قیمت ارز دیجیتال مونرو و تتر و آیوتا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 56589
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ |

قیمت ارز دیجیتال مونرو و تتر و آیوتا

ارز دیجیتال مونر با اختصار (XMR) برترین رمزنگاری محرمانه محور است که بر اساس پروتکل CryptoNote، یک سیستم ارزی امن، خصوصی و غیرقابل ردیابی است.
قیمت ارز دیجیتال مونرو و تتر و آیوتا

ارز دیجیتال مونر با اختصار (XMR) برترین رمزنگاری محرمانه محور است که بر اساس پروتکل CryptoNote، یک سیستم ارزی امن، خصوصی و غیرقابل ردیابی است. مونرو از نوع خاصی از رمزنگاری استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که تمام معاملات آن ۱۰۰٪ غیرقابل پیوند و غیرقابل ردیابی است. در دنیایی که به طور فزاینده ای شفاف است، می‌بینید که چرا چیزی مانند مونرو می‌تواند بسیار مطلوب شود.

در ژولیه سال ۲۰۱۲، Bytecoin، اولین اجرای واقعی CryptoNote، راه اندازی شد. اما مردم متوجه شدند که ۸۰٪ از سکه ها از قبل منتشر شده است. بنابراین، تصمیم گرفته شد که بلاک چین bytecoin تغییر اساسی کند و سکه های جدید در زنجیره جدید Bitmonero نامیده شود، که نام آن بعدا به مونرو، به معنی “سکه” در زبان اسپرانتو تغییر داده شد. در این بلاک چین جدید، هر دو دقیقه یک بلاک استخراج و اضافه می‌شود.

قیمت ارزدیجیتال مونرو

شما کنترل کاملی بر معاملات خود دارید. شما مسئول پول خود هستید. از آنجا که هویت شما خصوصی است، هیچ کس نمی‌تواند ببیند که پول خود را برای چه چیزی خرج می‌کنید. وقتی وجه را به آدرس عمومی ‌شخصی می‌فرستید، اتفاقی که می‌افتد این است که در واقع وجه را به یک آدرس مقصد یکبار مصرف کاملا جدید که به طور تصادفی ایجاد شده ارسال می‌کنید.

فرض کنید ۵۰ هزار تومان از دوست خود قرض گرفته اید، حتی می‌توانید پول را در قالب تراول ۵۰ هزار تومانی یا ۵ اسکناس ده هزار تومانی پس بدهید، که هیچ اشکالی ندارد. این نشان می‌دهد که اسکناس مقیاس پذیر است. با این حال، اگر بخواهید آخر هفته ماشین شخصی را قرض بگیرید و برگردید و در عوض ماشین دیگری به او بدهید، آن شخص احتمالا با شما درگیر خواهد شد. در این مثال اتومبیل‌ها یک دارایی مقیاس ناپذیر هستند.

کاربران برای ذخیره و نگهداری ‌مونرو می توانند از اپلیکیشن های معتبر موبایل ، دسکتاپ ، تحت وب و کیف پول های سخت افزاری نیز استفاده کنند. که برای استفاده از این اپ ها نیاز به افتتاح حساب و یا شرایط خاصی نمی باشد و شما در این فضا می توانید بانک خود باشید .

قیمت ارز دیجیتال مونرو

تتر یا Tether با نام اختصاری USDT  ارز دیجیتالی است که قیمت آن همیشه ثابت است و ارزش هر واحد تتر برابر با یک دلار آمریکا است که به علت داشتن قیمت ثابتی که دارد نام « استیبل کوین » یا « ارز پایدار » به آن می دهند.معمولا ارزهای دیجیتال با ثبات و پایدار  یا همان «استیبل کوین ها » دارای پشتوانه ی کالا و دارایی های دیگر هستند. و این ارزها بعلت وابسته بودن به ارزش دارایی ها بالا و پایین می شوند . به جز USDT  که در حال حاضر قدرتمندترین ارز دیجیتال با ثبات است ، ارزهای دیجیتال با ثبات دیگری نیز با پشتوانه دلار آمریکا در بازار عرضه شده است . ارزش تتر در بازار رمز ارز هم اکنون ۸ میلیارد دلار می باشد و بعد از بیت کوین و اتریوم و ریپل در رده ی چهارم این بازار قرار دارد.

به ازای هر واحد تتر  تولید شده یک دلار آمریکا در ذخایر بانکی نگهداری شده است که به عنوان پشتوانه این ارز دیجیتال عمل می‌کند.ارز دیجیتال USDT در ابتدا روی لایه اومنی  (Omni)، بستری روی بلاک چین بیت کوین، توزیع شد، اما اکنون روی بلاک چین‌هایی از جمله اتریوم، بیت کوین کش، ترون و الگورند هم عرضه می‌شود. واحدهای تتر نسبت به نیاز بازار و در دوره‌های زمانی مختلف از سوی شرکت آیفینکس تولید و به صرافی بیتفینکس وارد می‌شوند و سپس از آنجا توسط معامله‌گران به صرافی‌های دیگر می‌روند. بنابراین با این‌که تراکنش‌های USDT غیرمتمرکز است و روی بلاک‌ چین‌های بزرگی انجام می‌شود، توزیع واحدهای آن کاملاً متمرکز است و نمی‌توان آن را یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز نامید.

