معرفی ۵ بندر دریایی چین برای حمل بار دریایی از چین به ایران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 65345
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ |

معرفی ۵ بندر دریایی چین برای حمل بار دریایی از چین به ایران

در حال حاضر با افزایش مراودات و روابط تجاری میان دو کشور چین و ایران، همکاری های زیادی هم در زمینه های مختلف از جمله تجارت و بازرگانی شکل گرفته است. از لحاظ گسترش ارتباطات و حجم بالای کالاهای مبادله شده بین دو کشور، امروزه شرایط خوبی برای برقراری ارتباط تجاری با تجار و بازرگانان چینی فراهم شده است.
معرفی ۵ بندر دریایی چین برای حمل بار دریایی از چین به ایران

در حال حاضر با افزایش مراودات و روابط تجاری میان دو کشور چین و ایران، همکاری های زیادی هم در زمینه های مختلف از جمله تجارت و بازرگانی شکل گرفته است. از لحاظ گسترش ارتباطات و حجم بالای کالاهای مبادله شده بین دو کشور، امروزه شرایط خوبی برای برقراری ارتباط تجاری با تجار و بازرگانان چینی فراهم شده است. اگر شما هم قصد واردات و ارسال کالا از چین به ایران را دارید، معمولا حمل بار دریایی از چین مناسبترین و مقرون به صرفه‌ترین گزینه میباشد. در ادامه با سرویس حمل بار دریایی گروه تجاری ققنوس جهت واردات دریایی از چین به ایران همراه باشید تا جوانب مهم این موضوع آشنا شوید.

حمل بار دریایی از چین به ایران بهترین شیوه حمل و نقل بار از چین

امروزه نقل و انتقال حجم بسیاری از کالاهای وارداتی و صادراتی از طریق مسیرهای آبی و با استفاده از کشتی ها صورت میگیرد. در حال حاضر حمل بار دریایی از چین را میتوانیم بهترین گزینه برای جابجایی و واردات کالا از چین بدانیم. از آنجا که واردات دریایی از چین به ایران مزایای زیاد و قابل توجهی را با خود به همراه دارد، معمولا پیشنهاد میکنیم از این روش برای ارسال بار خود از پرجمعیت ترین کشور دنیا استفاده کنید. علی رغم این که سرعت حمل و نقل کالا در حمل دریایی بسیار کندتر از حمل هوایی کالا است، هزینه های کمتر و مقرون به صرفه بودن حمل بار دریایی از چین باعث شده تا نظر بسیاری از وارد کنندگان را به خود جلب کند.

علاوه بر این، حمل و نقل دریایی بهترین گزینه برای نقل و انتقال کالاهای سنگین و با تعداد زیاد میباشد. اگر شما هم به دنبال یک روش مقرون به صرفه و اقتصادی برای جابجایی کالاهای وارداتی خود از چین هستید، خدمات حمل بار دریایی از چین گروه تجاری ققنوس دقیقا همان چیزی است که تحویل کالا را در کوتاهترین زمان و به بهترین شکل برای شما فراهم میکند. به طور کلی یک کشتی باربری ظرفیت حمل چند صد تن محموله را دارد؛ بنابراین واردات دریایی از چین روش مناسبی است.

مزایای واردات دریایی از چین به ایران

همانطور که اشاره کردیم، توجه ویژه وارد کنندگان کالا به حمل بار دریایی از چین به دلیل مزایای خوبی است که استفاده از این روش با خود به همراه دارد. با توجه به آمارها، هر سال حجم زیادی از کالاهای وارداتی به کشور از چین هستند. در چنین شرایطی و با بررسی سایر روش های حمل و نقل بین المللی کالا متوجه میشویم که حمل بار دریایی از چین بهترین گزینه است. از آنجا که میان ایران و چین مسافت زیادی وجود دارد، عملا استفاده از حمل زمینی غیرممکن است. علاوه بر این، هزینه حمل و نقل هوایی بسیار گران تر از سایر روش هاست؛ بنابراین واردات دریایی از چین پیشنهاد میشود. خوشبختانه با دسترسی هر دو کشور به آب های آزاد و وجود بنادر دریایی و تجاری مهم در هر دو کشور، امکان حمل بار دریایی از چین به ایران راحتتر شده است.

