مقدمه‌ ای بر ارز دیجیتال بیت کوین - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 63115
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ |

مقدمه‌ ای بر ارز دیجیتال بیت کوین

مفهوم پول دیجیتالی، که به صورت آنلاین از آن استفاده می‌کنید به خودی خود چندان پیچیده نیست. به هر حال، اکثر ما با انتقال پول از یک حساب بانکی آنلاین به حساب دیگر آشنا هستیم.
مقدمه‌ ای بر ارز دیجیتال بیت کوین

مفهوم پول دیجیتالی، که به صورت آنلاین از آن استفاده می‌کنید به خودی خود چندان پیچیده نیست. به هر حال، اکثر ما با انتقال پول از یک حساب بانکی آنلاین به حساب دیگر آشنا هستیم.ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین دارایی‌های دیجیتالی هستند که مانند ارز معمولی عمل می‌کنند، اما با تفاوت‌ های قابل توجه. ارزهای دیجیتال بدون نیاز به وجود بانک‌ های، از روش‌ همتا به همتا برای جابه جایی وجه استفاده می‌کنند،. همچنین هیچ نسخه فیزیکی از توکن‌‌های آنها وجود ندارد. هر توکن از بیت کوین با استفاده از یک کد رمزگذاری شده، که رشته ای از اعداد و حروف است، تشکیل شده.

قیمت بیت کوین

مزایای سرمایه گذاری در بیت کوین

عملکرد فوق العاده بیت کوین  به عنوان یک ارز دیجیتال و راهی برای سرمایه گذاری، موجب شده سرمایه گذاران سنتی را به خود جذب کند. با پیشرفت روز افزون بازار کریپتو و قیمت لحظه‌ ای بیت کوین سوال ما این است که آیا بیت کوین راهی مناسب برای سرمایه گذاری می‌ باشد یا خیر؟ اگر بخواهیم منصفانه نظر بدهیم، در واقع بیت کوین چندین مزیت بزرگ و مختلف را نسبت به سرمایه گذاری‌های سنتی، به شما ارائه میدهد.

نقدینگی در بیت کوین

بیت کوین به دلیل ایجاد پلتفرم‌های مختلف معاملاتی، انواع صرافی‌ها و کارگزاری‌های آنلاین در سراسر جهان، مسلماً یکی از نقد شونده‌ترین دارایی در بازار کریپتو می‌باشد. شما به راحتی می‌توانید بیت کوین را با فیات و یا دارایی‌هایی مانند طلا و با کارمزدهای بسیار کم معامله کنید. در واقع نقدینگی بالا در بیت کوین، آن را به یک فرصت سرمایه گذاری بسیار عالی تبدیل می‌کند.ریسک تورم کمتر در ارزهای دیجیتال برخلاف ارزهای جهانی، که توسط دولت‌ ها کنترل می‌شوند، یکی دیگر از مزایای بازار کریپتو است. به نوعی می‌توان گفت که بیت کوین در برابر تورم، مصون و در امان است.

فرصت‌های جدید سرمایه گذاری در بیت کوین

تجارت توکن‌های بیت کوین و ارزهای دیجیتال، امری نسبتاً جدید است. روزانه توکن‌‌های جدید بسیار زیادی در حال وارد شدن به بازار اصلی کریپتو هستند. این مقدار از محبوبیت و پیشرفت باعث ایجاد نوسانات غیرقابل پیش بینی و افزایش قیمت و ارزش سهام آن ارز دیجیتال می‌شود که این امر ممکن است فرصت‌ های عظیمی برای سرمایه گذاری، ایجاد کند.

خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال، حداقل مستلزم داشتن یک اکانت قانونی برای جابه جایی وجه است. همچنین باید از طریق یک کارگزاری معتبر، برای معامله سهام یک ارز دیجیتال اقدام کنید. شما به سادگی بیت کوین را از صرافی‌های موجود بخرید یا انها را بفروشید و یا اینکه به صورت بلند مدت آنها را در کیف پول خود نگه دارید.

معایب سرمایه گذاری در بیت کوین

با توجه با قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتتال بیت کوین ممکن است این ارز در آینده به عنوان راهی برای مبادلات پولی به کار برود و به همان اندازه نیز مهم است که از معایب‌ سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال آگاه باشید. در ادامه چند مورد از معایب سرمایه گذاری در بیت کوین ذکر شده است که به شما دیدگاه بهتری نسبت به ارزهای دیجیتال می‌دهد. در واقع ایجاد تعادل بین جوانب مثبت و منفی، مهمترین کاری است که یک سرمایه گذار و تریدر باید قبل از هر کاری آن را انجام بدهد.

