معرفی مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 70365
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ |

معرفی مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک

آشپزخانه ها یکی از پر رفت و آمد ترین نقاط در خانه است. از آشپزخانه برای پخت و پز، شستشو و در بیشتر اوقات محلی برای غذا خوردن استفاده می شود. همچنین در این قسمت وسایلی مانند گاز، یخچال، ملشین لباسشویی و حتی میز غذاخوری نیز وجود دارد.
معرفی مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک

معرفی مناسب ترین کابینت برای آشپزخانه کوچک

آشپزخانه ها یکی از پر رفت و آمد ترین نقاط در خانه است. از آشپزخانه برای پخت و پز، شستشو و در بیشتر اوقات محلی برای غذا خوردن استفاده می شود. همچنین در این قسمت وسایلی مانند گاز، یخچال، ملشین لباسشویی و حتی میز غذاخوری نیز وجود دارد.

طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک می تواند یک چالش بزرگ باشد. زیرا که در این محل باید برای رفت و آمد فضای کافی در نظر گرفت و همچنین قاعده مثلثی اجاق گاز، یخچال و سینک در نظر گرفته شود. علاوه بر آن محلی مناسب برای ماشین ظرفشویی و لباسشویی در نظر گرفته شود.

نکته دیگر راجع به آشپزخانه های کوچک، طراحی سطح کابینت آشپزخانه می باشد. معمولا آشپزخانه های کوچک یا فاقد پنجره هستند و یا نور کافی در محیط آن ها وجود ندارد. کابینت های کلاسیک و چوبی سبب کوچک تر نشان داده شدن و خفه شدن محیط آشپزخانه می شود. بنابراین باید کابینتی را انتخاب کنید که نور محیط را بازتاب کند و به بزرگتر به نظر رسیدن فضای شما کمک کند. اینجا است که صحبت از کابینت های سبک مدرن پیش می آید.

خصوصیات کابینت مدرن و کلاسیک چیست؟

کابینت های کلاسیک از دیرباز مورد استقبال هستند و در واقع از قدیمی ترین مدل های کابینت به حساب می آید. معمولا روکش های چوبی و یا تمام چوب برای سبک کلاسیک سفارش گرفته می شود. در هنگام سفارش نیز می توانید با توجه به کاتالوگی که در اختیار شما قرار داده می شود، طرح های روی درب آن ها را انتخاب کنید. در سبک کلاسیک از تنوع بسیار زیاد جزئیات تزئینی استفاده می شود. گل و کتیبه، ستون و سرستون ها از اجزای ثابت کابینت های کلاسیک به حساب می آید.

البته در سبک کلاسیک، علاوه بر روکش های چوب طبیعی از pvc نیز استفاده می شود. این کاور به وسیله چسب مخصوص و دستگاه پرس وکیوم روی مغزی ام دی اف مهر و موم می شود. قبل از کشیدن روکش پی وی سی، طرح انتخابی شما روی سطح ام دی اف به وسیله دستگاه cnc زده می شود. این مدل کابینت ممبران نامیده می شود.

در مقابل کابینت های مدرن، ساده هستند و بدون هیچ گونه حکاکی و طرح روی بدنه خود. روکش های مختلفی برای این سبک کابینت مورد استفاده قرار می گیرد. البته این روکش ها، تقریبا از یک متریال هستند که در برخی ویژگی ها بهتر از دیگر عمل می کنند. اما نقطه مشترک آن ها قابلیت بازتاب نور است. این ویژگی چیزی است که برای آشپزخانه های کوچک ما بسیار نیاز داریم.

انواع مدل های کابینت مدرن چیست؟

اگر بخواهیم دقیق تر از کابینت های مدرن صحبت کنیم، می توانیم بگوییم که این کابینت ها به دور از تجملات کابینت های سبک کلاسیک هستند. سطح صاف و آینه ای در کابینت های مدرن، از دیگر مشخصات این سبک است. کابینت های مدرن، دارای ارتفاع و همچنین عمق بسیار زیاد هستند. این ویژگی سبب می شود تا همه وسایل شما در آن ها قرار بگیرند. این مورد چیزی است که در آشپزخانه های کوچک، که با مشکل کمبود فضا مواجه هستند، پیش بیاید.

حالا می خواهیم مدل ها و روکش های مختلف کابینت مدرن را بررسی کنیم. این مدل ها عبارت اند از:

  1. هایگلس
  2. ام دی اف
  3. پلی لاک
  4. لامی گلاس و پلی گلاس

در ادامه ما این کابینت ها را معرفی می کنیم و با خصوصیات آن ها آشنا می شویم.

کابینت آشپزخانه هایگلاس مناسب برای آشپزخانه کوچک

از محبوب ترین و معروف ترین روکش های سبک مدرن، هایگلاس است. مغزی و بدنه این کابینت ها از mdf ساخته می شود. روکش استفاده شده در کابینت هایگلاس، پلکسی گلس نام دارد. این پوشش ظاهری شفاف و شیشه ای دارند. بازتاب نور از ویژگی های بارز هایگلاس است. یکی از دلایل محبوبیت کابینت هایگلاس، روکش هایی با تنوع رنگی بالا است. شما می توانید هایگلاس را در انواع رنگ ها سفارش دهید.

