درباره اروپا بیشتر بدانید - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 57062
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ |

درباره اروپا بیشتر بدانید

قاره اروپا Europe)) یا قاره سبز در نیمکره شمالی زمین قرار گرفته است و پس از قاره اقیانوسیه، اروپا دومین قاره کوچک در جهان پیرامون ماست. قاره اروپا و قاره آسیا در یک پهنه خشکی قرار گرفته ‌اند و با هم خشکی بزرگ اوراسیا را تشکیل می ‌دهند.
درباره اروپا بیشتر بدانید

قاره اروپا Europe)) یا قاره سبز در نیمکره شمالی زمین قرار گرفته است و پس از قاره اقیانوسیه، اروپا دومین قاره کوچک در جهان پیرامون ماست. قاره اروپا و قاره آسیا در یک پهنه خشکی قرار گرفته ‌اند و با هم خشکی بزرگ اوراسیا را تشکیل می ‌دهند. اوراسیا سرزمین ادامه داری است که دو قاره آسیا و اروپا را در بر می گیرد. خاک روسیه که بزرگ‌ ترین کشور جهان است، در هر دو قاره آسیا و اروپا گسترده شده ‌است.

 

با وجود مساحت نسبی کم، اروپا پس از آسیا دومین قاره جهان از نظر تراکم جمعیت است. اروپا جزایر زیادی دارد که از جزایر بزرگ آن، می ‌توان به جزایر بریتانیا و ایسلند اشاره کرد. شماری از شهرهای تاریخی و مهم جهان مانند لندن (انگلستان)، رم (ایتالیا)، مسکو (روسیه)، استکهلم (سوئد)، استانبول (ترکیه)، پاریس (فرانسه) و برلین (آلمان) در اروپا قرار گرفته ‌اند.

در حدود ثلث زمین ‌ها در قاره اروپا، قابلیت کشاورزی وجود دارد. آب‌ و هوای آن نسبی معتدل است. درصد بالایی از اروپایی ها، به زبان ‌های هندواروپایی صحبت می کنند. رودهای اروپا در جابجایی مردم و کالاها کمک زیادی را به اهالی این قاره می ‌کند. از دیدگاه سیاسی، قاره اروپا را به اروپای غربی و اروپای شرقی تقسیم بندی کرده اند. اصطلاح مهاجر در سالیان اخیر، برای اشاره به شهروندان غیراتحادیه اروپا استفاده می شود و به کسی که تابعیت اتحادیه اروپا را گرفته است دیگر مهاجر اطلاق نمی ‌شود.

یک پناهنده شهروندی است که برای فرار یا ترس از جان، آزارهای نژادی، عقاید متحجرانه مذهبی و قومی و ملیتی، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص و دارا بودن عقاید سیاسی اقلیتی ناتوان از دستیابی به امنیت و آزادی است و به عبارتی دیگر پناهگاهی در کشور خود ندارد. پناهنده فردی است که به هر دلیلی ترجیح می ‌دهد به کشوری که پیشتر در آن بسر برده است، بازنگردد!

اقامت در اروپا از طریق خرید ملک

خرید ملک از انواع سرمایه گذاری های در اصطلاح غیرفعال است که بیشتر مورد توجه بازنشستگان و اشخاصی با وضعیت مالی سطح بالاست که مایلند به سهولت (به نسبت ایجاد شغل و ثبت شرکت)، اقامت دائم اروپا را بدست آورند. برخی کشورهای اروپایی که از سرمایه گذاری های غیرفعال استقبال می ‌کنند؛ با توجه به نوع سیاست های خود، ارقام گوناگونی را برای خرید ملک در کشورشان تعیین کرده ‌اند. بدین ترتیب امکان اخذ اقامت اروپا با خرید ملک امکان ‌پذیر است.

اقامت اروپا با خرید ملک

به عنوان نمونه خرید ملک در یونان و پرتغال روش کارآمدتری میان سرمایه گذاران است، چرا که علاوه بر نیاز داشتن به سرمایه کمتر، فرآیند اخذ اقامت راحت تری دارد. حوزه شنگن و یا منطقه شنگن (Schengen Area) به ۲۶ کشور اروپایی گویند که قانون کنترل گذرنامه در بدو ورود را برای شهروندان این منطقه حذف نموده اند. بهره مندی از منطقه شنگن یعنی به راحتی و کنترل شده می توان میان کشورهای اروپایی رفت و آمد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اقامت کشورهای اروپایی با خرید خانه بروید.