همچنین لازم است بدانید که در حمل و نقل دریایی کالا با محدودیت وزنی مواجه نخواهید شد و هر مقدار بار حتی بارهای سنگین و حجیم را میتوانید به راحتی توسط کشتی های باربری ویژه ارسال کنید. امنیت بالا در حمل بار دریایی از چین نکته مثبت دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. درنهایت اگر محدودیت زمانی ندارید و به دنبال روشی امن و اقتصادی جهت حمل کالاهای خود هستید، واردات دریایی را در اولویت خود قرار دهید.

معرفی مهمترین بنادر دریایی و تجاری چین

قطعا میدانید که حجم زیادی از واردات و صادرات کالا در سطح جهان توسط کشور پرجمعیت چین صورت میگیرد. از آنجا که تجارت گسترده‌ای در این کشور انجام میگیرد، بنادر دریایی و تجاری مهمی نیز برای سهولت روند فعالیت های تجاری راه اندازی شده‌اند. جهت واردات دریایی از چین به ایران لازم است ویژگی‌ها و خصوصیات هر بندر را به خوبی بشناسید تا شرایط مناسبی را جهت حمل بار دریایی از چین فراهم کنید. ادامه ۵ نمونه از مهمترین بنادر دریایی چین که برای حمل کالا به ایران مناسب هستند و نیاز است که ویژگی‌های آنها را بشناسید را معرفی خواهیم کرد تا به شما در انتخاب بهتر حمل بار دریایی از چین کمک کنیم.

بندر شنزن چین

بندر شنزن یکی از بنادر مهم تجاری در جنوب چین است که همجوار با اقیانوس آرام قرار دارد و برای حمل بار دریایی از چین به ایران مناسب میباشد. بندر شنزن با برخورداری از ۲۶۰ کیلومتر نوار ساحلی، در فاصله ۲۰ مایل دریایی از هنگ کنگ قرار دارد. این بندر را میتوان طبیعی‌ترین بندر جهان در نظر گرفت و دارای عمق بسیار زیادی نیز میباشد. ۳۹ شرکت کشتیرانی و ۱۳۱ مسیر کانتینر بین المللی در بندر شنزن چین قرار دارند که واردات دریایی از چین و فعالیت های حمل و نقل بار را راحتتر کرده است.

علاوه بر این، بندر شنزن از لحاظ اقتصادی نیز دارای اهمیت بسیاری میباشد و حدود ۳ درصد از کل درآمد ناخالص این کشور که مبلغی حدود ۵ میلیارد است از این بندر به دست می آید. سرمایه گذاری های خارجی و گسترش فعالیت های تجاری از دیگر دلایلی هستند که توانسته‌اند نظر بسیاری از تجار و بازرگانان را به خود جلب کنند. پایانه های بندری شنزن عبارتند از:

  • پایانه‌های بندر بازرگان چین
  • پایانه‌های بین المللی یانتین
  • چیوان
  • پایانه های کانتینر شکو
  • شنزن هایگزینگ

بندر دریایی شانگهای

بندر شانگهای چین بزرگترین بندر دریایی جهان محسوب میشود که سالانه حدود ۳۷ میلیون کانتینر را پذیرش و جابجا میکند. این بندر در رودخانه یانگ تسه قرار واقع شده است و از مهمترین بنادر جهان در زمینه های بازرگانی، تجاری و حمل و نقل بین المللی شناخته شده است. علاوه بر این، بندر شانگهای به عنوان مرکز تجارت میان چین و سایر نقاط دنیا شناخته میشود که همین امر سبب شده تا این بندر به یکی از بهترین بنادر دریایی برای حمل بار دریایی از چین به ایران باشد. فرودگاه های بین المللی، امکانات تجاری و رفاهی فوق العاده، موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و دسترسی به آب های آزاد و.. مهمترین عواملی هستند که بندر شانگهای را مورد توجه بسیاری از تجار و بازرگانان قرار داده است.

