طرح لایه باز تراکت و انواع آن - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57857
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸ |

طرح لایه باز تراکت و انواع آن

صنعت چاپ یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است و ارتباط عمیقی با تبلیغات و بازاریابی دارد. کسب و کارهای مختلف برای اینکه بتوانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان هدف معرفی کنند، به تبلیغات گسترده نیازدارند.
طرح لایه باز تراکت و انواع آن

صنعت چاپ یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است و ارتباط عمیقی با تبلیغات و بازاریابی دارد. کسب و کارهای مختلف برای اینکه بتوانند محصولات و خدمات خود را به مشتریان هدف معرفی کنند، به تبلیغات گسترده نیازدارند. در این راستا محصولات چاپی مانند تراکت نقش ویژه‌ای در تبلیغات موثر و هدفمند دارند. با توجه به اینکه امور تبلیغاتی به صورت گسترده انجام می شود، می‌توان نقش و اهمیت صنعت چاپ را درک کرد‌. در صنعت چاپ پیش از آن که تجهیزات سخت افزاری مورد استفاده قرار گیرند، برنامه‌های نرم افزاری به کار گرفته می‌شوند. در واقع برنامه‌های نرم افزاری جهت طراحی محصولات چاپی، پیش نیاز صنعت چاپ هستند. حتماً تاکنون نام طرح لایه باز تراکت به گوشتان خورده است. ممکن است بارها تراکت‌های تبلیغاتی بسیاری را دیده باشید، اما آشنایی دقیقی نسبت به طرح لایه باز تراکت نداشته باشید.

https://file.tesmino.ir/images/2022/01/image_1641215030.jpg

تراکت چیست؟

برای اینکه با طرح لایه باز تراکت و انواع آن آشنا شوید، ابتدا باید تراکت و سپس طرح لایه باز را بشناسید. تراکت به کاغذهایی با طرح‌ها و عناوین مختلف گفته می‌شود که به عنوان ابزاری برای تبلیغات، آگاهی، انتشار اخبار و رویکرد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از هر چیزی باید با اهمیت تبلیغات برای کسب و کارها آشنا شوید. مشاغل مختلف برای جذب مشتری و پیشرفت در مسیر خود، باید توسط کاربران بیشتری دیده شوند.‌ هر چند این روزها روش‌های تبلیغاتی آنلاین به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما ابزارهای تبلیغاتی سنتی از جمله تراکت‌ها همچنان بر قوت خود باقی مانده‌اند و نقش مهمی در تبلیغات ایفا می‌کنند. تراکت‌ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند نقش مهمی در دیده شدن کسب‌ کارهای مختلف دارند؛ چون معمولا تراکت‌ها حاوی یک عنوان جذاب و چند جمله کلیدی و نهایتا یک طرح خاص هستند که کاربر با یک نگاه می‌تواند تمام آن را از نظر گذرانده و به موضوع تراکت پی ببرد.

شاید تراکت‌ها تنها یک کاغذ طراحی شده ساده به نظر برسند؛ اما هدف بزرگی پشت طراحی آن‌ها نهفته است. شرکت‌ها و ارگان‌‌های مختلف و سایر دپارتمان‌های دولتی و خصوصی می‌توانند برای رسیدن به هدف خود از این ابزار تبلیغاتی هدفمند و مقرون به صرفه استفاده کنند. آنچه در تراکت تبلیغاتی اهمیت دارد، نحوه طراحی و چاپ آن است. درواقع زمانی این تکه کاغذ ارزش و اهمیت می‌یابد و سبب جذب کاربر هدف می‌شود که دارای محتوایی جذاب و تم جالب توجهی باشد. در این زمان طرح لایه باز تراکت معنا و مفهوم می‌یاید.

https://file.tesmino.ir/images/2022/01/image_1641215070.jpg

طرح لایه باز چیست؟

طرح لایه باز به فایل‌های لایه باز یا فرمت‌های گرافیکی گفته می‌شود که امکانات زیادی را در اختیار طراحان گرافیک قرار می‌دهد. طرح‌های لایه باز دارای تنوع بسیار زیادی هستند و شما می‌توانید آن‌ها را از گوگل یا سایت‌های ارائه‌دهنده آن‌ها دانلود کرده و هر گونه تغییری که لازم می‌دانید در آن ایجاد کنید. در واقع می‌توانید این طرح‌ها را دانلود کرده و با تغییر در المان‌ها، متن، تصاویر، فرمت و هر جزء دیگری، طرح دلخواه خود را خلق کنید. طرحی که اگر طراحی آن را از صفر شروع کنید، بسیار زمان‌بر و سخت خواهد شد.‌ طرح‌های گرافیکی در دو فرمت وکتور و فتوشاپ وجود دارند که هر کدام خروجی متفاوتی را ارائه می‌دهند. آنچه در طراحی تراکت اهمیت دارد این است که پس از اعمال تغییرات در طرح لایه باز، باید آن را در یک فرمت ذخیره کنید. پس از این که طرح خود را ذخیره کردید، با هر بار ورود به فایل می‌توانید تغییرات دیگری در آن ایجاد کرده و مجددا آن را سیو کنید.

