یک دندانپزشک زیبایی چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64728
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1401 - 10:36 |

یک دندانپزشک زیبایی چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

دندانپزشک زیبایی درمان‌های دندانی را انجام می دهد که ظاهر لبخند افراد را بهبود می‌بخشد. دندانپزشکی زیبایی همراه با جوانسازی صورت، نقش بسیار زیادی در حفظ و بهبود ظاهر کلی صورت و اعتماد به نفس افراد دارد.
یک دندانپزشک زیبایی چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

دندانپزشک زیبایی درمان‌های دندانی را انجام می دهد که ظاهر لبخند افراد را بهبود می‌بخشد. دندانپزشکی زیبایی همراه با جوانسازی صورت، نقش بسیار زیادی در حفظ و بهبود ظاهر کلی صورت و اعتماد به نفس افراد دارد.

دندانپزشکی زیبایی روز به روز محبوب‌تر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این صنعت تا سال ۲۰۲۶ به ۳۲ میلیارد دلار برسد. اگرچه این یک روش ضروری نیست اما درمان زیبایی می‌تواند اعتماد به نفس را به لبخند شما بازگرداند.

خدماتی که یک دندانپزشک زیبایی ارائه می‌دهد.

دندانپزشک زیبایی از اصلاحات جزئی تا جراحی‌های بزرگ را انجام می‌دهد. در اینجا چند مورد از روش‌های زیبایی که آن‌ها ارائه می‌دهند آورده شده است.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان یکی از اساسی‌ترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی، سفید کردن دندان های زرد و همچنین یکی از کم هزینه‌ترین‌ه روش ها است. با گذشت زمان ممکن است دندان‌ها در اثر غذا، نوشیدنی، دارو یا عادت‌های دیگر مانند سیگار کشیدن لکه‌دار شوند. بسیاری از افراد برای روشن‌تر کردن لبخند خود به سفید کردن دندان روی می‌آورند.

پس از تمیز کردن دندان‌ها از پلاک، جرم و سایر مواد زائد، سفید کردن دندان می‌تواند سطح دندان‌ها را سفید کند و ظاهری درخشان‌تر و سفیدتر ایجاد کند. در حالی که محصولات بدون نسخه مانند خمیر دندان می‌توانند نتایجی را ارائه دهند اما سفید کردن حرفه‌ای دندان می‌تواند سایه‌ای را، حدودا ۵ تا ۸ برابر روشن‌تر کند.

لمینت‌های دندان

«لمینت یک روکش دندانی بسیار نازک به رنگ دندان است که با ماده چسبنده به منظور تصحیح مشکلات دندان مانند پوسیدگی مینا، بدشکلی یا فاصله بین دندان ها، تغییر رنگ دندان یا لب پریدگی و ترک خوردگی به روی سطح دندان های جلویی چسبانده می‌شود». قبل از چسباندن روکش‌ها، دندانپزشک مقداری مینا را از سطح دندان جدا می‌کند تا پوسته‌ها به طور واقعی به جلوی دندان‌ها بچسبند. روکش‌های دندانی می‌توانند تعدادی از مشکلات زیبایی از جمله دندان‌های کج، مینای آسیب‌دیده و فاصله بین دندان‌ها را برطرف کنند.

بریج‌های دندانی

بریج‌های دندانی برای پر کردن شکاف ایجاد شده توسط دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شود. بریج‌ها از آلیاژ، چینی، طلا یا ترکیبی ساخته می‌شوند. آن‌ها دارای دو یا چند روکش هستند که جایگزین دندان‌های از دست رفته می‌شوند. بریج دندان توسط دندان‌های طبیعی شما پشتیبانی می‌شود، بنابراین هرگونه آسیب یا پوسیدگی دندان‌های اطراف می‌تواند باعث از کار افتادن بریج شود و باید به آن رسیدگی شود. بریج‌ها دائمی هستند و فقط توسط دندانپزشک شما قابل برداشتن است.

روکش دندان

روکش دندان که به عنوان کلاهک دندان نیز شناخته می‌شود، روی دندان پوسیده یا آسیب دیده قرار می‌گیرد. این روکش‌ها می‌توانند از شکستن دندان ضعیف جلوگیری کنند یا از آن‌ها برای پوشاندن دندان‌های بدشکل یا تغییر رنگ شدید استفاده شود. روکش دندان از موادی مثل چینی، سرامیک و فلز ساخته می شود. اکثر بیماران از روکش های سرامیکی یا چینی استفاده می کنند چون آنها بیشترین شباهت را به دندان های طبیعی دارند.

اینله و آنله

اینله و آنله که به عنوان پرکننده غیرمستقیم نیز شناخته می‌شود، زمانی استفاده می‌شود که دندان بیش از حد پوسیده باشد و از یک پرکردگی معمولی پشتیبانی نکند. این پرکردن‌ها در آزمایشگاه دندانپزشکی انجام می‌شوند و توسط دندانپزشک زیبایی در جای خود چسبانده می‌شوند.

“اینله” زمانی است که مواد در مرکز دندان باند می‌شوند. “آنله” زمانی است که پرکننده یک یا چند قسمت از دندان را می‌پوشاند و یا کل سطح دندان را می‌پوشاند. این روش جایگزینی برای روکش است که باعث حفظ بیشتر سطح طبیعی دندان و در عین حال تقویت و ترمیم دندان پس از پوسیدگی یا خرابی می‌شود.

