تخریب لودری تپه ۸ هزارساله قرچک - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 8483
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : ۰۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲ |

تخریب لودری تپه ۸ هزارساله قرچک

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قرچک در واکنش به تخریب قسمتی از تپه 8 هزارساله قرچک با لودر گفت: متأسفانه این اقدام صورت گرفته و در حال بررسی است که چه کسی این اقدام را انجام داده اما هنوز مشخص نیست.
تخریب لودری تپه ۸ هزارساله قرچک

مریم خدابنده رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قرچک در خصوص تخریب نیمی از تپه باستانی پوئینک، اظهار داشت: متأسفانه در شامگاه ۵ شهریورماه عده‌ای افراد ناشناس اقدام به تخریب قسمت جنوبی تپه پوئینک کردند.

وی گفت: بعد از بررسی‌ها و اقدامات کارشناسانه اتفاق رخ‌داده به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، فرمانداری و دستگاه قضایی گزارش داده‌شده است تا بررسی‌های بیشتر در خصوص این موضوع صورت گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قرچک بیان داشت: اقدام صورت گرفته در حال بررسی است و هنوز مشخص نیست که چه کسی این اقدام را انجام داده و در صورت مشخص شدن و اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری طرح دعوا خواهد کرد.

خدابنده خاطرنشان کرد: این موضوع در حال بررسی است مدعی‌العموم به موضوع تخریب ورود کرده تا مقصر یا مقصران را شناسایی کند.

وی در پایان گفت: اظهارنظر در خصوص فرد متخلف یا خاطی فعلاً جایز نیست چراکه هیچ سند و مدرکی در خصوص افراد خاطی وجود ندارد.

به گزارش میدانی خبرنگار خبرگزاری تپه باستانی پویئنک بعد از کاوش که در آن صورت گرفت به دو نیم تقسیم شد.

در اقدامی که جهت تخریب این تپه صورت گرفته ضلع جنوبی تپه باستانی حدود ۱۵ درصد مورد تخریب قرارگرفته است.

با توجه به شواهد موجود تخریب با خودرو لودر بوده که در تصاویر و عکس‌هایی که توسط خبرنگار فارس گرفته‌شده به کاملاً مشاهده می‌شود.

تپه باستانی پویئنک که قدمت ۸ هزارساله دارد، در مسیر کمربندی جنوبی شهرستان قرچک واقع‌شده بعد از کاوش صورت گرفته مسوولان استانی که شهرستانی منتظر جوابیه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کل کشور بودند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.