طرح لایه باز تراکت

حال که با تراکت و مفهوم طرح لایه باز آشنا شدید، می‌توانید چیستی و اهمیت طرح تراکت لایه باز را درک کنید. افرادی که در حوزه‌های چاپ فعالیت دارند، به خوبی از اهمیت طرح‌های لایه باز آشنا هستند. طبیعتا هر بار چاپ تراکت در تعداد بالا انجام می‌شود. گذشته از یک سفارش در تعداد مشخص، مراکز چاپ تراکت و سایر محصولات چاپی روزانه سفارش‌های متعددی را به ثبت می‌رسانند. در صورتی که در این مراکز طراحی تراکت و غیره از صفر انجام شود، زمان زیادی صرف فرآیندهای طراحی گرافیک می‌شود و این موضوع از دیدگاه سفارش دهنده چندان منطقی به نظر نمی‌رسد؛ چون گاهی برخی از کاربران به چاپ فوری احتیاج دارند. در این شرایط استفاده از طرح لایه باز بهترین و ایده‌آل‌ترین راهکار است.

https://file.tesmino.ir/images/2022/01/image_1641215184.jpg

انواع طرح تراکت

  • تراکت رنگی: تراکت‌های رنگی یکی از انواع طرح تراکت‌ها هستند و بیشتر جهت تبلیغات کسب و کارهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که کیفیت کار و به عبارتی جلوه بصری برای‌شان اهمیت بسیاری دارد. رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌ها در تبلیغات و بازاریابی هستند. استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب سبب جلب توجه مخاطب می‌شود. ترکیب رنگ‌ها در طرح لایه باز تراکت، در کنار طراحی حرفه‌ای تراکت، قدرت کسب و کار و تلاشی که جهت طراحی و چاپ این ابزار تبلیغاتی شده است، نشان‌ می‌دهد. از طرفی از آنجا که امکان چاپ تراکت رنگی روی کاغذهای گلاسه و روغنی فراهم است، می‌توان قدرت کسب و کارهای مختلف را بهتر و بیشتر به رخ مخاطب کشید.

قطعا کاربر هدف این مسئله را به خوبی درک خواهد کرد که شرکت یا هر کارفرمایی که چنین تلاشی برای طراحی تراکت کرده است، قطعا محصول یا خدمات باکیفیتی برای عرضه خواهد داشت. هرچند هزینه طراحی و چاپ تراکت‌های رنگی به دلیل رنگ‌ها و جوهرهای استفاده شده و البته نوع کاغذ گران‌تر از تراکت سیاه و سفید است. چاپ تراکت‌های رنگی با دستگاه‌های چاپ رنگی انجام می‌شود که خروجی بسیار باکیفیتی دارند. طرح لایه باز تراکت رنگی علاوه‌بر جنبه تبلیغاتی، به عنوان اطلاعیه جهت معرفی نمایشگاه‌ها و زمان برپایی آن‌ها، گردهمایی‌ها، کنسرت‌های موسیقی و کاربردهایی از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • تراکت سیاه و سفید یا ریسو: تراکت ریسو یا تراکت سیاه و سفید به تراکت‌های ارزان قیمت و اقتصادی معروف هستند. این نوع تراکت کاربردهای بسیار متنوعی دارد. بسیاری از کسب و کارهایی که به دنبال یک روش آگهی ارزان قیمت در تعداد بالا هستند، تراکت ریسو را انتخاب می‌کنند. چاپ ریسو با چاپ‌های رنگی کاملا متفاوت هستند. طرح لایه باز تراکت ریسو به واسطه دستگاهی به نام ریسوگراف روی کاغذ چاپ می‌شود. از آنجا که امکان چاپ ریسو روی کاغذهای گلاسه وجود ندارد، هزینه چاپ این نوع تراکت‌ها با استفاده از کاغذهای معمولی کاهش می‌یابد. جوهر دستگاه ریسوگراف تنها در رنگ‌های سرمه‌ای، مشکی و قرمز وجود دارد. از آنجا که در این دستگاه امکان ترکیب رنگ وجود ندارد، تراکت‌های ریسو به صورت سیاه و سفید هستند.

https://file.tesmino.ir/images/2022/01/image_1641215236.jpg

برترین سایت دانلود طرح تراکت را معرفی کنید

برای داشتن یک تراکت حرفه‌ای باید از طرح لایه باز حرفه‌ای استفاده کنید.‌ سایت اول طرح انتخاب اید‌ آلی برای دانلود طرح لایه باز تراکت حرفه‌ای است. اول طرح با در نظر گرفتن سلیقه طیف گسترده‌ای از مشتریان خود خدمات بسیار باکیفیتی در زمینه دانلود انواع مختلف طرح لایه باز ارائه می‌دهد. فایل‌های لایه باز سایت اول طرح با گرافیک حرفه‌ای و کیفیت عالی طراحی شده‌اند؛ طوری که بزرگ‌نمایی تصویر به‌هیچ‌وجه از کیفیت آن کم نمی‌کند. سایت اول طرح علاوه بر اینکه خدمات دانلود فایل‌های آماده را به کاربران خود ارائه می‌دهد، این امکان را نیز فراهم ساخته که کاربران در صورت نیاز بتوانند طرح لایه باز جدید را به صورت اختصاصی سفارش دهند. شما می‌توانید با خرید اشتراک سایت اول طرح از خدمات دانلود طرح رایگان تراکت استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده طرح‌های تراکت از طریق لینک زیر وارد سایت اول طرح شوید.

https://avvaltarh.ir/

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.