اقامت در اروپا از طریق تمکن مالی

روش دیگر برای اخذ اقامت اروپا، دریافت اقامت اروپا از طریق تمکن مالیFIP و به اختصار (Financial Independent Person) و یا خودحمایتی است. این نوع از اقامت به ویژه برای افرادی است که بتوانند درآمد ماهیانه ثابت و پایداری را از منابع گوناگونی اعم از سود بانکی، سود سهام، حقوق بازنشستگی، اجاره ملک و یا مجموع آن ها داشته باشد. در این نوع اقامت، در واقع اثبات می شود بدون این که شخص نیازی به کار کردن در زمان حال داشته باشد، همچنان درآمد کافی برای زندگی وجود دارد که این امکان بسیار مناسبی برای اقشار بازنشسته است.

به عبارت بهتر در اقامت اروپا از طریق تمکن مالی باید بتوان با درآمد خود، به راحتی از عهده هزینه های زندگی در یک کشور اروپایی برآمد و سربار دولت این کشورها نبود. شرایط اعطای اقامت تمکن مالی در کشورهای اروپایی دارای تفاوت هایی است.

سرمایه گذاری در اروپا

پرتغال اولین کشور اروپایی بود که به ترمیم بحران های اقتصادی خود از طریق جذب مهاجران و سرمایه گذاری از طریق افراد ثروتمند پرداخت. این کشور برای سرمایه گذارانی که به صورت فعال و غیرفعال در آن سرمایه ‌گذاری می ‌کردند، ویزای طلایی صادر و به افراد سرمایه گذار طی مدت زمان کوتاهی، اقامت دائمی در پرتغال را اعطا می ‌کرد. از آن جایی که پرتغال عضو اتحادیه اروپاست و عضویت در پیمان شنگن را هم داراست، کسانی که اقامت دائم آن را دریافت کنند، در واقع می‌ توانند به کشورهای اروپایی دیگر نیز سفر کنند و از امکانات اتحادیه اروپا بهره مند شوند.

Europe cities (3)

پس از کسب تجربه موفق در پرتغال، سایر کشورهای اروپایی هم تسهیلاتی از این قبیل را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم آوردند. کشورهای اروپایی بزرگ مانند آلمان، فرانسه و انگلیس، سرمایه گذاری فعال را ترجیح می ‌دهند. در قوانین این کشورهای اروپایی به مهاجرین به ازای ثبت شرکت و ایجاد کسب و کار در آن ها، اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری اعطا می ‌شود.

ثبت شرکت در اروپا

چنان چه شخصی متقاضی مهاجرت به اروپا باشد و ایده یک طرح تجاری (Business plan) را داشته باشد و البته سرمایه مورد نیاز برای ایجاد کسب و کار را هم دارا باشد، برخی کشورها اجازه مهاجرت و راه اندازی کسب و کار مورد نظر را می دهند. موضوع این است که اتحادیه اروپا قصد دارد برای رقابت با دیگر کشورهای غربی، روی افراد آشنا با حوزه تکنولوژی و خدمه بیمارستان ‌ها سرمایه گذاری کند. این افراد که اغلب از کشورهای در حال توسعه مهاجرت کرده اند، با دستیابی به این منابع کاری کمبودها و خلل موجود در اروپا را جبران می کنند.

روش دیگر برای ثبت شرکت در حوزه مهاجرت که در خیل کشورهای اروپایی وجود دارد به کارت آبی یا بلو کارت (Blue Card) معروف است. کارت آبی برنامه اتحادیه اروپا برای جذب نیروی کاری متخصص و ماهر است که گویا از کارت سبز امریکا الهام گرفته است. رنگ آبی در این کارت اشاره به رنگ پرچم اتحادیه اروپا دارد. به عبارت دیگر، دارندگان کارت آبی اجازه اقامت افراد متخصص غیراروپایی را برای کار و زندگی در اروپا فراهم می‌ کند.

در پایان مهاجرت به اروپا دارای سابقه تاریخی و طولانی مدتی است، اما این روند در اواخر قرن ۲۰ به طور چشمگیری افزایش یافته است. کشورهای غرب اروپا، پس از جنگ جهانی دوم، رشد جمعیتی زیادی به سبب مهاجرت داشته اند و امروزه بسیاری از کشورهای اروپایی، به ویژه ۱۵ کشور اتحادیه اروپا از جمعیت مهاجرهای اروپایی و غیراروپایی قابل توجهی برخوردار هستند.

 

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.