شده باشند. برای اینکه بتوانید به طور قطعی ریزش مو را درمان کنید باید از بهترین متخصصان و مجهزترین کلینیک‌ها کمک بگیرید. کلینیک پارسی با کادر مجرب خود می‌تواند ریزش موی شما را درمان کند و موهایی زیبا، درخشان و پرپشت برای شما به همراه آورد. برای تماس با کلینیک پارسی به سایت clinicparsi.com مراجعه کنید و یا با شماره ۰۳۱۳۴۳۹۴۵۸۸ تماس بگیرید.

تایتل: ۵ راه درمان ریزش مو مردان

دیسکریپشن: راه درمان ریزش مو مردان می تواند بسیار ساده باشد و در منزل با روش های خانگی صورت پذیرد. همچنین روش های پزشکی بسیاری مثل کاشت مو برای درمان ریزش موها وجود دارد.

عکس ۱: الگوی ریزش مردانه – درمان ریزش مو

عکس ۲: داروهای گیاهی برای درمان ریزش مو با طب سنتی

عکس ۳: مرد بعد از کاشت مو

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.