بازگشت خودروهای کیا به ایران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 86816
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ |

بازگشت خودروهای کیا به ایران

شرکت خودروسازی کره‌ای کیا، سال‌هاست که در بازار خودروی ایران حضور دارد. اولین ورود کیا به ایران، مربوط به اوایل دهه هفتاد شمسی و عرضه خودرو معروف پراید بود. پراید در خطوط تولید سایپا مونتاژ شد و هنوز هم پرفروش‌ترین خودرو بازار محسوب می‌شود.
بازگشت خودروهای کیا به ایران

شرکت خودروسازی کره‌ای کیا، سال‌هاست که در بازار خودروی ایران حضور دارد. اولین ورود کیا به ایران، مربوط به اوایل دهه هفتاد شمسی و عرضه خودرو معروف پراید بود. پراید در خطوط تولید سایپا مونتاژ شد و هنوز هم پرفروش‌ترین خودرو بازار محسوب می‌شود.

محصولات دیگری نیز به جز پراید در داخل کشور مونتاژ شدند؛ مانند کیا ریو و کیا سراتو. علاوه بر خودروهای مونتاژی کیا در ایران، محصولات متنوع این شرکت به صورت وارداتی نیز در بازار ایران حضور داشتند و جزء محبوب‌ترین خودروهای خارجی بازار بودند. خودروهایی مانند کیا سراتو، کیا اسپورتیج و کیا اپتیما، با استقبال بسیار خوب مشتریان ایرانی مواجه شدند و هنوز هم بازار دست دوم این مدل‌ها قوی است.

کیا برند محبوبی در میان ایرانیان بود؛ اما ممنوعیت واردات خودرو باعث شد تا مردم ایران از جدیدترین محصولات این شرکت کره‌ای محروم بمانند. از طرفی، خودروهای موجود از واردات قبلی، با افزایش قیمت شدیدی مواجه شدند. سرانجام دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا واردات خودرو را به صورت محدود آغاز کند. خودروهای مختلفی برای واردات انتخاب شدند که در این میان کیا نقش پررنگی داشت.

محصولات کیا جزء خودروهایی بودند که سریعا برای واردات پذیرفته شدند و چندین مدل از آن‌ها به ایران رسیدند. کوشا خودرو شرکتی است که مسئولیت واردات، فروش و خدمات پس از فروش محصولات کیا را به عهده گرفته است. این شرکت از سال ۱۳۸۷ در حوزه واردات خودرو و تامین و توزیع قطعات یدکی فعالیت داشته است. با توجه به شرایط جدید واردات خودرو و سقف قیمتی آن، کوشا خودرو عموما محصولات اقتصادی کیا را برای واردات انتخاب کرده است.

کوشا خودرو پیشروترین شرکت در حوزه واردات خودرو محسوب می‌شود. این شرکت قبل از رسیدن محصولاتش، تبلیغات محیطی خود را با نصب بیلبوردها در سطح شهر آغاز کرد و سعی داشت به بهترین نحو خود را معرفی کند. سرانجام اولین محموله خودروهای وارداتی کیا در زمستان ۱۴۰۱ وارد کشور شد.

کوشا خودرو مدتی بعد از رسیدن محصولاتش، خودروها را در شوروم مرکزی قرار داد و برای عموم مردم به نمایش گذاشت. گفته شده بود که محصولات وارداتی کیا در بورس کالا پذیرش و عرضه خواهند شد؛ بنابراین کوشا خودرو این شوروم را ترتیب داد تا مشتریان بتوانند خودروها را از نزدیک بازدید کرده و محصول موردنظر خود را انتخاب کنند.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\بازگشت خودروهای کیا به ایران_files\images_1685530132_647726142fcd5.jpg

در این شوروم، چهار خودرو به نمایش گذاشته شدند که عبارتند از کیا پگاس، کیا سلتوس، کیا سونت و کیا سراتو ۱.۶ لیتری اتوماتیک.

پس از ارائه این چهار خودرو برای عموم مردم، در روزهای آخر فروردین‌ماه نیز دو مدل دیگر به این شوروم وارد شدند. یکی از آن‌ها مدل اسپورتیج بوده که نسل‌های قبلی‌اش در کشور حضور داشته‌اند و یکی از محبوب‌ترین کراس‌اورهای بازار است. اسپورتیج وارداتی کوشا خودرو از نسل پنجم و مدل ۲۰۲۳ است. ظاهر این خودرو شباهتی با نسل‌های قبلی نداشته و کاملا جدید و مدرن است. با توجه به سقف قیمتی واردات خودرو، نسخه دیفرانسیل جلو اسپورتیج وارد ایران می‌شود.

محصول بعدی کیا سید نام دارد که یک هاچ‌بک جدید به شمار می‌آید. این هاچ‌بک در کلاس C قرار می‌گیرد و ابعاد آن مشابه کیا سلتوس و بین ریو و اپتیماست. کیا سید یک ظاهر ساده و سنتی دارد و در نگاه اول مدرن به نظر نمی‌رسد. البته لیست آپشن‌های آن قابل قبول است. کیا سید با پیشرانه‌ای مشابه سراتو در ایران عرضه می‌شود که یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است.

کوشا خودرو تاکید کرده که سایر محصولاتش را نیز به زودی وارد شوروم کرده و برای عموم به نمایش می‌گذارد. علاوه بر خودروهای نام برده شده، کیا ریو، K5 (اپتیما جدید) و پیکانتو نیز جزء محصولات وارداتی کیا توسط کوشا خودرو هستند.

در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، قیمت پایه محصولات وارداتی کیا در ایران مشخص شده است. این قیمت‌ها درواقع نرخ گمرکی خودروها بوده و هزینه‌هایی جانبی مانند مالیات، عوارض، بیمه، سود وارد کننده، حمل و نقل و … به آن‌ها اضافه می‌شود.

C:\Users\MoSi-KiNG\Pictures\بازگشت خودروهای کیا به ایران_files\images_1685530132_6477261434607.jpg

طبق این لیست، کیا پیکانتو ۱۱,۷۸۰ یورو، کیا پگاس ۱۲,۲۶۵ یورو، کیا سونت ۱۷,۵۰۰ یورو، کیا سراتو ۱.۶ لیتری ۱۹,۳۰۰ یورو، کیا سراتو ۲ لیتری ۱۹,۵۰۰ یورو و کیا سلتوس ۱۹,۵۰۰ یورو قیمت دارند.

کوشا خودرو در زمینه ارائه خدمات پس از فروش نیز پیشرو و متعهد عمل می‌کند. طبق گفته این شرکت، تا پایان سال ۱۴۰۲، تعداد ۵۰ نمایندگی در سطح کشور احداث خواهد شد. این نمایندگی‌ها طبق جدیدترین استانداردهای جهانی کیا ساخته و تجهیز می‌شوند. قطعات موردنیاز خودروها نیز به صورت مستقیم از نمایندگی‌های کیا تامین می‌شود و سریعا به دست مشتری خواهد رسید. لازم به ذکر است که کوشا خودرو خدمات مربوط به خودروهای قدیمی کیا در ایران نیز ارائه می‌دهد. بنابراین مالکان تمامی مدل‌های کیا می‌توانند به نمایندگی‌های کوشا خودرو مراجعه کنند.

خودروهای جدید وارداتی، با گارانتی ۳ ساله و یا ۶۰ هزار کیلومتر، به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شوند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.