قیمت بیت کوین همیشه در حال تغییرات شدید است. اگر شما در سال ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷، مقداری توکن بیت کوین می‌خریدید، قیمت آن حدود ۲۰۰۰۰ دلار بود. اما با گذشت چند روز، به صورت کاملا ناگهانی قیمت آن ریزش پید کرد و به هفت هزار دلار رسید!!! اما اکنون در سال ۲۰۲۲، این ارز دیجیتال عملکرد به نسبت خوبی را از خود نشان داده است. همچنین نگهداری سال‌های طولانی یک ارز دیجیتال، گزینه مناسبی برای همه سرمایه گذاران نیست.

قیمت لحظه ای بیت کوین

امنیت ارزهای دیجیتال

تهدید به هک شدن و از بین رفتن بیت کوین یکی دیگر از عواملی است که تاثیر بسیر زیادی بر ری قیمت لحظه‌ ای ارز دیجیتال بیت کوین دارد. جالب است بدانید که تا کنون بلاک چین بیت کوین هرگز هک نشده، اما اگر افراد اطلاعات حساسی مانند کلیدهای خصوصی خود را به درستی نگه داری نکنند، ممکن است از انها کلاه برداری بشود.

اما هک شدن صرافی‌های غیر معتبر نیز می‌تواند امری طبیعی باشد که به ساختار ارزهای دیجیتال و قیمت لحظه‌ای بیت کوین مرتبط نیست. برای امنیت بیشتر، از یک کیف پول معتبر مانند Ledger Nano X استفاده کنید که دارایی‌های دیجیتال شما را بر روی یک کامپیوتر و هارد خارجی ذخیره می‌کند.

آیا بیت کوین را می توان با پول واقعی مبادله کرد؟

شما می‌توانید بیت کوین را با استفاده از روش‌های مختلف، به پول نقد تبدیل کنید. همچنین می‌توانید بیت‌کوین را در صرافی‌های مختلف ارز دیجیتال مانند Coinbase یا Gemini بفروشید و با استفده از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال از آنها سود کسب کنید. این روش‌ها، راهی ساده برای تبدیل بیت کوین به پول نقد است، اما باید به خاطر داشته باشید که قیمت بیت کوین همیشه در حال تغییر است.

دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال و بیت کوین، هنوز در کشور ایران فراگیر نشده. با این حال، این دستگاه‌های خودپرداز اغلب کارمزد‌های بسیار زیادی دریافت می‌کنند، بنابراین استفاده از صرافی‌ها گزینه‌ی بهتری برای نقد کردن پولتان است.

آینده‌ی ارزهای دیجیتال و بیت کوین

با توجه به اینکه شرکت‌های زیادی از بیت کوین حمایت کرده‌اند و آن را به عنوان نوعی پول می‌پذیرند؛ السالوادور به طور رسمی و قانونی، از بیت کوین حمایت کرد. با توجه به اتفاقات اخیر به نظر می‌رسد در آینده بیت کوین به عنوان یک سهام معتبر ارز دیجیتال و یا حداقل به عنوان یک ارزش، پذیرفته شود. با این حال، با توجه به نوسانات بسیار شدید و قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال در بازار کریپتو، سرمایه گذاران ریسک گریز، هنوز علاقه‌ای به خرید بیت کوین ندارند و در این باره مردد هستند.

از آنجایی که بیت کوین توسط یک نهاد مرکزی کنترل نمی‌شود، سیاست پولی آن توانسته بسیار قوی‌تر از هر دولتی‌ عمل کند. کتی وود، مدیر عامل Ark Invest، بیت کوین را به عنوان یک “سیستم پولی مبتنی بر قانون” توصیف می‌کند، زیرا سیاست پولی بیت کوین توسط پارامترها تنظیم می‌شود. با توجه به فراگیری ارزهای دیجیتال، دولت‌ها بیش از هر زمان دیگری مشغول به چاپ پول  کاغذی شده‌اند، به همین دلیل سرمایه ‌گذاران به دنبال محلی جایگزین برای محافظت در برابر تورم و کاهش ریسک می‌باشند. بسیاری از سرمایه گذاران برای جلوگیری از تورم به ارز دیجیتال بیت‌کوین روی می‌آورند و پذیرش ارزهای دیجیتال را در بلند مدت تسهیل می‌کنند.