کاربران برای ذخیره و نگهداری تتر می توانند از اپلیکیشن های معتبر موبایل ، دسکتاپ ، تحت وب و کیف پول های سخت افزاری نیز استفاده کنند. که برای استفاده از این اپ ها نیاز به افتتاح حساب و یا شرایط خاصی نمی باشد و شما در این فضا می توانید بانک خود باشید.

همانطور که می دانید ارزهای دیجیتالی در این بازار دارای تنوع بسیار زیادی هستند اما در این بین ارز دیجیتال تتر از حجم معاملات بالاتری برخوردار بوده و امنیت بیشتری دارد زیرا نوسانات بازار آن بسیار کم است و تبدیل و خرید و فروش آن نیز بسیار ساده است. ارزش یک تتر در بازار برابر با یک دلار آمریکا می باشد و شما از طریق گوشی موبایل و یا کامپیوتر خود نیز می توانید آن را با سرعتی بالا مبادله و خرید و فروش نمایید.
قیمت تتر در تمام زمان ها برابر با یک دلار است. این بدان معناست که در تمام بانک ها به ازای یک واحد USDT یک دلار به عنوان پشتوانه ذخیره می گردد. البته در صورتی که بخواهید این موضوع را از طریق نمودار تحلیل نمایید، خواهید دید که قیمت ارز دیجیتال تتر همیشه برابر با یک دلار آمریکا نبوده و گاهی هم نوساناتی هر چند جزئی در آن ایجاد می شود.

علت این امر هم به زمانی برمی گردد که معامله گران ارز دیجیتال تتر خود را با قیمتی پایین تر از یک دلار داده و در ازای آن دلار واقعی بگیرند. در واقع نوسانات آن اعتماد به این ارز در برابر دلار را نشان می دهد. البته در ایران معمولا قیمت ارز دیجیتال تتر کمی بالاتر از قیمت دلار در بازار می باشد.

قیمت ارز دیجیتال تتر

آیوتا اولین ارز دیجیتالی است که از مزیت دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیاء (Internet of Things) بهره می‌برد. این رمز ارز طی تلاشی برای ارائه جایگزینی برای بلاک‌چین عرضه شده است. IOTA از یک گراف غیرمدور جهت‌دار (DAG) به نام TANGLE به منظور حل مشکلات مقیاس‌پذیری که در بیت‌کوین وجود دارد استفاده می‌کند و یکی از اهداف طراحی آن نیز تسهیل انجام پرداخت ماشین به ماشین یا M2M است.

از نظر تئوری این شبکه به دلیل قدرت مقیاس‌پذیری بسیار زیاد می‌تواند تعداد نامحدودی از تراکنش‌ها را تأیید کند. به دلیل رویکرد نوآورانه آیوتا، در این سیستم هیچ هزینه‌ای به عنوان کارمزد تراکنش دریافت نشده و تأیید اعتبار نیز فوراً انجام می‌شود.

همانطور که به سمت آینده دیجیتال حرکت می‌کنیم، وابستگی ما به هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء بیشتر می‌شود. بنابراین به یک سیستم قابل اعتماد احتیاج داریم تا بتواند در بستری امن انواع ارتباطات و معاملات را انجام دهد. آیوتا با رویکرد ایجاد شهرهایی هوشمند، تجارت جهانی، هویت دیجیتال، سهولت و کارایی مالی و ارتباطی متمرکز ایجاد شده است.

قیمت ارز دیجیتال آیوتا

IOTA تغییر شگرفی در فضای ارزهای رمزنگاری شده برای حل دو مشکل مهم یعنی هزینه‌های بالای معامله و مقیاس‌پذیری ایجاد کرده است. شبکه Tangle که به منظور کنترل اعتبارسنجی‌ها طراحی شده، برای انجام کار به بلوک و ماینر نیازی ندارد. در این بین به دلیل نوسانات غیرقابل پیش‌بینی لازم است نوسانات زیاد بازار را جدی بگیرید. برای ورود به این بازار جدید، باید اطلاعات را از مراجع معتبر و رسمی دریافت کنید و همواره تلاش کنید تا در جریان آخرین تغییرات و تحولات قرار بگیرید. تلاش کنید تا با تنوع در سرمایه‌گذاری، ریسک این روش را کاهش دهید.

کاربران برای ذخیره و نگهداری ‌آیوتا می توانند از اپلیکیشن های معتبر موبایل ، دسکتاپ ، تحت وب و کیف پول های سخت افزاری نیز استفاده کنند. که برای استفاده از این اپ ها نیاز به افتتاح حساب و یا شرایط خاصی نمی باشد و شما در این فضا می توانید بانک خود باشید .

قیمت ارز دیجیتال آیوتا

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.