ایمپلنت‌های دندانی

پس از پوسیدگی شدید دندان یا از دست دادن دندان، از ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی دندان استفاده می‌شود. دندانپزشک زیبایی ابتدا یک پیچ را به فک متصل می‌کند تا از آن پشتیبانی کند. سپس، ایمپلنت در حفره استخوانی دندان از دست رفته قرار داده می‌شود.

با گذشت زمان، استخوان و بافت به ایمپلنت جوش می‌خورد و دندان جایگزین را در داخل دهان محکم می‌کند. هنگامی که ایمپلنت دندان به درستی چسبانده شد، باید با دندان‌های اطراف ترکیب شود.

باندینگ دندان

برای باندینگ دندان، دندانپزشک زیبایی یک رزین قابل قالب‌گیری روی دندان می‌زند و آن را با نور فرابنفش سفت می‌کند. سپس مواد را برش می‌دهند، شکل می‌دهند و صیقل می‌دهند تا با سطح دندان ترکیب شوند. باندینگ می‌تواند تراشه‌ها، ترک‌ها، بدشکل شدن دندان‌ها و پوسیدگی دندان را ترمیم کند. برای مسائل آرایشی جزئی، باندینگ یک جایگزین مقرون به صرفه‌تر برای پر کردن یا روکش است.

اصلاح لبخند لثه‌ای

“لبخند لثه ای” اصطلاحی است که برای توصیف لبخندی استفاده می‌شود که سطح وسیعی از لثه را نشان می‌دهد. اگرچه این نوع لبخند توسط متخصصان سلامت طبیعی تلقی می‌شود اما می‌تواند منجر به عدم اعتماد به نفس شود. ما سه درمان اصلی برای لبخند لثه‌ای ارائه می‌دهیم: تغییر شکل لثه با لیزر که در آن لثه اضافی بریده می‌شود و برای داشتن ظاهری طبیعی شکل می‌گیرد. بریس‌هایی که می‌توانند رشد استخوانی بیماران جوان را کنترل کنند و درمان رفع چین و چروک که می‌تواند ارتفاع لب بالایی را برای پوشاندن لثه بیش از حد کاهش دهد.

بازسازی کامل دهان

بازسازی کامل دهان معمولاً به عنوان ترمیم کامل دهان نیز شناخته می‌شود. این روش نه تنها بر زیبایی لبخند شما تمرکز می‌کند، بلکه بر عملکرد فک شما نیز تمرکز دارد. مواردی مانند نیش، عضلات و ساختار استخوان شما تجزیه و تحلیل می‌شوند و در صورت نیاز به اقدامات اصلاحی، توصیه می‌شود.

دلایل مراجعه به دندانپزشک زیبایی

دلایل زیادی برای مراجعه به دندانپزشک زیبایی وجود دارد، از جمله:

  • پوسیدگی دندان
  • آسیب (ترک، تراشه، و غیره)
  • دندان‌های کج
  • بدشکل شدن دندان‌ها
  • تغییر رنگ
  • از دست دادن دندان

افرادی که دارای دندان‌های آسیب دیده، پوسیده، کج هستند نیز ممکن است هنگام غذا خوردن و صحبت کردن مشکل داشته باشند. مشکلات دندانی ممکن است بر عزت نفس آن‌ها تأثیر بگذارد. طبق یک مطالعه، ۳۳ درصد از جوانان به دلیل شرایط دندان و دهان تمایلی به لبخند زدن ندارند. ۲۳ درصد دیگر از بزرگسالان به دلیل خجالت در مورد لبخند خود، مشارکت خود را در فعالیت‌های اجتماعی کاهش داده‌اند. اگر از لبخند خود احساس نارضایتی می‌کنید، دندانپزشک زیبایی می‌تواند وضعیت دندان‌های شما را بهبود بخشد.

شاخص‌های خوب یا بد بودن یک دندانپزشک زیبایی چیست؟

اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید این است که آیا دندانپزشک برای انجام عمل زیبایی که شما علاقه مند به دریافت آن هستید آموزش دیده است یا خیر. همه دندانپزشکان زیبایی برابر نیستند و بسیاری از آن‌ها در هر روشی که تبلیغ می‌کنند آموزش ندیده‌اند.‌

نکته بعدی که باید سنجیده شود، شایستگی هر متخصصی است. برای برنامه ریزی و اجرای بسیاری از روش‌های دندانپزشکی زیبایی، متخصص ارتودنسی و اندودنتیکس به دندانپزشک شما کمک می‌کنند. گام بعدی این است که عکس‌های قبل و بعد از مشتریان قبلی را بررسی کنید تا ببینید آیا نتایجی را که دندانپزشک زیبایی در گذشته به دست آورده است را دوست دارید یا خیر. در آخر مطمئن شوید که دندانپزشک دارای گواهینامه‌های مناسب است. این تضمین می‌کند که آن‌ها آموزش گسترده‌ای در مورد ترمیم‌های زیبایی داشته اند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای یک دندانپزشک زیبایی چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.