روش‌های شست و شوی فرش دستباف در مراکز قالیشویی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 89229
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ |

روش‌های شست و شوی فرش دستباف در مراکز قالیشویی

امروزه در بازار انواع مختلفی از فرش‌ها وجود دارند که در میان تمامی آن‌ها فرش‌های دستباف به علت اینکه از الیاف طبیعی سخته شده‌اند ارزش بسیاری دارند. فرقی نمی‌کند این فرش‌ها در چه ابعاد و اندازه‌ای هستند، در هر صورت گرانبها هستند و حتما باید حواس خود را جمع کنید تا از این نوع فرش‌ها به خوبی مراقبت کنید.
روش‌های شست و شوی فرش دستباف در مراکز قالیشویی

امروزه در بازار انواع مختلفی از فرش‌ها وجود دارند که در میان تمامی آن‌ها فرش‌های دستباف به علت اینکه از الیاف طبیعی سخته شده‌اند ارزش بسیاری دارند. فرقی نمی‌کند این فرش‌ها در چه ابعاد و اندازه‌ای هستند، در هر صورت گرانبها هستند و حتما باید حواس خود را جمع کنید تا از این نوع فرش‌ها به خوبی مراقبت کنید.

یکی از راه‌های حفظ و نگه‌داری از فرش‌های دستباف آن است که حتما به فکر شست و شوی دوره‌ای آن‌ها باشید. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با روش شست و شوی فرش دستباف نکاتی را برای شما دوستان بیان کنیم.

اگر شما در شهر زیبای شیراز ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات قالیشویی‌ها را دارید بهتر است، پیشنهاد ما به شما قالیشویی شیراز است. برای استفاده از خدمات این قالیشویی وارد لینک

https://shiraz-carpet-cleaning.ir شوید. برای آگاهی از روش‌های شست و شوی فرش دستباف ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

نحوه شست و شوی فرش دستباف

اولین مرحله برای شست و شوی فرش دستباف بررسی فرش است. در مراکز قالیشویی معتبر ابتدا فرش‌ها را از هر نوعی که باشند بررسی کرده و بعد از آن بهترین روش شست و شوی فرش و مناسب‌ترین ماده شوینده را انتخاب می‌کنند.

به همین دلیل باید حتما حواستان به انتخاب مرکز قالیشویی معتبر باشد، زیرا در مراکز معتبر مراحلی که بیان کردیم زیر نظر متخصص انجام می‌شود و خیال شما از این بابت راحت خواهد بود که فرش‌های دستباف شما دچار آسیب نخواهند شد.

به همین منظور شما می‌توانید برای استفاده از خدمات مراکز قالیشویی آنلاین به لینک زیر

https://online-carpets.ir مراجعه نمایید. در ادامه به بررسی نحوه شست و شوی فرش دستباف در مراکز قالیشویی معتبر خواهیم پرداخت، ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

گردگیری فرش دستباف

بعد از آنکه توسط متخصصین مجموعه نحوه شست و شوی فرش دستباف و نوع مواد شوینده متناسب با فرش شما انتخاب شد، نوبت به اولین مرحله از شست و شوی فرش می‌رسد و آن مرحله گردگیری فرش است. مرحله گردگیری فرش بدین صورت انجام می‌شود که کارکنان از دستگاه تخصصی استفاده می‌کنند که مکش بالایی داشته و قادر است آلودگی و ذرات گرد و غبار موجود بین الیاف فرش را تمیز کند.

با انجام این مرحله تا حد بسیاری آلودگی و آلاینده‌های جامد موجود از فرش شما خارج می‌شود. اگر در شهر کرج ساکن هستید و شست و شوی دوره‌ای فرشتان فرار رسیده بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید و برای استفاده از خدمات معتبرترین مراکز قالیشویی کرج به لینک زیر

https://karaj-carpet.ir مراجعه کنید.

