مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 68578
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ |

مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس

سفر با اتوبوس همیشه یکی از ارزان‌ترین و دردرسترس‌ترین راه‌ها برای سفرهای بین‌شهری بوده است. ترمینال‌های اتوبوس‌رانی در همه شهرها وجود دارند و هر زمانی که بخواهید به سفر بروید، حداقل یک اتوبوس آماده حرکت است. آیا سفر با قطار و هوپیما هم همین‌طور است؟! قطعا خیر.
مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس

سفر با اتوبوس همیشه یکی از ارزان‌ترین و دردرسترس‌ترین راه‌ها برای سفرهای بین‌شهری بوده است. ترمینال‌های اتوبوس‌رانی در همه شهرها وجود دارند و هر زمانی که بخواهید به سفر بروید، حداقل یک اتوبوس آماده حرکت است. آیا سفر با قطار و هوپیما هم همین‌طور است؟! قطعا خیر.

اگر بخواهید با قطار یا هواپیما سفر کنید، درصورتی‌که شهر شما فرودگاه یا ایستگاه قطار داشته باشد، باید هزینه بیش‌تری برای خرید بلیط بپردازید. خرید بلیط اتوبوس هم به‌اندازه سفر با اتوبوس، آسان و بی‌دردسر است؛ زیرا شما می‌توانید به‌صورت اینترنتی بلیط‌تان را بخرید. خرید بلیط اتوبوس از علی بابا هم یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌های خرید بلیط اتوبوس به‌صورت اینترنتی است؛ زیرا این وب‌سایت مراحل خرید بلیط را به‌خوبی توضیح داده است و گزینه‌های زیادی را برای انتخاب بلیط‌تان دراختیار شما می‌گذارد. اگر تا الان نمی‌دانستید سفر با اتوبوس و خرید آنلاین بلیط اتوبوس چه مزایایی دارد، تا آخر مقاله همراه ما باشید تا شما را با این مزایا آشنا کنیم.

 مزایای سفر با اتوبوس

مهم‎ترین مزیتی که می‌توان برای سفر با اتوبوس نام برد، ارزان‌بودن بلیط آن نسبت به دیگر وسایل نقلیه است. افرادی که مدام درحال سفر هستند، دانشجوها و همه کسانی که می‌خواهند دسته‌جمعی سفر کنند، از طرفداران اصلی سفر با اتوبوس هستند؛ زیرا می‌توانند در هزینه رفت‌وآمدشان صرفه‌جویی کنند. سفر با اتوبوس علاوه‌بر صرفه‌جویی در پول شما باعث ذخیره وقت شما هم می‌شود؛ حتما می‎پرسید چگونه؟ درست است که مسافتی را که اتوبوس مثلا در شش ساعت طی می‌کند، می‌شود با هواپیما در ۳۰ دقیقه طی کرد؛ اما اگر بخواهیم دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم، خواهیم دید که این‌گونه نیست. برای سفر با هواپیما حداقل از یک ساعت قبل باید در فرودگاه حضور داشته باشید و حتی بعد از فرود هم حداقل یک ساعت طول می‌کشد تا وسایل‌تان را تحویل بگیرید و به مرکز شهر برسید. در نتیجه شش ساعت و ۴۰ دقیقه طول می‌کشد، این مسیر را با هواپیما طی کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های سفر با اتوبوس تنوع بالای ساعات حرکت اتوبوس‌ها است و شما می‌توانید هر ساعتی را که دوست داشتید، برای حرکت انتخاب کنید. اتوبوس‌های VIP امکانات بسیار خوبی دارند که سختی طولانی‌بودن مسیر را برای شما آسان می‌کند. امکانات این اتوبوس‌ها شامل مانیتور، صندلی‌های راحت و تخت‌شو و سیستم گرمایشی وسرمایشی می‌شود. درادامه مقاله به مزیت‌های خرید اینترنتی بلیط اتوبوس می‌پردازیم.