کابینت ام دی اف برای آشپزخانه کوچک

یکی از ارزان ترین کابینت ها در هر سه سبک به mdf تعلق می گیرد. ام دی اف از تکه های ریز و درشت چوب تشکیل شده است که توسط چسب های قوی و تحت گرما فشرده شده اند. از ام دی اف به عنوان پوشش اصلی کابینت و همچنین به عنوان مغزی دیگر کابینت ها استفاده می شود. این کابینت ها را نیز می توان با رنگ های پوششی، کاور کرد تا به رنگ دلخواه دست پیدا کنید. همچنین کابینت ام دی اف مقاومت خیلی خوبی نیز دارد.

البته سبک های دیگری از کابینت هستند که دارای تنوع بسیار زیادی از رنگ هستند. نام این سبک کابینت نئوکلاسیک است. در واقع از ترکیب شدن سبک های مدرن و نئوکلاسیک به وجود می آید. در این سبک می توان کابینت ها را با رنگ پلی اورتان پوشش داد. این رنگ مقاومت کابینت را بالا می برد. همچنین در رنگ های مختلفی مثل آبی، قرمز، سبز قابل سفارش است.

کابینت آشپزخانه پلی لاک مناسب برای آشپزخانه کوچک

جدید ترین روکش سبک مدرن پلی لاک است. پلی لاک در واقع یک ورق است که روی بدنه ام دی اف کابینت کشیده می شود. روکش پلی لاک مقاومت خیلی بالایی دارد. به صورتی که اگر با تیزترین اجسام آشپزخانه مثل چاقو روی آن بکشید، سطح کاملا صاف و بدون هرگونه خط و خشی باقی می ماند. درخشندگی و سطح صاف و آینه ای پلی لاک، از روکش هایگلاس پیشی گرفته است. قدرت بازتابش نور خیلی بالایی دارد. به همین دلیل بهترین گزینه برای آشپزخانه های کوچک است.

پلی لاک نیز روکش ها با رنگ ها و طرح های زیادی دارد. حتی می توانید پلی لاک با روکش های براق و آینه ای طرح چوب سفارش دهید. این امکان نیز برای شما وجود دارد که بتوانید کابینت را به صورت دو رنگ و طبق سلیقه خودتان سفارش دهید. این گزینه برای کابینت های گلاس و ام دی اف نیز وجود دارد.

کابینت؛ در واقع کمد های فلزی و یا مغزی های ساخته شده از الوار های کوچک و بزرگ هستند. در این روز ها cabinet با پوشش های متفاوتی، ساخته می شوند. وسایل ریز و درشت آشپزخانه، در گنجه و یا کابینت آشپزخانه جای می گیرند. علاوه بر آن این قفسه ها در چیدمان آشپزخانه و یا چه طور به نظر رسیدن آن نقش مهمی دارد. زیرا که بیشترین دکور مطبخ تحت تاثیر کابینت ها هستند.

کابینت با روکش لامی گلاس و پلی گلاس مناسب آشپزخانه های کوچک

لامی گلاس و پلی گلاس دو نوع دیگر از روکش های سبک مدرن است. کلمه گلاس استفاده شده در این کابینت ها نشان از سطح شیشه ای، براق و آینه ای این کابینت ها است. مانند دیگر مدل های سبک مدرن نیز بدنه استفاده شده به صورت mdf است.

روکش لامی گلاس، نوعی ورق براق است که در کشور ترکیه تولید می شود. لامی گلاس ضد آب است و عمر بالایی نیز دارد. روکش پلی گلاس نیز همانند لامی گلاس استحکام و شفافیت خوبی دارد. این روکش را می توانید در رنگ های مات نیز سفارش دهید.

چیدمان کابینت ها برای آشپزخانه کوچک چگونه باید باشد؟

انتخاب کابینت برای آشپزخانه هایی با متراژ کوچک کار دشواری به نظر می رسد. اما وقتی کار را به طراحان دکوراسیون داخلی می سپارید نتیجه لذت بخش خواهد بود. آشپزخانه های کوچک باید دارای کابینت های جادار باشند. ارتفاع زیاد و از همه مهم تر عمق و تورفتگی زیادی داشته باشند. در این صورت می توانید وسایل خود را به راحتی داخل آن ها جا دهید. حتی در اکثر مواقع می توانید از نظم دهنده در کابینت استفاده کنید. در این صورت می توانید وسایل را با نظم و ترتیب بیشتری قرار دهید. علاوه بر آن نیز جای بیشتری در اختیار خواهید داشت.

با توجه به توضیحات داده شده، بهترین انتخاب همان کابینت های سبک مدرن می باشند. از خصوصیات مشترک کابینت ها در مدل مدرن، ابعاد و ارتفاع آن است. معمولا در این سبک کابینت ها تا سقف ادامه دارند. عمقی بودن نیز در مدل مدرن مشهود است.

