همه چیز در مورد انتخاب بلندگو سقفی و آمپلی فایر - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64043
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : 24 فروردین 1401 - 14:40 |

همه چیز در مورد انتخاب بلندگو سقفی و آمپلی فایر

اگر به دنبال راه اندازی سیستم صوتی برای فضای مورد نظر خود هستید، باید قبل از خرید و تهیه سیستم صوتی، تحقیقات لازم را انجام دهید و در این مورد مطالعه کنید.
همه چیز در مورد انتخاب بلندگو سقفی و آمپلی فایر

اگر به دنبال راه اندازی سیستم صوتی برای فضای مورد نظر خود هستید، باید قبل از خرید و تهیه سیستم صوتی، تحقیقات لازم را انجام دهید و در این مورد مطالعه کنید. در این مطلب قصد داریم شما را با قیمت و خرید بلندگو سقفی و آمپلی فایر آشنا کنیم. از اسپیکر سقفی می توان در اماکن مختلف مانند رستوران، تالار، هتل، مسجد، بیمارستان و اماکنی از این دست و همچنین مکان های شخصی مانند منازل و ویلاها استفاده کرد. آمپلی فایر نیز دستگاهی است که کیفیت صدای خروجی دستگاه شما را افزایش می دهد.

نقد و بررسی اسپیکر سقفی

سیستم های صوتی این روزها بسیار پر طرفدارند و همانطور که اشاره شد در بسیاری از مکان های عمومی و شخصی مورد استفاده قرار می گیرند. در برخی از اماکن مانند بیمارستان ها و بانک ها برای پیج کردن، در اماکنی مانند لابی هتل، رستوران ها، کافه ها و فروشگاه ها برای پخش موسیقی و در مساجد برای پخش اذان و صدای سخنرانی ها از بلندگوهای سقفی استفاده می شود. در منازل از بلندگوهای سقفی برای پخش موسیقی و صدای تلویزیون استفاده می شود. تصور کنید بتوانید فیلم های مورد علاقه خود را با بالاترین کیفیت صدا ببینید و فضایی مانند سینما را به صورت اختصاصی در منزل خود ایجاد کنید یا در زمان خواب بتوانید یک آهنگ آرامشبخش را در فضای خانه پخش کنید تا خوابی راحت و آرام را تجربه کنید و یا حتی در زمان برگزاری مهمانی در منزل خود می توانید موسیقی را با بالاترین کیفیت پخش کنید تا به همه مهمانان خوش بگذرد. قیمت باند سقفی متناسب با فضای مورد نظر شما ممکن است متغیر باشد.

عوامل موثر در انتخاب بلندگو سقفی

قیمت بلندگو سقفی یکی از مهمترین عواملی است که ممکن است روی انتخاب و تصمیم شما تاثیر بگذارد. انتخاب بلندگو سقفی مناسب برای فضای مورد نظر، کار آسانی نیست. بسیاری از فضاها ممکن است سناریوهای پیچیده تری برای انتخاب داشته باشند. گاهی ممکن است در فضاهای چالش بر انگیز مجبور باشید از بلندگوهای خاصی استفاده کنید. توجه داشته باشید که قیمت اسپیکرسقفی های خاص ممکن است کمی متفاوت از مدل های نرمال باشد.

 به طور مثال در فضاهای مرطوب مانند گلخانه ها، حمام، استخر و … امکان نصب بلندگو سقفی های معمول وجود ندارد زیرا بعد از مدتی رطوبت آن را از کار می اندازد و مانند هر دستگاه الکترونیکی آب به آن آسیب می زند. بلندگو سقفی های ضد آب برای این نوع از مکان ها مناسب است. طراحی و مواد استفاده شده برای تولید این گونه بلندگوهای سقفی به گونه ای است که می تواند در برابر آب از آن محافظت کند. قیمت بلندگو سقفی از نوع ضد آب عموما نسبت به مدل های معمول بالاتر است.

بلندگوهای سقفی ضد حریق هم مانند بلندگوهای سقفی ضد آب برای مکان های خاص طراحی شده است و همانطور که از نام آن پیدا است برای فضاهایی که دما در آن بالا است و احتمال ایجاد حریق یا آتش وجود دارد، مناسب است. قیمت بلندگو سقفی از نوع ضد حریق هم با توجه به متریال و طراحی خاص آن ها، معمولا بالاتر از مدل های عادی است.

از نظر نوع نصب نیز، بلندگوهای سقفی به دو نوع روکار و توکار تقسیم می شوند که بستگی به نوع محیط شما دارد. در صورت وجود سقف کاذب یا کناف استفاده از بلندگوهای سقفی توکار انتخاب مناسب تری است. اگر سقف شما کاذب نیست نصب بلندگو باید به صورت رو کار انجام شود. قیمت باند سقفی از نوع توکار و روکار تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.

بررسی تخصصی آمپلی فایر

آمپلی فایر یکی از پرکاربردترین وسایل الکترونیکی در جهان است. آمپلی فایر که می توان آن را به فارسی تقویت کننده نیز نامید، در تعریف ساده به عنوان یک وسیله الکترونیکی در نظر گرفته می شود که قدرت سیگنال را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، دامنه سیگنال را افزایش می دهد و آن را قوی تر از ورودی داده شده می کند. اگرچه این تعریف از نظر تئوری ساده به نظر می رسد، اما تقویت کننده ها پارامترها و شرایط زیادی در دنیای واقعی دارند. همین عوامل می تواند بر روی قیمت آمپلی فایر تاثیر بگذارد.

 نمی توان گفت یه آمپلی فایر برای همه کاربردها کاملا کارآمد است عواملی مانند تلفات، اعوجاج و نویز همیشه چالش هایی هستند که باید در سیستم های صوتی با آن ها مقابله کرد. بنابراین، تعداد زیادی تقویت کننده توسط کمپانی های مختلف دنیا طراحی و تولید شده است که هرکدام در موقعیت های مختلف بهترین عملکرد را دارند. اگر بودجه محدودی دارید و قیمت آمپلی فایر برای شما اهمیت دارد، توجه کنید کیفیت صدای خروجی شما به آمپلی فایر بستگی دارد و ممکن است با انتخاب آمپلی فایر ارزان، صدای نهایی نتواند نیاز شما را برآورده کند.

اگر به دنبال خرید یک آمپلی فایر برای سیستم صوتی بلندگو سقفی خود هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که هر نوع آمپلی فایری مناسب نیاز شما نیست و این امر به کارشناسی احتیاج دارد. بهتر است قبل از نهایی کردن خرید با مشاورین متخصص در این امر صحبت کنید تا بهترین مدل متناسب با نیاز خود را بیابید.

مجموعه چکاوک

مجموعه چکاوک با سابقه ای طولانی در حوزه فروش و نصب سیستم های صوتی از جمله بلندگوهای سقفی، آماده ارائه مشاوره رایگان در حوزه خرید سیستم های صوتی است. شما می توانید از طریق سایت تمامی محصولات را مشاهده و ویژگی ها و مشخصات آن ها را مورد بررسی قرار دهید. همچنین شما با تماس و ارتباط با مشاورین چکاوک می توانید بهترین مدل بلندگو سقفی و آمپلی فایر متناسب با نیاز خود را داشته باشید.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای همه چیز در مورد انتخاب بلندگو سقفی و آمپلی فایر بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.