تفاوت بین کرم موس، کرم پودر، پنکیک و رژگونه با آرمیدخت - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 58289
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ |

تفاوت بین کرم موس، کرم پودر، پنکیک و رژگونه با آرمیدخت

صنعت آرایش و زیبایی هر روز در حال پیشرفت است و به سختی می توان پا به پای سرعت این صنعت پیش رفت. روز به روز بر تعداد محصولات آرایشی با کیفیت و جدید اضافه می شود و حیف است که ما از این لوازم آرایشی جدید بی خبر باشیم.
تفاوت بین کرم موس، کرم پودر، پنکیک و رژگونه با آرمیدخت

صنعت آرایش و زیبایی هر روز در حال پیشرفت است و به سختی می توان پا به پای سرعت این صنعت پیش رفت. روز به روز بر تعداد محصولات آرایشی با کیفیت و جدید اضافه می شود و حیف است که ما از این لوازم آرایشی جدید بی خبر باشیم. در عرض دو دهه گذشته با پیشرفت علم و تکنولوژی، حوزه آرایش و زیبایی، سلامت و مراقبت از پوست نیز دستاورد های شگفت انگیزی داشته است. به طوری که اگر اقدام به شمردن لوازم آرایشی جدید و کاربرد آن ها کنیم باید یک مقاله جداگانه بنویسیم. اما در این مقاله به یکی از جدیدترین محصولات آرایشی یعنی کرم موس صورت و تفاوت آن با سایر زیرساز های آرایشی مانند کرم پودر و پنکیک خواهیم پرداخت. برای درک تفاوت بین این سه محصول ابتدا باید به نقد و بررسی هر یک از آن ها به صورت جداگانه بپردازیم و با تعاریف هر یک آشنا شویم.

کرم موس صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

به نقل از آرمیدخت، کرم موس (Mousse Foundation)  در واقع محصولی است بین کرم پودر و پنکیک. بافت آن ها نه به اندازه کرم پودر سنگین هست و نه به اندازه پنکیک سبک. میتوان گفت اگر آب کرم پودر گرفته شود، غلظت آن افزایش می یابد و تبدیل به کرم موس می شود. کرم موس پودری است با بافتی منسجم تر و یکپارچه تر. چرا باید از کرم موس استفاده کنیم و ویژگی های مثبت کرم موس چه می باشد؟ این نوع از کرم ها مزیت های زیادی دارند که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم. این محصول دارای بافتی سبک است و منافذ پوست را نمی بندد. همچنین به پوست شما اجازه دریافت اکسیژن و نفس کشیدن می دهد. این ویژگی کرم موس از جوش زدن صورت و چرب شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند. بنابراین برای افراد با پوست چرب و مستعد جوش مناسب می باشد.

شما میتوانید این محصول را بدون محدودیت و نگرانی در تمامی فصل های سال استفاده کنید. زیرا این محصول از برق زدن پوست شما در فصل تابستان و ماسیدن آن در فصل زمستان جلوگیری می کند. برای داشتن یک زیرساز آرایشی سبک که بتواند تمامی لک ها و جوش های صورت را بپوشاند، استفاده از کرم موس ضروری است. این نوع از کرم ها رطوبت کافی را به پوست شما می رساند و از خشک شدن و چرب شدن بیش از حد آن جلوگیری میکند. پس از استفاده از کرم موس پوست شما کاملا صاف، آِینه ای و بی عیب و نقص می شود که برای داشتن یک آرایش زیبا و بدون ایراد مهم است.

هنگام خرید کرم موس به این نکته دقت کنید که کرم موس ها معمولا همگی مات هستند و بعضی آن ها دارای خاصیت ضد آفتاب می باشند. بدین صورت که مانند برخی از کرم پودر ها و پنکیک ها، کرم موس ها نیز دارای اس پی اف ۱۵ و به بالا می باشند که از پوست شما در برابر اشعه های یو وی محافظت می کنند. اگر بدنبال یک زیرساز آرایش مناسب استفاده روزانه هستید، کرم موس ها برای شما گزینه مناسبی خواهند بود.

