متخصص قلب و عروق کیست؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 81168
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ |

متخصص قلب و عروق کیست؟

با توجه به این که قلب حیاتی ترین عضو در بدن میباشد و با توجه به این مورد هر فرد باید همواره به دنبال سلامتی وضع قلب خود باشد و تحت کنترل داشته باشد.
متخصص قلب و عروق کیست؟

با توجه به این که قلب حیاتی ترین عضو در بدن میباشد و با توجه به این مورد هر فرد باید همواره به دنبال سلامتی وضع قلب خود باشد و تحت کنترل داشته باشد.

برای برخی از افراد که تعرف دقیقی از قلب ندارند باید گفت قلب واقعا در بدن شما به شکل یک پمپ عمل میکند و خون که در بدن شما جاری هست را بع قسمت های مختلف بدن پمپ (هدایت) میکند.

با توجه به توضیح بالا باید خیلی مراقب سلامتی قلب خود باشیم چرا که نقصی در این عضو شکل بگیره آسیب وارده به تمامی قسمت های بدن چه به صورت مستقیم چه غیر مستقیم دچار آسیب و عارضه میشود.

پزشک و متخصص قلب و عروق یکی از افراد و پزشکانی در سطح جامعه میباشند که میتوانید برای چکاپ و درمان مراجعه کنید و از ایجاد عارضه های سخت جلوگیری کنید.

وظایف متخصص قلب چیست؟

وظایف متخصص قلب

متخصص قلب و عروق مانند دکتر ویدا پژمان وظیفه رسیدگی به وضعیت قلب و عروق را دارد که وظیفه خون رسانی در بدن را دارند.

هرگونه نارسایی در سیستم قلبی و عروقی و بیماری هایی که ایجاد میشود و… در حیطه و حوزه کاری متخصص قلب و عروق میباشد و باید بدانیم که متخصص قلب عمل های جراحی را انجام نمیدهد و تشخیص اینکه شما به عمل نیاز دارید یا خیر را میتواند بدهد که شما توسط یک جراح قلب و عروق تحت درمان و عمل جراحی قرار بگیرید.

مراحلی که یک متخصص قلب طی میکند به این شکل میباشدکه:

متخصص قلب و عروق در لحظه ورود آزمایش های لازم و تست های مربوط به تعیین وضعیت فعلی قلب را شروع به انجام میکند و تا زمانی که جواب آزمایش ها نیاد و مشکل اصلی مشخص نشود دکتر موردی و حرفی و حتی حدس ذهنی خود را بیان نمیکند تا حتی به اشتباه موجب افزایش نگرانی بیمار نشود و استرس الکی به خود بیمار و همراهان او و حتی خانواده بیمار وارد نشود.

بعد از رسید آزمایشات صورت گرفته که توسط پزشک قلب و عروق برسی میشود و شروع میکند به معاینات فیزیکی و در این مرحله یک پرونده پزشکی برای بیمار درست میکند و این پروند شامل مواردی همچون:

  • آزمایشات
  • تست های انجام شده
  • نتیجه معاینات فیزیکی
  • روش های درمانی
  • دوره درمانی
  • وضعیت بیمار تا شرایط فعلی
  • و…

میباشد و دلیل نیاز به پرونده این میباشد که اگر بیمار در حین درمان تصمیمی به تغییر متخصص خود کرد و یا بیمار تصمیم به مشاوره گرفتن از یک متخصص دیگر را کرد به راحتی با در دست داشتن این پرونده کار او پیش میرود.

متخصصین قلب مانند دکتر پژمان در کرمان تا جای ممکن اقدام به درمان دارویی و بدون جراحی را روند اصلی کار خود میدانند و جراحی آخرین گزینه انتخابی توسط متخصص میباشد، متخصص سعی میکند در مراحل درمان حتی با تغییر سبک و تغییر روند درمان کاری کند که مراحل درمانی به عمل های جراحی کشیده نشود.

متخصصین قلب و عروق چه تست هایی را انجام میدهند؟

تست های یک متخصص قلب

  • تست ورزش
  • تست الکتروکاردیوگرام
  • تست ecg
  • تست اکوکاردیوگرام
  • کاتتریزاسیون قلب
  • روش رادیواکتیو

این موارد از خدمات و تست هایی میباشد که متخصص قلب با انجام این تست ها سعی میکند که بجز آزمایش خون که صورت میگیرد بتواند این عضو حیاتی بدن که قلب میباشد را بهتر برسی کند و دقیق تر بتواند مشکلاتی که ایجاد کرده را متوجه شود تا بهترین روند درمان را شروع کند و در سریع ترین زمان ممکن مراحل درمانی طی شود و بهترین بازده و خروجی را برای بیمار به ارمغان بیاورد.

چه زمانی به متخصص قلب و عروق مراجعه کنیم؟

زمان مراجعه به متخصص قلب و عروق

امکان دارد برای شما هم پیش آمده باشد که از خودتون بپرسین چه زمانی به پزشک یا متخصص قلب و عروق مراجعه کنیم در جواب این سوال میتوانی بگوییم شما اگر علائمی همچون:

  1. تنگی نفس: یکی از مهم ترین علائمی که باید به متخصص قلب مراجعه کنید.
  2. ناراحتی در قفسه سینه: یکی از علائمی که نشان دهنده ناهنجاری در قفسه سینه میشود ولی هر ناهنجاری نشانه مورد داشتن یا ناهنجاری هایی مربوط به قلب و عروق نمیباشد.
  3. خستگی زودرس: قلبی که در روند خون رسانی دچار مشکل شده باشد و به اختصار دچار نارسایی شده باشد نمیتواند خون را به راحتی و به خوبی به تمامی قسمت های بدن برساند و نتیجه ای که میگیرم این مورد میباشد که غذای کافی ه اندام های بدن نمیرسد و در وجود همچین مشکلی بدن انسان دچار ضعف میشود و خستگی زودتر از موعد اتفاق میافتد و متخصص قلب با ازمایش هایی که میگیرد متوجه این مورد میشود.
  4. تپش قلب: اضطراب، استرس، فعالیت های زیاد، بیماری های وارثتی و… از مواردی میباشد که منجر به تپش قلب میشود و زمان هایی هم هست که در زمان استراحت دچار تپش قلب میشوید که در این حالت آریتمی قلبی میگویند که پزشک میتواند بعد از آزمایشات با استفاده از هولتر قلب برسی دقیق تری انجام دهد.
  5. ابتلا به سرگیجه: سرگیجه دلایل زیادی دارد که میتواند از فشار روانی هم شکل بگیرد ولی میتواند از نارسایی قلبی نیز باشد در صورتی که تعداد دفعات افزایش پیدا کرد حتما به پزشک مراجعه کنید.
  6. عرق سرد: از شایع ترین علائم که در بیماران قلب شکل میگیرد عرق سرد میباشد که در افراد دیابتی نیز دیده میشود برای اطمینان که این مورد از قلب شما میباشد یا خیر تپش قلب و ضربان قلب خود را برسی کنید تا اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

قلب عضوی حساس از بدن میباشد که به راحتی نمیتوان از عوارضی که ایجاد میکند به راحتی گذشت توصیه میکنیم اگر فردی مسن و سالمند هستین یا از افراد سالمند مراقبت میکنید حتما تحت کنترل معاینات پزشکی توسط یک متخصص قلب خوب قرار دهید به دلیل آن که در سنین بالا بافت قلبی در پیرمردان وپیرزنان کارایی مثل دوران جوانی را ندارد و احتمال به سکته قلبی را افزایش میدهد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.