کابینت های مناسب برای آشپزخانه کوچک، فقط در سبک مدرن خلاصه نمی شود. در سبک نئوکلاسیک نیز می توانید برای آشپزخانه خود کابینت مناسب انتخاب کنید. به طور مثال کابینت آشپزخانه انزو از پرطرفدارترین روکش های سبک نئوکلاسیک است. قبل تر به طور خلاصه در مورد کابینت های سبک نئوکلاسیک توضیح دادیم. در ادامه بیشتر به آن ها می پردازیم.

کابینت مناسب آشپزخانه کوچک در سبک نئوکلاسیک

نئوکلاسیک از جدیدترین سبک های دکوراسیون داخلی است و فقط در انتخاب کابینت ها خلاصه نمی شود. در سبک نئوکلاسیک از طراحی هایی که روی کابینت های کلاسیک قرار می گیرد نیز می توانید انتخاب کنید. اما در ساده ترین حالت خود. به طوری که طراحی ها به سبک ساده مدرن بیشتر شباهت داشته باشند.

در سبک نئوکلاسیک سه نوع روکش وجود دارد. در این جا ما محبوب ترین آن ها را معرفی می کنیم همچنین می توانید از این روکش ها برای آشپزخانه های کوچک نیز استفاده کنید.

  • روکش انزو
  • پوشش با رنگ پلی اورتان

کابینت با روکش انزو مناسب برای آشپزخانه با متراژ کوچک

روکش انزو در واقع یک لایه پلاستیک مقاوم و ضخیم به نام pvc است. از پی وی سی در کابینت های مدرن و حتی کلاسیک نیز استفاده می کنند. این روکش مقاومت قابل توجهی در برابر نفوذ آب و رطوبت دارد. به همین دلیل در سبک مدرن و کلاسیک از پی وی سی در قسمت سینک ها و در هر بخشی از کابینت که احتمال نفوذ آب در آن می رود استفاده می شود.

روی کابینت انزو از رنگ های پولیشی استفاده می شود. ماهیت ظاهری این کابینت رنگ های روشن و براق است. این خصوصیت سبب می شود که کابینت انزو نیز برای آشپزخانه های کوچک نیز گزینه مناسبی باشد. برای بدنه انزو از ام دی اف استفاده می شود. اما بدنه این کابینت یک فرق اساسی با سایر کابینت ها دارد. شما می توانید قطر mdf بدنه را از اندازه ی ۲۵ میلی متر به بالا سفارش دهید. منظور از ۲۵ میلی متر به بالا سفارش قطر بدنه تا ۶۴ میلی متر است. این ویژگی سبب می شود تا کابینت مقاومت و استحکام خیلی بالایی داشته باشد. البته ناگفته نماند که تغییر در قطر بدنه کابینت قیمت روز کابینت نئوکلاسیک را تحت تاثیر قرار می دهد.

پوشش پلی اورتان کابینت مناسب برای آشپزخانه های کوچک

از دیگر مدل های سبک نئوکلاسیک پیل اورتان است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم پلی یورتان در واقع رنگ پوششی است. بدنه کابینت پلی اورتان نیز مانند سایر کابینت ها از ام دی اف ساخته می شود. قطر mdf کابینت پلی اورتان در اندازه ۱۶ یا ۱۸ میلی متر می باشد. همانطور که گفته شد در سبک نئوکلاسیک از طراحی های ساده استفاده می شود. در مدل پلی اورتان و حتی انزو در مرحله اول طرح های انتخابی مشتری روی سطح ام دی اف کار می شود و سپس پوشش مد نظر روی کار قرار می گیرد.

طراحی های پلی اورتان باید ساده و مینیمال باشند. این کار به وسیله دستگاه سی ان سی روی کار قرار می گیرد. سپس رنگ یورتان روی کار کشیده می شود. از نظر رنگ بندی دست شما برای انتخاب باز است. اما اگر قصد دارید تا کابینت پلی اورتان را برای آشپزخانه هایی با متراژ پایین انتخاب کنید بهتر است تا از رنگ های روشن و براق استفاده کنید. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید کابینت پلی اورتان یا برای آشپزخانه های بزرگ انتخاب کنید. رنگ های پلی اورتان علاوه بر تنوع در رنگ بندی در نوع مات و براق نیز سفارش گرفته می شوند. بنابراین می توانید از رنگ های مشکی و یا سورمه و یا سایر رنگ های تیره و به صورت مات برای آشپزخانه خود سفارش دهید.

رنگ آمیزی رنگ پلی اورتان در ۶ مرحله انجام می شود. در مرحله بعد از اجرای رنگ زمانی را برای استراحت رنگ و خشک شدن آن داده می شود و سپس لایه بعدی رنگ اجرا می شود. این کار دوام کار را بالا می برد. از خط و خش جلوگیری می کند. همنین امکان نفوذ آب را به لایه های پایینی به شدت پایین می آورد. برای بالا بردن دوام کار از یک لایه رنگ پلی استر استفاده می شود.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.