کرم موس صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد؟

کرم پودر ها (Liquid Foundation)  نسبت به کرم موس ها شهرت بیشتری دارند و می توان گفت از قدیمی ترین زیرساز های آرایشی به حساب می آیند و تقریبا هر خانمی با آن ها آشنا است. چیزی که زمان خرید و یا استفاده از کرم پودر ها به آن دقت نمی شود، این است که اکثر کرم پودر ها و خصوصا آن هایی که روی آن ها عبارت” مخصوص پوست چرب” نوشته نشده است، مناسب پوست های خشک و نرمال هستند. زمانی که کرم پودر ها برای پوست چرب استفاده می شوند باعث تشدید جوش صورت و افزایش تولید میزان چربی پوست می شوند. البته به تازگی برخی از کرم پودر ها وارد بازار شده اند که هم دارای ضدآفتاب هستند و هم اویل فری می باشند. کرم پودر های اویل فری برای پوست های چرب نسبتا مناسب تر از کرم پودر های معمولی می باشند.

کرم پودر ها برخلاف کرم موس صورت بر پایه آب و روغن تشکیل می شوند. در رابطه با ماندگاری کرم پودر ها می توان به این نکته اشاره کرد: کرم پودر ها با پایه آب ماندگاری کمتری دارند و برای استفاده روزانه مناسب می باشند. اما کرم پودر ها بر پایه روغن یا چربی ماندگاری بیشتری دارند و مناسب برای استفاده در ساعات طولانی، مجالس و مهمانی ها می باشند.

پنکیک چیست و چه کاربردی دارد؟

پنکیک ها کرم های فشرده یا پودر های فشرده ای (Compact Powder) هستند که آب کمتری دارند و به اصطلاح دهیتراته می باشند. این محصول به دلیل بافت سبک و پودری خود، چربی های اضافه پوست را می گیرد و به همین علت بیشتر مناسب پوست های چرب می باشد تا خشک و معمولی. البته پنکیک ها نیز مانند کرم پودر ها امروزه برای هر نوع پوستی تولید می شوند اما در حالت کلی مناسب پوست های چرب و مستعد جوش می باشند. برای استفاده از پنکیک به یک پد یا اسفنج آرایشی نیاز خواهید داشت.

با توجه به نوع بافت پنکیک ها و تفاوت فاحش آن ها با کرم پودر ها و کرم موس ها باید زمان استفاده از آن ها، نکاتی را در نظر بگیرید. پنکیک ها گزینه بسیار مناسبی برای کنترل چربی پوست افراد با پوست چرب هستند. این محصولات چربی اضافه پوست را از بین می برند و برای پوشاندن منافذ باز پوست که به صورت حفره های ریز در پوست ظاهر می شوند، بسیار مناسب هستند.

اگر از پنکیک پس از کرم پودر استفاده کنید، یعنی پنکیک را روی کرم پودر بزنید، کرم پودر بر روی پوست شما تثبیت خواهد شد و حالت براق آن از بین خواهد رفت. شما می توانید از پنکیک به تنهایی نیز استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که هرگز نباید پنکیک را بر روی پوست خشک بزنید. برای این منظور ابتدا باید از یک مرطوب کننده بر روی پوست خود استفاده کنید، سپس می توانید پنکیک را بر روی پوست اعمال کنید. پنکیک ها در نهایت پوششی یکدست، مخملی و مات به شما هدیه خواهند داد.

رژگونه چیست و چه کاربردی دارد؟

رژگونه یکی از کابردی ترین لوازم آرایشی است که بسیاری از افراد توجه خاصی به آن قائل نیستند. رژگونه ها در رنگ ها و انواع مختلفی در بازار موجود می باشند که برای فرم دهی و زاویه دار کردن صورت و حجیم تر نشان دادن گونه ها از آن ها استفاده می شود. بر خلاف کرم پودر، کرم موس و پنکیک، رژگونه ها آخرین مرحله از آرایش می باشند و نباید از رنگ های کرمی و رنگ پوست آن ها برای زیرسازی آرایش استفاده شود.

