راهنمای خرید انواع مدل های دوچرخه مناسب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64663
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ |

راهنمای خرید انواع مدل های دوچرخه مناسب

شاید این یک سوال اساسی باشد هنگامی که می خواهیم دو چرخه بخریم حالا چه برای خودمان باشد یا برای بچه امان چه دو چرخه ایی بخرم که تا حد ممکن بتواند انتظاراتمان را برآورده کند و همچنین بتواند نیازمان را به این دو چرخه رفع کند
راهنمای خرید انواع مدل های دوچرخه مناسب

راهنمای خرید انواع مدل های دوچرخه مناسب

شاید این یک سوال اساسی باشد هنگامی که می خواهیم دو چرخه بخریم حالا چه برای خودمان باشد یا برای بچه امان چه دو چرخه ایی بخرم که تا حد ممکن بتواند انتظاراتمان را برآورده کند و همچنین بتواند نیازمان را به این دو چرخه رفع کند مثلا اگر برای جایزه قبولی بچه باشد او را خوشحال کند و با توجه به محیط زندگیمان بتواند با آن بازی کند.

یا اگر خرید دوچرخه می خواهیم برای خودمان انجام دهیم ممکن است برای گردش در بیرون شهر یا چاده های ناصاف می خواهیم استفاده کنیم فکر کنیم و از خود سوال کنیم جه نوع دوچرخه ای بخرم یا برای رفتن به سر کار در درون شهر یا یک روستا و بیرون شهر طبیعی است برای تمام این نیازها و اهداف یک نوع دو چرخه نمی تواند جواب گو باشد.

فکر کنید اگر شما یک ورزشکا باشید و می خواهید برای شرکت در مسابقات ورزشی یک دوچرخه تهیه کنید باید یک دو چرخه ایی بخری که مناسب سرعت رفتن در جاده ها باشد این دو چرخه باید ویژگی هایی داشته باشد که بقیه انواع دو چرخه ها ندارند.

در سطح اینترنت فروشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که کار عرضه و فروش أنواع مدل های دوچرخه تولیدی برندهای مختلف داخلی و خارجی را انجام می دهند از جمله فروشگاه اینترنتی فروشکالا https://foroshkala.net/ که براحتی می توانید دوچرخه های مختلف را در آن با یکدیگر مقایسه کنید و مشخصات آنها را مطالعه نمایید وسپس خریداری نمایید.

خوب ما اینجا می خواهیم به معرفی چند نوع دو چرخه که کاربرد زیادی در جامعه دارد و ممکن است عزیزان خواننده این مقاله را در خرید دوچرخه مناسب چه خرید حضوری و چه خرید اینترنتی دوچرخه یاری کند.

دوچرخه

دوچرخه کورسی یا مسابقه ایی:

این دوچرخه از قطعات بسیار باکیفیت و پیشرفته تهیه می شوند برندهای معروف جهانی مثل جاینت تایوانی ودوچرخه مریدا تایوانی و دوچرخه ترک آمریکایی و دوچرخه فوجی ژاپنی و غیره آنها را تولید می کنند بدنه این دو چرخه ها بسیار سبک است زیرا این بدنه را از آلیاژ های بسیار سبک و محکم الومینیوم و کربن با تکنولوژی بسیار بالا تهیه می کنند. همچنین باید جعبه دنده کامل داشته باشد تا دوچرخه سواررا در رکاب زدن کمک بکند و رکاب زدن را برای او بسیار راحت و آسان کند و در هنگام سربالایی و سرپایینی با استفاده از دنده های مناسب فشار کمتر به دوچرخه سوار وارد آورد.

یکی از ویژگی های مناسب برای دو چرخه سواری مسابقه ایی و جاده ایی داشتن چرخه های باریک و تایرهای نازک است که باعث می شود اصطکاک کمتری بین تایرهای دوچرخه و جاده بوجود بیاید و از این طریق از سرعت دوچرخه گرفته نمی شود و در اثر این اصطکاک مناسب دوچرخه سوار کمتر خسته می شود و انرژی کمتری مصرف می کند.

دوچرخه شهری:

دومین دوچرخه ایی که بررسی می کنیم دوچرخه شهری است اولین نوع دوچرخه که بکار برده شد با همین هدف رفت و آمد درون شهری بود دوچرخه ایی که دارای یک تنه با الیاژ فولادی بدون نیاز به آلیاژها مخصوص و دارای تایرهای باریک اما نه به باریکی دوچرخه کورسی چون نیاز به سرعت گرفتن زیاد ندارد و از تایرهای دوچرخه کوهستانی باریک ترزیرا نمی خواهد مانند دوچرخه کوهستانی در جاده ها و راه های ناهموار و راه های کوهستانی و پر از سنک حرکت کند. معمولا در تولید آن از ترمزهای لقمه ایی استفاده می شود تا قیمت آن زیاد بالا نرود بجز در تعدادی از مدل ها برای بعضی از مشتریانی که دوست دارند دوچرخه هایشان ترمز دیسکی داشته باشند که بسیار بهتر از نوع لقمه ایی آن است و بسیار گران تر. معمولا در آنها کمتر از سیستم تعلیق و جعبه دنده استفاده می شود و نیازی هم در بکار بردن این قطعات نیست و حالت سلیقه ایی دارد.

در بعضی از آنها در وسط میله ایی قرار می دهند که میله کیرنده دوشاخه را به میله زیر زین وصل می کند تا بعضی افراد خورجین خود را روی آن بگذارند. دارای ترکبند برای گذاشتن جعبه یا هرچیز دیگر و سبد در جلو.

دوچرخه شهری

 

دوچرخه کوهستانی:

برای دوچرخه سواری در مسیرهای ناهموار و دارای پستی و بلندی  طراحی شده‌اند. بعضی از مدل های آن  دارای جعبه دنده و بعضی دیگر ممکن است بدون دنده یا جعبه دنده باشند. و دامنه دنده‌ای آن‌ها بسیار کم است تا دوچرخه سوار بتواند در مسیرهای شیب‌دار به راحتی پدال بزند. بیشتر دوچرخه های کوهستانی معمولا دارای کمک فنر یا سیستم تعلیق هستند و باز هم نه همه مدل های آنها. به همین دلیل برای دوچرخه سواری در نواحی ناهموار و راه های سخت بسیار مناسب خواهند بود. بدنه این نوع دوچرخه را محکم و مقاوم در برابر شوک های وارده از ناهمواریهای تولید می کنند.

دوچرخه نمایشی

دوچرخه توریستی

دوچرخه دونفره

دوچرخه بزرگ سالان

دوچرخه کودکان

 

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.