بندر نینبگو ژوشان چین

اگر قصد حمل بار دریایی از چین به ایران را دارید، بندر نینبگو ژوشان یکی دیگر از بنادر تجاری مهم در چین است که شلوغ ترین بندر در حوزه بارکشی نیز محسوب میشود. دو بندر نینبگو و بندر ژوشان در این بندر قرار دارند و موقعیت مکانی آن در ساحل شرقی شانگهای و در خلیج هانگزو میباشد. علاوه بر این، بندر نینبگو به ۹۰ کشور و ۵۶۰ بندر دیگر اتصال دارد که همین امر سبب تقویت روابط تجاری چین با سراسر دنیا از این طریق شده است و آن را در جایگاه اول بنادر جنوب چین قرار داده است.

بندر تجاری دالیان چین

برای واردات دریایی از چین به ایران، بندر دالیان میتواند گزینه خوبی باشد. بندر دالیان بزرگترین بندر در شمال شرقی چین و شمالی ترین بندر در این کشور به شمار میرود. این بندر با بندرهای آسیای شمالی، آسیای شرقی و اقیانوس آرام درارتباط است و دروازه تجارت با اقیانوس ارام نیز محسوب میشود. بندر دالیان با برخورداری از ارتباط تجاری و کشتیرانی از طریق ۶۸ مسیر حمل و نقل کانتینری داخلی و بین المللی توانسته با کشورهای زیادی در سراسر جهان ارتباط تجاری برقرار کند و به یکی از بهترین بنادر دریایی جهت حمل بار دریایی از چین تبدیل شود. همچنین این بندر ظرفیت پذیرش ۱۰۰ میلیون بار دریایی را دارا میباشد و با تلاش شبانه روزی کارکنان، یکی از مهمترین بنادر تجاری چین است.

بندر گوانگجو چین

نام شهر تجاری گوانگجو در چین را به احتمال زیاد شنیده‌اید و قطعا میدانید که این شهر از لحاظ اقتصادی و تجاری از اهمیت بسیاری در این کشور برخوردار است. بندر گوانگجو چین از شلوغ ترین بنادر کشور چین به شمار میرود و در دلتای رود مروارید واقع شده است. بندر گوانگجو یکی از بنادر جنوبی چین میباشد که با بیش از ۳۰۰ بندر دریایی و ۸۰ کشور جهت حمل بار دریایی از چین درارتباط است. دسترسی به خطوط آبی، ریلی، هوایی و جاده‌ای از جمله مزایای ویژه این بندر میباشند که سبب شده تا توجه بسیاری از وارد کنندگان برای واردات دریایی از چین به این بندر جلب شود. محصولات کشاورزی، محصولات غذایی، روغن، کود، ماشین آلات مختلف، سنگ آهن، قطعات و تجهیزات خودرو، مواد معدنی و.. کالاهایی هستند که در بندر تجاری گوانگجو مبادله میشوند.

جمع بندی

اگر تمایل به حمل بار دریایی از چین به ایران را دارید و به دنبال بهترین خدمات در زمینه حمل و نقل بین المللی هستید، گروه تجاری ققنوس با ارائه خدمات بی نظیر در زمینه حمل بار دریایی، حمل و نقل هوایی و حمل بار زمینی آماده جابجایی و ارسال کالای شما از چین، کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا و.. به کشور میباشد. برای واردات دریایی از چین باید حتما به نکاتی مانند امنیت، هزینه ها و سرعت نقل و انتقال محموله توجه داشته باشید که گروه تجاری ققنوس تمام این موارد را در بهترین شکل برای شما فراهم خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص واردات دریایی از چین و سایر خدمات شرکت به وبسایت ما به نشانی fnxshipping.com مراجعه کنید.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.