رژگونه چیست و چه کاربردی دارد- آرمیدخت

انواع رژگونه:

رژگونه ها در انواع پودری، مایع، کرمی و استیکی در بازار موجو می باشند. زمان خرید رژگونه حتما به نوع پوست خود و نوع رژگونه و نیازی که از آن دارید توجه کنید زیرا این امر بسیار مهم است. رژگونه های پودری معمولا برای پوست های چرب مناسب هستند و ماندگاری نسبتا مناسبی دارند. افراد دارای پوست بسیار خشک و افراد دارای پوست بسیار چرب باید از استفاده از این نوع رژگونه ها پرهیز کنند. رژگونه های پودری برای آرایش روزانه و طبیعی مناسب می باشند و چهره شما را از خستگی نجات می دهند. برای زدن این نوع از رژگونه ها بهتر است از قلمویی که سر پهن دارد و به اصطلاح شکل بادبزن است استفاده شود.

رژگونه های مایع نسبت به پودری ماندگاری بالایی دارند و برای آرایش مجلسی و ساعت های طولانی بسیار مناسب می باشند.

رژگونه های استیکی به صورت جامد می باشند و شکلی شبیه به رژلب دارند اما طرز استفاده آن ها کمی با رژلب متفاوت است. زمان استفاده از رژگونه استیکی باید دقت کنید که به صورت ضربه ای بر روی برجستگی گونه های خود اعمال کنید و هرگز آن را نکشید زیرا مقدار زیادی رژگونه بر روی گونه هایتان منتقل خواهد شد.

رژگونه های کرمی که به صورت موس در بازار موجود هستند، برای پوشاندن چین و چروک موجود در صورت و برای افراد با پوست ناهموار و دارای چروک مناسب می باشند. این نوع رژگونه ها را می توانید به وسیله ابزار های مخصوص خود بر روی پوست صورت خود اعمال کنید. و بهترین حالت، زدن رژگونه به صورت ضربه ای است.

نتیجه گیری:

در این مقاله، به تعریف کرم موس، کرم پودر، پنکیک و رژگونه پرداختیم و با بافت و کاربرد هر یک از آن ها و تفاوتشان با یکدیگر آشنا شدیم و فهمیدیم که کرم پودر ها بیشتر مناسب پوست خشک و معمولی هستند و البته تعدادی کرم پودر نیز در بازار موجود است که اویل فری هستند و میتوان برای پوست چرب از آن ها استفاده کرد. برعکس متوجه شدیم که پنکیک ها مناسب پوست های خشک و معمولی نیستند و بیشتر برای پوست های چرب و مستعد جوش هستند.

 در این میان با کرم موس ها آشنا شدیم که با هر دوی آن ها، پنکیک ها و کرم پودر ها، متفاوت بودند. کرم موس ها بیشتر برای استفاده روزانه مناسب هستند ولی کرم پودر ها و پنکیک ها مناسب مجالس و ساعت های طولانی هستند. کرم موس ها برعکس پنکیک ها و کرم پودر ها اجازه نفس کشیدن به پوست می دهند و عیب ها و نقص های پوست را به طور کامل می پوشانند. اگر کرم موس دارای SPF نیز باشد، می توانید هم به عنوان کرم پودر و هم به عنوان ضد آفتاب به صورت روزانه از آن استفاده کنید. برای تهیه انواع کرم موس، کرم پودر، پنکیک و رژگونه می توانید به فروشگاه اینترنتی آرمیدخت، بزرگترین وبسایت فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، مراجعه کرده و با خیال راحت خریدی مطمئن و آسان را تجربه کنید.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.