مزایا و معایب خرید از بانه - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 63330
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ |

مزایا و معایب خرید از بانه

اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید، به احتمال زیاد جزء افرادی بوده اید که از شهر مرزی بانه اقدام به خرید اقلام ضروری خانه و آشپزخانه کرده اید و یا این موضوع را از زبان دیگران شنیده اید.
مزایا و معایب خرید از بانه

اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید، به احتمال زیاد جزء افرادی بوده اید که از شهر مرزی بانه اقدام به خرید اقلام ضروری خانه و آشپزخانه کرده اید و یا این موضوع را از زبان دیگران شنیده اید. تقریبا می توان گفت خرید از این شهر مرزی نسبت به گذشته بسیار جاافتاده و دلیل اصلی آن، استقبال همگانی افراد در تمام بازه های زمانی می باشد. سوالی مهم که ذهن افراد را در هنگام تصمیم گیری برای خرید اقلام آشپزخانه به خود مشغول کرده و آن ها را وادار به تهیه لوازم ضروری خود از این محل می کند, کاهش قیمت اقلام نسبت به شهرهای مرکزی است. از طرفی دیگر اختلاف قیمت های موجود در بازارهای محلی، منجر به تحریک افراد برای حضور در این شهر مرزی می شود. اما آیا هنوز خرید از این شهرها به صرفه است یا خیر و چه روش هایی وجود دارد که از کلاهبرداران این حوزه در امان بمانیم. تا انتهای این مقاله با فروشگاه هایپر جهاز همراه باشید تا به تمامی سوالات شما در زمینه مزایا و معایب خرید از بانه پاسخ داده شود و تجربه کاربران را در این باره مرور کنیم.

چرا اجناس شهر بانه، ارزان است؟

به جرات می توان گفت که کمتر کسی نام شهرستان بانه را به عنوان مرکز خرید لوازم خانگی نشینده است و یا برای یک بار هم شده از اطرافیان حرف ارزان بودن آن را شنیده باشد. این مرکز خرید، یکی از بزرگ ترین گلوگاه کالاهای مختلف همچون مایکروفر، لباسشویی، تلویزیون و… می باشد که سالیان سال بسیاری از افراد اقدام به تهیه وسایل ضروری خانه خود از این محل می کنند. به گفته بسیاری از فعالان بزرگ در بازار این شهر، بیش از ۹۵ درصد محصولاتی که در بانه اقدام به خرید و فروش می شود، از کشورهای همسایه  همچون امارات، ترکیه، مالزی و… وارد می شوند. اما سوال اصلی این است که چرا بانه به چنین شهری تبدیل شده و اغلب افراد نسبت به خرید اقلام خانه و آشپزخانه خود، چنین تب و تابی را برای خریدهای خود دارند. البته این موضوع در همه شهرهای مرزی صدق کرده و به دلیل عدم پرداخت عوارض های گمرگی, بسیاری از کالاهای این مناطق با کاهش شدید قیمتی در مقایسه با شهرهای مرکزی کشور برخوردار هستند.

آیا اجناس بانه اصل هستند؟

در پاسخ به این سوال که آیا اجناس شهرهای مرزی اصل هستند یا خیر, باید از جنبه کلی به این مسدله توجه کرد تا بتوانیم جواب درستی را از آن ارائه دهیم. به احتمال زیاد شما نیز این ضرب المثل را شنیده اید که می گویند هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی بی ثمر نخواهد بود. تقریبا کمتر کسی به دنبال اجناس کم کیفیت و ارزان هست و هرگز نباید با تصورات غلط و واهی در این زمینه که بسیاری از افراد باور کرده اند, خود را گمراه کنید. دلایل زیادی وجود دارد که اجناس شهرهای مرزی ارزان هستند و مهمترین آن ها عبارتند از:

  • تقلبی بودن کالاهای وارداتی و چینی بودن آن ها
  • ورود کالای قاچاق به داخل کشور
  • استوک و یا دست دوم بودن این اقلام
  • عرضه کالاهایی که در خط تولید با مشکل روبرو بوده اند.

تمامی این موارد از جمله دلایل محکمی است که متاسفانه اغلب افراد در هنگام خرید لوازم خانه و آشپزخانه خود توجه نکرده و گاها با نارضایتی مواجه می شوند.

نکات مهم در خرید لوازم خانه و آشپزخانه از شهرهای مرزی

در واقع به دلیل تحریم های اقتصادی کشور عزیزمان که توسط کشورهای دیگرصورت گرفته, تهیه بسیاری از کالاهای اساسی با مشکلات گمرگی مواجه بوده و حتی در اغلب اوقات منع تردد واردات را به همراه دارند. ادامه روند این موضوع سبب شده تا عده ای از افراد اقدام به حمل این اقلام به صورت قاچاقی از مرزهای خارجی به داخل کشور کنند. در مسیری که این اجناس توسط کوله بران حمل می شود, گاهی اوقات به دلیل شرایط جوی نامناسب و تعقیب و گریزهایی که صورت می گیرد, کالای مورد نظر با شکستگی و ضربدیدگی مواجه می شود. در واقع پاسخ سوال برخی از دوستان در زمینه خرید لوازم آشپزخانه ارزان همین مسئله بوده که علت اصلی آن عدم پرداخت عوارض گمرگی این اقلام است. در ادامه مطالب شما عزیزان را با یکسری نکات و دستورالعمل هایی آشنا می کنیم که فراگیری آن منجر به خرید مناسب همراه با رضایتمندی خواهد شد. این موارد عبارتند از:

  1. اولین نکته حائز اهمیت در این مورد, توجه به بسته بندی کالا بوده که معمولا اقلام اصلی از ظاهری سالم برخوردار هستند. این دسته از کالاها به دلیل جابجایی هایی که در مرزهای کشور به صورت قاچاقی انجام می شود, ممکن است در اثر حمل ناصحیح دچار شکستگی و ضرب دیدگی شوند که توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است.
  2. به یاد داشته باشید که با خرید هر کالایی, به علامت های استاندارد و مرغوبیت آن توجه ویژه ای کنید چرا که اجناس اصل دارای تمامی این علائم هستند.
  3. خدمات پس از فروش مهمترین فاکتور حیاتی برای تشخیص تقلبی بودن کالای مورد نظر بوده که اقلام اصل نسبت به این موضوع دارای مزیت های فراوانی هستند
  4. سعی کنید از فروشنده ای خرید کنید که دارای فروشگاهی معتبر در این زمینه و همچنین از میزان رضایتمندی فراوان در میان اکثریت مردم آن شهر برخوردار باشد.
  5. طبق شکایت هایی که به مراجع قضایی شده; در خریدهای غیر حضوری که توسط بسیاری از افراد صورت می گیرد, امکان تقلبی محصول مورد نظر بیشتر بوده و با توجه به پیگیری های مراجع مربوطه, آمار آن در سال های اخیر روند کاهشی پیدا کرده است. بنابراین نسبت به این موضوع واقف بوده و اگر تصمیم بر خرید داشتید, به این نکته توجه ویژه داشته باشید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.