عنوان: یونی زینک بخرم یا زینک پلاس؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 63709
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ |

عنوان: یونی زینک بخرم یا زینک پلاس؟

توصیه بسیاری از پزشکان و متخصصان برای افرادی که دچار ریزش مو می شوند، استفاده از قرص یونی زینک و یا زینک پلاس است. اما این سوال بوجود می آید که این دو مکمل چه تفاوتی با یکدیگر دارند. پرسش اغلب مراجعه کنندگان به داروخانه ها این است که یونی زینک بخرم یا زینک پلاس و با توجه به اینکه هردو مکمل برپایه زینک هستند چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
عنوان: یونی زینک بخرم یا زینک پلاس؟

توصیه بسیاری از پزشکان و متخصصان برای افرادی که دچار ریزش مو می شوند، استفاده از قرص یونی زینک و یا زینک پلاس است. اما این سوال بوجود می آید که این دو مکمل چه تفاوتی با یکدیگر دارند. پرسش اغلب مراجعه کنندگان به داروخانه ها این است که یونی زینک بخرم یا زینک پلاس و با توجه به اینکه هردو مکمل برپایه زینک هستند چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

برای یافتن پاسخ این سوال بهتر است ابتدا تفاوت میان زینک پلاس و یونی زینک را بررسی کرده و مزایای هرکدام را بسنجیم. درواقع زینک پلاس به مکمل هایی گفته می شود که علاوه بر زینک و برای اثربخشی بهتر و بیشتر، از سایر ویتامین ها و املاح در آن بکار رفته است.

با توجه به این تعریف، باید گفت یونی زینک نیز نوعی از زینک پلاس محسوب می شود و تفاوت آنها در جزئیات ترکیبات و ویتامین و املاحی است که در یونی زینک وجود دارد. اینکه یونی زینک بخرم یا زینک پلاس نیز بسته به نیازهای غذایی و ویتامین هایی است که بدن نیاز دارد. بنابراین، بهتر است هدف خود را از مصرف هرکدام از این مکمل ها مشخص کنید.

مزایای زینک پلاس برای مو

مزایای زینک و زینک پلاس

معمولا مکمل های زینک پلاس برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش می شناسند. این مکمل به افرادی که دچار ریزش موی مقطعی و ناشی از کمبود ویتامین شده اند توصیه می شود. با این وجود زینک مزایای دیگری نیز برای بدن دارد. ازجمله مزایای عنصر زینک بر بدن می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت و شادابی پوست و همچنین محافظت از بدن دربرابر رادیکالهای آزاد و عوامل سرطان زا می باشد.

زینک در بسیاری از مکمل های تقویتی مکمل های جوانساز پوست و حفظ زیبایی وجود دارد. با وجود اینکه بدن به مقدار کمی از زینک در طول روز نیاز دارد اما این ماده مغذی نقش مثبت فراوانی برای بدن و حفظ سلامتی ایفا می کند. که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می شود:

۱-     زینک برای سلامت و رشد کودک

زینک در کودکان باعث رشد بهتر شناختی و همچنین رشد جسمی می شود. به همین خاطر یکی از مواد مغذی برای بهبود رشد قدی کودکان که در مکمل ها نیز استفاده می شود، زینک است. مصرف زینک از دوران جنینی توسط مادر تا پایان سن رشد مورد نیاز کودک است. علاوه بر رشد جسمانی و رشد قد به رشد ذهنی کودک نیز کمک می کند. افزایش اشتها و جلوگیری از ابتلا به بیماری نیز از دیگر مزایای مکمل زینک و زینک پلاس برای کودکان است.

۲-     تقویت استخوان ها و دندان

در قرص یونی زینک و برخی از مکمل های زینک پلاس علاوه بر زینک، ویتامین های ب و ویتامین ث، کلسیم نیز وجود دارد. این ماده معدنی اصلی ترین عنصر تشکیل دهنده استخوان و دندان‌ها است و برای حفظ سلامت آنها لازم است که روزانه مقدار مشخصی از کلسیم توسط غذا و یا مکمل های غذایی به بدن وارد شود. علاوه بر استخوان ها، مقدار کمی کلسیم در خون نیز وجود دارد شما می توانید با استفاده از قرص زینک پلاس و یونی زینک مقدار علاوه بر سایر ویتامین و املاح، کلسیم مورد نیاز بدن را نیز تأمین سازید.

۳-     استحکام ناخن ها

ماده اصلی تشکیل دهنده ناخن ها، پروتئینی به نام کراتین می باشد. کلسیم، بیوتین، زینک و ویتامین c هرکدام به سلامت و استحکام ناخن ها کمک می کند. زینک یکی از عوامل مؤثر در رشد بهتر و سریعتر ناخن ها می باشد. همچنین ویتامین C از شکنندگی و ترک خوردن ناخن جلوگیری می کند. همچنین کلسیم در حفظ استحکام و ضخامت ناخن ها مؤثر است. بسیاری از افرادی که از مکمل های زینک پلاس و یونی زینک استفاده می کنند اولین تغییرات را در ناخن های خود مشاهده می کنند.