خرید آنلاین بلیط اتوبوس

تا چند سال پیش کسانی که می‌خواستند با اتوبوس سفر کنند، برای رزرو بلیط باید به دفتر شرکت‌های اتوبوس‌رانی می‌رفتند و بعد از تحمل ترافیک خیابان‌ها و صف‌های طولانی خرید بلیط بدون آن که اطلاعات کاملی از نوع و امکانات اتوبوس‌ها به‌دست بیاورند، بلیط‌شان را می‌خریدند. خوشبختانه امروزه شرکت و سایت‌های فراوانی در زمینه ارائه بلیط اتوبوس‌ها و بیان اطلاعات کامل از آن‌ها فعالیت می‌کنند. با مراجعه به وب‌سایت‌های معتبری مانند علی بابا می‌توانید دور از شلوغی و استرس دفاتر اتوبوس‌رانی، نوع اتوبوس (ساده یا VIP)، صندلی دلخواهتان و ساعت حرکت را انتخاب کنید. با کمی وقت‌گذاشتن می‌توانید اطلاعات و امکانات اتوبوس شرکت‌های مختلف را بخوانید و مناسب‌ترین اتوبوس را برای سفر خود انتخاب کنید. یکی دیگر از مزیت‌های رزرو اینترنتی بلیط اتوبوس این است که بلیط‌تان به‌صورت یک فایل در موبایل‌تان ذخیره می‌شود و دیگر نگران‌ گم‌شدن بلیط نخواهید بود. خرید بلیط اتوبوس از علی بابا علاوه‌بر مزایایی که در این قسمت گفتیم، مزیت‌های دیگری هم دارد که درادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس از علی بابا

وب‌سایت علی بابا یکی از کامل‌ترین و باسابقه‌ترین سایت‌های ارائه‌کننده خدمات رزرو و خرید بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما است. زمانی‌که می‌خواهید بلیط اتوبوس‌تان را از وب‌سایت علی بابا بخرید بعد از ثبت مبدا، مقصد و تاریخ سفر صفحه‌ای به شما نشان داده می‌شود که شامل اطلاعات کاملی از اتوبوس‌ها است؛ به‌ترتیب هریک از این اطلاعات را برایتان توضیح خواهیم داد:

  • نام شرکت اتوبوس‌رانی

هر شرکت اتوبوس‌رانی امکانات ویژه‌ای را برای مسافران خود درنظر گرفته است. شما می‌توانید اطلاعات مربوط به هر شرکت را مطالعه و بهترین اتوبوس را انتخاب کنید. البته هزینه خرید بلیط از هر شرکت، به‌دلیل امکانات متفاوت و امنیت مسافران متفاوت خواهد بود.

  • نوع اتوبوس‌ها

 وب‌سایت علی بابا به نوع هر اتوبوس‌ در بلیط مربوط به آن اشاره کرده است تا بتوانید با بررسی و مقایسه دقیق آن‌ها بهترین گزینه را برای سفرتان انتخاب کنید.

  • ساعت حرکت اتوبوس‌ها

همان‌طورکه در بخش‌های بالایی اشاره کردیم، یکی از مزیت‌های سفر با اتوبوس تنوع بالای ساعات حرکت اتوبوس‌ها است. در وب‌سایت علی بابا همه ساعت‌هایی که اتوبوس‌های مربوط به مبدا شما آماده حرکت‌ هستند، نوشته شده است. پس با خیال راحت هر ساعتی را که می‌خواهید، برای شروع سفرتان انتخاب کنید.

  • نام پایانه مبدا و مقصد نهایی

بعضی اوقات شهری که می‌خواهید به آن سفر کنید، مقصد نهایی اتوبوس نیست و بعد از توقف چند دقیقه‌ای در شهر موردنظر شما حرکت می‌کند و به مقصد نهایی خود می‌رود. مثلا اگر بلیط اتوبوس تهران تبریز را خریده باشید، ممکن است در بلیط‌تان نوشته باشد [مقصد نهایی: ارومیه]. این یعنی اتوبوس در تبریز چند دقیقه توقف می‌کند و بعد به‌سمت ترمینال ارومیه حرکت می‌کند.

  • فاصله مبدا تا مقصد

با اطلاع از فاصله مبدا تا مقصد می‌توانید محاسبه کنید چند ساعت در راه هستید و برای زمانی که در اتوبوس نشسته‌اید، برنامه‌ریزی کنید.

  • تخفیف قیمت بلیط‌ها

بسته به شرایط مختلف شرکت‌ها تخفیفاتی را برای بلیط‌های مختلف درنظر می‌گیرند که با خرید حضوری ممکن است شما را از این تخفیف مطلع نکنند. با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا می‎توانید ارزان‌ترین بلیط را بخرید و از ارزان‌ترین بلیط‌ها باخبر شوید.

  • پاسخ‌گویی به سوالات متداول

زمانی‌که می‌خواهید با اتوبوس سفر کنید، ممکن است سوال‌هایی در ذهنتان به‌وجود بیاید که ندانید جوابش را کجا پیدا کنید! وب‌سایت علی بابا به سوال‌های متداول شما مثل «اتوبوس موردنظر من در چه ساعت‌هایی حرکت می‌کند» یا «برای سفر با اتوبوس چند دقیقه قبل در ترمینال حاضر باشیم» پاسخ داده‌ است.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.