خیس کردن و شست و شوی فرش

در این مرحله از مواد ضد عفونی کننده استفاده می‌کنند تا بوی نامطبوع فرش دستباف شما را از بین ببرند. مواد ضد عفونی کننده باکتری‌های موجود در بافت فرش را از بین می‌برند. یکی از عوامل ایجاد بوی نامطبوع، رطوبت است به همین دلیل افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که رطوبت آنجا زیاد است بهتر است حتما حواسشان به شست و شوی دوره‌ای فرششان باشد.

بعد از آنکه با استفاده از مواد ضد عفونی کننده فرش را از شر بوی نامطبوع خلاص کردند، نوبت به خیساندن فرش می‌رسد و بعد از انجام این مراحل فرش کاملا برای لکه گیری‌ آماده می‌شود.

نرم شدن

در مواردی مانند ادرار حیوان خانگی یا ریخته شدن مواد قندی روی فرش، امکان دارد الیاف فرش سفت شده باشند، در این هنگام از صابون‌های ملایم استفاده می‌کنند تا دوباره نرمی و لطافت الیاف فرش بازگردد.

خشک کردن فرش دستباف

بعد از آنکه مرحله آبکشی تمام می‌شود فرش‌ها به اتاقی فرستاده می‌شوند تا به طور کامل خشک شوند. دمای این اتاق‌ها کاملا کنترل شده است و به فرش آسیبی نمی‌رساند.

با چه روشی در منزل فرش‌های دستباف خود را تمیز کنیم؟

در این قسمت روش تمیز کردن فرش دستباف را در منزل برای شما بیان خواهیم کرد که با انجام آن می‌توانید حتی به صورت عمقی فرش‌ دستباف خود را تمیز کنید. شما تنها به یک اسفنج و آب و مواد شوینده احتیاج دارید. نکته مهم آن است که حتما از مواد شوینده مناسب و باکیفیت و همچنین ملایم استفاده کنید تا اگر در مرحله‌ای از انجام کار اشتباهی صورت گرفت به بافت فرش آسیبی وارد نشود.

برای این کار باید مواد شوینده را با آب رقیق کرده و محلولی تهیه کنید. سپس اسفنج را به آن آغشته کنید و به صورت شبکه‌ای تمامی سطوح فرش خود را تمیز کنید. باید حواستان باشد اسفنج خود را مرتبا تمیز کرده و سپس از آن برای تمیز کردن نواحی دیگر استفاده کنید. بعد از آنکه فرش خود را به خوبی از انواع آلودگی‌ها پاک کردید، باید با آب آن را شست و شو دهید تا مواد شوینده از روی آن پاک شوند.

اگر در انتهای کار دیدید که هنوز هم مقداری مواد شوینده در فرش باقی‌‌مانده، مرحله آبکشی را مجددا تکرار نمایید. برای آنکه متوجه شوید نوع مواد شوینده‌ای که انتخاب کرده‌اید مناسب فرش شما است یا خیر، می‌‎توانید مقداری از آن را بر روی گوشه‌ای از فرش خود تست کنید. اگر تغییر رنگ نداد در اینصورت می‌توانید از ماده شوینده انتخابی خود برای شست و شو استفاده کنید.

در آخر باید بیان کنیم حتما بعد از آبکشی باید فرش خود را به مکانی منتقل کنید تا به صورت کامل خشک شود زیرا در صورت باقی‌ماندن آب در بافت فرش، بوی نامطبوع ایجاد شده و همچنین باعث ایجاد رنگ زرد در فرش می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با نحوه شست و شوی فرش دستباف در قالیشویی توضیحاتی بدهیم تا اگر شما دوستان هم قصد استفاده از خدمات قالیشویی‌ را به جهت شستن فرش دستباف خود دارید، از مراحل انجام کار آگاهی یابید و همچنین روش شستن فرش دستباف در منزل را برای شما بیان کردیم که در صورت نیاز می‌توانید طبق این روش عمل کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.