۴-     جلوگیری از ریزش مو

کراتین علاوه بر ناخن، عنصر تشکیل مو نیز می باشد. همچنین عوامل دیگری در تقویت و سلامت موها دخیل هستند. زینک یکی از این عناصر است که با کمک به غده های چربی اطراف فولیکول مو . تولید کلاژن باعث تولید ساقه موهای سالم تری می شود. به این ترتیب موها دیگر شکننده، کدر و بدحالت نخواهند بود. همچنین زینک با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد از سلولهای پوست در برابر عوامل مخرب محافظت می کند.

علاوه بر زینک سایر ویتامین های موجود در زینک پلاس یا یونی زینک نیز در تقویت مو ها بسیار مرثر هستند، ویتامین های ب، خصوصا بیوتین اثر چشمگیری بر تقویت مو، سلامت و شادابی تارموها دارد، ویتامین C نیز باعث رشد بهتر موهای سالم می شود.

۵-     تقویت و حفظ سلامتی جسمانی

علاوه بر این می توان از مکمل های حاوی زینک، همچون یونی زینک برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز استفاده کرد، جلوگیری از ابتلا به بیماری های مسری و جلوگیری از تشکیل سلولهای سرطانی در بدن و حفظ سلامت عمومی بدن نیز از دیگر مزایای انواع مکمل های زینک پلاس می باشد. زینک و ویتامین C عنصر اصلی تشکیل دهنده انواع مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین برای بهبود و بازیابی قوای جسمانی و کوتاه شدن دوران نقاهت نیز استفاده از این عناصر توصیه می شود.

یونی زینک یا زینک پلاس

تفاوت یونی زینک و زینک پلاس

در مکمل های زینک پلاس ازجمله یونی زینک علاوه بر عنصر روی، از ویتامین ها و املاح دیگری نیز استفاده می شود که اثربخشی آن ها دوجندان می کند. ویتامین های گروه ب همچون بیوتین، فولیک اسید، ویتامین B1، B2، B3، B6، B12، ویتامین C، کلسیم، منیزیم، ویتامین A، منگنز و… در مکمل های زینک پلاس وجود دارند. این ترکیبات بسته به شرکت تولید کننده و برند متفاوت خواهد بود.

برخی از این ترکیبات در مکمل یونی زینک نیز مشاهده می شود. بیوتین، فولیک اسید، ویتامین B1، B2، B3، B6 و B12 به همراه ویتامین C و کلسیم دی پنتوتنیت ترکیبات یونی زینک هستند.

بررسی تفاوت و مقدار ویتامین و عناصر معدنی بکار رفته در یونی زینک و سایر مکمل های زینک پلاس می تواند راهنمای شما باشد تا بدانید یونی زینک بخرید یا زینک پلاس، در این رابطه مراجعه به پزشک، انجام آزمایش های لازم، بررسی وضعیت پوست، موها و ناخن ها نیز می تواند مؤثر باشد.

یکی از محصولات معروف حاوی زینک پلاس زینک پلاس یوروویتال است. این محصول تحت لیسانس شرکت یوروویتال آلمان می باشد که حاوی زینک پلاس با دزهای متفاوت ۵ میلی گرم و ۱۰ میلی گرم و ۱۵ میلی گرم است.

همانطور که دررابطه با عناصر تشکیل دهنده و مزایای انواع قرص زینک پلاس اشاره شد. می توان گفت مصرف به اندازه این مکمل هیچگونه عوارضی در پی نخواهد داشت. با این وجود نباید فراموش کرد که ممکن است این مکمل همانند سایر دارو و مکمل های تقویتی دیگر همراه با واکنش هایی باشد. افرادی که از قرص زینک پلاس بیش از مقدار توصیه شده و مورد نیاز خود استفاده می کنند ممکن است با علائمی چون مسمومیت روبرو شوند. احساس تهوع، درد معده، تکرر ادرار و اختلال در خواب از عوارضی است که در موارد بسیار جزئی و نه بصورت شدید، احتمال رخ دادن را دارند.

همچنین افرادی که دچار بیماری های خاص همچون اختلال در سیستم ایمنی هستند باید با مشورت پزشک اقدام به مصرف این مکمل کنند. مصرف زینک پلاس و یا یونی باعث وخیم تر شدن وضعیت بیماران HIV، اختلالات خودایمنی خواهد شد.

یونی زینک یا زینک پلاس از کجا بخرم؟

برای خرید هر مکمل و ویتامینی حتما از داروخانه ها خرید انجام بدهید. البته امروزه با گسترش اینترنت داروخانه های اینترنتی زیادی به وجود آمده اند. توصیه ما به شما خرید از داروخانه های اینترنتی معتبر است که دارای مجوز از سازمان غذا دارو و همچنین دارای نماد الکترونیک (اینماد) از وزات صمت باشد. یکی از این داروخانه های معتبر داروخانه آنلاین داروبوم به آدرس darooboom.com است. این داروخانه علاوه بر ارسال رایگان محصولات امکان پرداخت در محل را هم برای مشتریان خود فراهم نموده است.

| منبع خبر : محتوا این متن تبلیغاتی بوده و توسط رسالت رد یا تایید نمی شود
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.