هر آن چیزی که باید در مورد آبنما و فواره بدانید! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64260
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ |

هر آن چیزی که باید در مورد آبنما و فواره بدانید!

آبنما و فواره ها المان های زیبایی هستند که به طراحی استخر شما اضافه می شود و از تنوع بالایی برخوردار هستند. ارتقای تکنولوژی پمپ ها و نازل های آبنما و فواره به حدی رسیده است که این تجهیزات از حالت آب پاش ساده، به آب پاشی با رقص و نظم خاص همراه با پخش موسیقی و نورپردازی، تغییر پیدا کرده اند.
هر آن چیزی که باید در مورد آبنما و فواره بدانید!

آبنما و فواره ها المان های زیبایی هستند که به طراحی استخر شما اضافه می شود و از تنوع بالایی برخوردار هستند. ارتقای تکنولوژی پمپ ها و نازل های آبنما و فواره به حدی رسیده است که این تجهیزات از حالت آب پاش ساده، به آب پاشی با رقص و نظم خاص همراه با پخش موسیقی و نورپردازی، تغییر پیدا کرده اند. استفاده از پمپ های پر قدرت سه فاز و نازل های با استحکام بالا، ارتفاع آب پاشی را تا حد قابل توجهی بالا برده است و چشم های هر فردی را از مشاهده آن شگفت زده میکند.

در این راهنما، مزایای اصلی فواره‌ها، مواردی که باید مراقب آنها باشیم، انواع آبنماهایی که می‌توانید داشته باشید، برخی از نکات طراحی و نکاتی در مورد نصب را بیان میکنیم. بنابراین اگر قصد خرید و نصب آبنما و فواره را دارید، این مطلب راهنمای خوبی می تواند برای شما باشد.

قبل از هر چیزی باید بدانید که آبنما و فواره چیست؟

آبنما و فواره چیست؟

کلمه آبنما از دو بخش آب و نما تشکیل شده که به مفهوم نما و ظاهر آب است. فرود قطره های باران از آسمان، ریزش آب از آبشار ها و چشمه ها از انواع آبنماهای طبیعی هستند. به صورت خلاصه هر نمای منظم و غیر منظم، ریزش و فوران، فراز و فرود از آب که به صورت مداوم رخ نمایی می کند، یک نوع آبنما است.

مزایای آبنما و فواره

علاوه بر زیبایی و شکوه، مزایای زیادی برای داشتن آبنما و فواره استخری وجود دارد. بیایید نگاهی به برخی از موارد آن بیندازیم.

آنها یک سد طبیعی نویز هستند

جریان آبی که به سطح آب استخر برخورد می کند، می تواند به عنوان یک مانع صوتی عالی در برابر سر و صدای اطراف عمل کند. خلاص شدن از صداهای بوق، صدای بلند همسایه ها و سایر صداهای مزاحم به ایجاد یک محیط خلوت و ساکت شگفت انگیز کمک می کند تا بتوانید در آن استراحت کنید.

آبنما و فواره استخر شما را خنک می کنند

هنگامی که در تابستان هوا گرم می شود، فواره ها راهی عالی برای خنک نگه داشتن آب استخر شما هستند. فواره ها از طریق هوادهی، استخر شما را خنک می کنند و به آب استخر شما اکسیژن اضافه می کنند که به کاهش دمای آب کمک می کند. با نصب آبنما و فواره، یک استخر خنک برای استراحت در طول روز خواهید داشت.

آبنما و فواره آب استخر شما را به گردش در می آورند

چرا این مهم است؟ زیرا حفظ گردش آب استخر به توزیع مواد شیمیایی و جلوگیری از رشد جلبک های بد و سایر باکتری ها در استخر شما کمک می کند. حفظ گردش مناسب استخر وظیفه اصلی پمپ است و فواره ها می توانند به آن کمک کنند.

آبنماها در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند و یکی از مهم ترین لوازم و تجهیزات استخر هستند. نصب آبنمای استخر دارای معایب زیادی نیست. نکته اصلی که باید مراقب آن بود هزینه است. مطمئن شوید که ویژگی هایی مانند فواره ها، آبشارها و غیره را در بودجه کلی خود برای استخر لحاظ می کنید. قیمت نصب این تجهیزات می تواند به سرعت افزایش یابد، به خصوص اگر می خواهید یک طراحی فوق العاده یا خاص داشته باشید.

آبنما و فواره استخری

انواع آبنما و فواره استخری

چند نوع مختلف از آبنماهای استخری وجود دارد که می توانید هر کدام را در نظر بگیرید و همه اینها به موقعیت مکانی بستگی دارد. آیا می خواهید این آب نماها را در اطراف لبه استخر خود قرار دهید یا به عنوان قطعه مرکزی؟ بیاید عمیق تر بررسی کنیم.

فواره کنار استخر

فواره های کنار استخر همانطور که از نام آن ها مشخص است در لبه استخر شما قرار دارند و می توانند به اندازه یک تندیس کوچک یا به بزرگی یک مجسمه سنگی باشند. این فقط به ترجیحات طراحی شما بستگی دارد. آنها با اتصال یک آداپتور به جت برگشتی کار می کنند که مکانیسم عادی برای گردش مجدد آب به داخل استخر شما است. سپس یک لوله را به آداپتور وصل می کنید تا بتوانید به جای جت برگشتی سنتی، آب را از طریق فواره خود جاری کنید. همه چیز بعد از آن تنظیم می شود و آب باید از طریق فواره شما شروع به جریان کند!

آبنماهای استخر راه بسیار خوبی برای بهبود زیبایی استخر شما هستند.

آبنمای مرکزی

در برخی از طرح ها آبنما در مرکز استخر قرار میگیرد که اغلب اوقات یک سنگ طبیعی یا فواره بتنی در مدل های مختلف است. بدیهی است که نصب این آبنمای مرکزی کمی سخت تر از یک آبنمای ساده کنار استخر است و باید در طرح یا بازسازی اصلی استخر شما گنجانده شود.

آبنمای شناور

آبنماهای شناور شبیه آبنماهای کنار استخر هستند، اما به جای لوله، آداپتور را به یک شیلنگ متصل می کنند که به یک آبنما متصل می شود که می تواند در وسط استخر شما شناور باشد. این می‌تواند یک گزینه کم‌ هزینه خوب برای سرگرمی‌های تابستانی بچه‌ها باشد.

نصب آبنما در استخر شما

شما باید بدانید که در عرشه استخر خود چه می خواهید؛ فقط یک آبنما ساده شناور یا کنار استخر؟ در بیشتر موارد، شما باید با یک سازنده حرفه ای استخر تماس بگیرید که می تواند به شما در اجرای طرح ایده های ذهنی تان کمک کند.

تجهیزات استخر را می توانیم در سه دسته راه اندازی، تصفیه ایی، ایمنی و لوازم جانبی جای دهیم. دو مورد اول یعنی لوازم تصفیه ایی و راه اندازی، کاملا ضروری و دو مورد آخر، بودنشان بسیار بهتر از نبودشان است. مانند یک دوچرخه که چرخ ها و ترمز کاملا ضروری، اما بوق و ترک لوازم جانبی مفید آن است. آبنما و فوراه جز لوازم جانبی و تزیینی استخر است که شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اکسین آب (https://oxinab.com/) انواع نازل های استخری را خریداری کنید و زیبایی استخر خود را دوچندان کنید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.