قوطی و پروفیل [آشنایی با پر کاربردترین مصالح ساختمانی فولادی در ایران] - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 72650
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷ |

قوطی و پروفیل [آشنایی با پر کاربردترین مصالح ساختمانی فولادی در ایران]

امروزه با توجه به رونق روزافزون صنعت ساخت‌وساز میزان مصرف مصالح ساختمانی فولادی نیز افزایش چشمگیری داشته است. استفاده از مقاطع فولادی مختلف همچون انواع قوطی‌ها و پروفیل‌ها ضمن بیشتر کردن استحکام سازه‌ها و افزایش مقاومت آن‌ها در برابر بلایای طبیعی، موجب کاهش وزن قابل توجه سازه‌های فلزی نیز می‌شود.
قوطی و پروفیل [آشنایی با پر کاربردترین مصالح ساختمانی فولادی در ایران]

امروزه با توجه به رونق روزافزون صنعت ساخت‌وساز میزان مصرف مصالح ساختمانی فولادی نیز افزایش چشمگیری داشته است. استفاده از مقاطع فولادی مختلف همچون انواع قوطی‌ها و پروفیل‌ها ضمن بیشتر کردن استحکام سازه‌ها و افزایش مقاومت آن‌ها در برابر بلایای طبیعی، موجب کاهش وزن قابل توجه سازه‌های فلزی نیز می‌شود. در این مقاله با ویژگی‌های قوطی و پروفیل به عنوان یکی از پراستفاده‌ترین مصالح فولادی در ایران آشنا می‌گردید. اگر برای پروژه‌های ساختمانی و صنعتی خود به چنین مقاطع فولادی نیاز دارید، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

انتخاب بهترین مرکز فروش انواع مقاطع فولادی و پروفیل از جمله چالش‌های پیش روی فعالان حوزه ساخت‌وساز است. آهن آلات شهرآهن از جمله نمایندگی‌های معتبر تامین و توزیع انواع مقاطع فولادی با بهترین کیفیت و قیمت است که جایگاه مناسبی را در بازار آهن‌آلات ایران کسب کرده است. شهر آهن در رابطه با قوطی و پروفیل، مطلبی را در جهت آشنایی با پرکاربردترین مصالح ساختمانی فولاد در ایران را برای شما قرار داده است.

قوطی و پروفیل

به مقاطع فلزی پرکاربرد در صنایع مختلف با سطح مقطع ثابت ولی طول متغیر، پروفیل گفته می‌شود. در حالت کلی این نوع محصولات به دو دسته بسته و باز تقسیم می‌گردند که تسمه، میلگرد، ناودانی، نبشی و تیرآهن جزو پروفیل‌های بسته به شمار می‌روند. در حالی که انواع لوله، قوطی، پروفیل PVC و محصولاتی از این دست در دسته پروفیل‌های نوع باز قرار دارند. البته این مقاطع فولادی از لحاظ وزنی نیز شامل دو دسته سبک و سنگین هستند که برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها عبارتند از:

  • پروفیل‌ها را به راحتی می‌توان آبکاری کرد.
  • وزن سبک دارند.
  • این محصولات در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌شوند.
  • قابلیت جوش‌پذیری بالایی دارند.
  • قیمت آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است.