علت نزول شدید قیمت لحظه‌ ای ارزهای دیجیتال

قیمت لحظه‌ای بیت کوین و چندین ارز دیجیتال پیشرو دیگر در دسامبر ۲۰۲۱ دچار افت شدیدی شدند و تا کنون قیمت‌ لحظه‌ای ارزدیجیتال تا سال ۲۰۲۲، در یک مسیر نزولی قرار داشته‌. در ادامه اخباری که موجب ریزش شدید قیمت شده‌اند را بررسی می‌کنیم.

  • عدم اطمینان در مورد افزایش نرخ قیمت در ایالات متحده و بریتانیا، باعث فروش دارایی‌های پرخطر می‌شود.
  • چین تراکنش‌های ارز دیجیتال را غیرقانونی می‌داند
  • شایعاتی مبنی بر اینکه روسیه می‌تواند تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را ممنوع کند و باعث سقوط قیمت‌ها شود
  • همچنین تهدیدهایی مبنی بر قوانین سخت گیرانه‌ی بیشتر برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در آینده وجود دارد.

مشاهده قیمت لحظه ای ارز های دیجیتال در : https://bitmino.com/coins/ سایت بیتمینو میتوانید مشاهده نمایید

سرمایه گذاری در بازار کریپتو

بیت کوین نسبت به چند ماه پیش چقدر گران شده‌ است؟ آیا ممکن است قیمت‌ ارز دیجیتال افزایش پیدا کند؟

اگر الان بیت کوین بخرم و بخواهم بعداً به قیمت بیشتری آن را بفروشم، سود می‌کنم یا ضرر؟

اگر بیت کوین راهی بسیار عالی برای سرمایه گذاری است، چرا بسیاری از تریدر‌ها وارد این عرصه نشده‌اند؟

اگر شما پاسخ مناسبی برای این سؤالات ندارید، احتمالاً سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، ایده خوبی برای سرمایه گذاری شما نیست. با توجه به موارد گفته شده اگر قصد خرید بیت ‌کوین را دارید، مطمئن شوید که پول مورد نیاز خود را در این راه سرمایه ‌گذاری نمی‌کنید.

شرکت های پیشرو در سرمایه گذاری

بزرگترین مدیر صندوق سرمایه گذاری جهان، اقای بلک راک، دو صندوق خود را جهت سرمایه گذاری در معاملات آتی بیت کوین، به راه انداخت.

مدیریت سرمایه گذاری Ruffer مستقر در بریتانیا، بیت کوین را به صندوق دارایی‌های خود اضافه کرد و بعد از گذشت پنج ماه با سودی حدود ۱.۱ میلیارد دلار، از این بازار خارج شد.

در سال ۲۰۲۰، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان شاخص جهان، S&P Dow Jones Indices اعلام کرد که خدمات نمایه سازی را در سال ۲۰۲۱ برای بیش از ۵۵۰ ارز دیجیتال برتر معامله شده راه اندازی خواهد کرد.

بانک مرکزی انگلستان همواره در حال بررسی امکان پشتیبانی ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی بوده است. بررسی بانک‌های انگلستان به عنوان “بریت کوین” نامگذاری شده و بسیاری از بانک‌های مرکزی مانند فدرال رزرو نیز همین کار را انجام داده‌اند.

آیا بیت کوین برای محیط زیست مضر است؟

به گفته محققان دانشگاه کمبریج، ارز دیجیتال هر ساله برای استخراج، به اندازه کشور هلند انرژی مصرف می‌کنند. رایانه‌ها و ماینر‌هایی که بیت‌کوین استخراج می‌کنند حدودا تا ۱ درصد از برق کل جهان را مصرف می‌کنند.در حالی که بخشی از انرژی استفاده شده برای استخراج بیت کوین قابل تجدید است (تقریباً ۳۹٪)، سوخت‌های فسیلی هنوز به عنوان راهی برای تامین انرژی و ارائه خدمات ارز دیجیتال استفاده می‌شود.به همین دلیل است که تولید کننده خودروهای الکتریکی شرکت تسلا پرداخت‌های ارز دیجیتال را در شرکتش متوقف کرده و به نوعی باعث سقوط قیمت لحظه‌ای بیت کوین شده است.

بررسی نهایی سرمایه گذاری در ارزهای دیجتال

سرمایه گذاری در بیت کوین به شرطی می‌تواند خوب و سود‌ده باشد که شما تحقیقات خود را به درستی انجام داده باشید و عاقلانه و هوشمندانه سرمایه گذاری کنید.همچنین سعی کنید هرگز تحت جو قرار نگیرید و پس از مشورت‌های متعدد با افراد متخصص، وارد بازارهای مالی شوید. همیشه این نکته را در نظر بگیرید که هرگز نمی‌توانید یک شبه ثروتمند بشوید.

 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.