قوطی آهن نیز در واقع همان پروفیل نوع باز است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول پروفیلی چهارگوش و ظاهری مشابه قوطی دارد که از سطحی ثابت و مقطعی بلند تشکیل شده است. در حقیقت قوطی پروفیل به شکل لوله‌های توخالی ساخته می‌شود و نوع فلزی آن را با نام باکس (Box) می‌شناسند. تولیدکنندگان مختلف، قوطی و پروفیل تولیدی خود را از جنس‌های مختلفی مانند آلومینیوم، استیل، آهن، گالوانیزه و کامپوزیت می‌سازند. نوع آهنی این محصولات در بین انواع آن‌ها محبوبیت و میزان مصرف بیشتری دارد. شما می‌توانید بسته به شرایط و محیط مورد استفاده از نوع گالوانیزه این محصولات بهره ببرید. برخی از کاربردهای پروفیل شامل ساخت نرده‌های فلزی درب و پنجره، ساخت تخت‌های بیمارستانی، تولید نرده پیاده‎روها، ساخت نرده‌های دیوارها و… می شوند. همچنین قوطی آهنی نیز کاربردهای زیادی از جمله مناسب برای ساخت اسکلت سازه‌های فلزی، قابل استفاده برای ساخت انواع شاسی، نفتکش و تریلر، ساخت لوازم خانگی متنوع شامل میز، مبلمان، جالباسی و تخت‌خواب، درست کردن آلاچیق، درب، پنجره و تابلو، استفاده در صنعت خودروسازی همچون ساخت باربند و اتاق خودرو دارد.

آشنایی با پر کاربردترین مصالح ساختمانی فولادی در ایران

همانطور که بیان شد، از پرکاربردترین مصالح ساختمانی فولادی در ایران می‌توان به میلگرد اشاره کرد. اما مقاطع فولادی پرمصرف در ساختمان‌سازی تنها به این محصول محدود نمی‌شوند، بلکه بسیاری محصولات دیگر از جمله قوطی و پروفیل را نیز شامل می‌گردد. هر فردی که در حوزه ساخت‎‌وساز مشغول به کار است، قطعا با خرید این نوع آهن‌آلات و مصالح سروکار خواهد داشت. در بازار آهن و فولاد به مقاطع فولادی چهارگوش توخالی پروفیل یا قوطی گفته می‌شود. این محصولات از طریق شکل‌دهی به ورق‌های فولادی طی فرآیندی خاص تولید می‌گردند. شما می‌توانید بسته به نوع استفاده خود یکی از دو گروه پروفیل صنعتی و ساختمانی را انتخاب و خریداری کنید.

انواع قوطی پروفیل کاربرد زیادی در صنایع مختلف مانند ساخت‌وساز، خودروسازی و ساخت ماشین‌آلات عظیم‌الجثه همچون جرثقیل‌های بلندمرتبه دارند. البته ضخامت پروفیل‌های ساختمانی در مقابل پروفیل‌های صنعتی کمتر هستند، از این رو نمونه‌های ساختمانی نیز مقاومت پایین تری در مقایسه با انواع صنعتی دارند. به همین دلیل پروفیل‌های ساختمانی به طور گسترده در پروژه‌های ساختمانی استفاده می شوند. برای مثال این محصولات برای ساخت چهارچوب درب و پنجره‌ها به کار می‌روند. اما پروفیل‌های صنعتی بیشتر در صنایع دیگری همچون ساخت دستگاه‌های صنعتی کاربرد دارند.

نکته مهم در هنگام خرید این مقاطع فولادی نوع و برندی است که ورق‌های فولادی را تولید کرده است. زیرا اکثرا برندهای مطرح ورق‌های فولادی تولید شده خود را با کیفیت بالاتری تولید می‌کنند که این امر در افزایش کیفیت پروفیل تولیدی نیز موثر است. البته به یاد داشته باشید که کیفیت قوطی بر قیمت پروفیل نیز تاثیرگذار است. قوطی و پروفیل با کیفیت تولید شده توسط برترین کارخانه های ایران را می توانید از سایت شهر آهن، از بزرگ‌ترین مرجع های عرضه آهن آلات تهیه کنید. این مجموعه محصولات فولادی خود را با مناسب ترین قیمت نسبت به سایر سایت های عرضه کننده به فروش می رساند. جهت مشاهده قیمت پروفیل صنعتی و خرید از هر جای ایران که هستید می توانید قوطی و پروفیل یا هر مقطع فولادی را از شهر آهن سفارش دهید و این مجموعه در سریع ترین زمان، کالا را به دست شما می رساند.

 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.